Gå til innhold

Hva synes du om Vigrid og deres meninger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man skal ikke hate noen for hvordan rase de er. Men jeg HATER islam, og muslimer må være like syke som religionen som velger å tro på den. Så her skriver jeg en liten tekst som jeg har tatt vare på som en fyr skrev på et forum for en stund siden:

 

ISLAM

 

Den store voldskaperen her er islam ( bevist med liten i ). De lærer at de skal hate kristne og

ikke være venner med dem. Ja de skal faktisk kappe hodet av oss!

 

Mange sier at islam er en fredfylt religion, at den er rettferdig og full av kjærlighet.

Dette er faktisk ikke så veldig sant. islam er en religion full av hat, terror og krig. Muslimske

propagandister presenterer ikke det sanne innholdet av sin hellige bok,

 

koranen ( bevist med liten k ). De sier boken kun presenterer rettferdighet, kjærlighet og

godhet. Sannheten er ikke helt slik. koranen beskriver religionen som intolerant, voldelig,

diskriminerende, hatfull og fanatisk. Boken ( og muslimer flest ) forsvarer drap på ikke-troende

( dvs folk som ikke er muslimer ) og misbruker minoriteter og kvinner. Å falle bort fra troen på

islam regnes som den største feilen en muslim kan begå, og den skal straffes med døden. koranen

beskriver leveregler og historier som alle muslimer må følge. De er i de fleste tillfellene tatt

med utgangspunkt i muhammeds ( overaskelse! liten m! ) liv. muhammad levde faktisk ikke et veldig

hellig og rent liv. Han hadde en enorm lyst til sex, et kjærlighetsforhold til hans hushjelper

og slavejenter. Han var pedofil og hadde et forhold til en jente på 9 år da han selv var 53.

Man massakrerte jøder og andre trosgrupper han ikke likte. Han drev slavehandel, rante og plyndret

av handelsmenn. Han hevnet seg grusomt på fanger tatt i krig. Alt dette beviser at han ikke kan ha

vært et sendebud for Gud ( Gud med stor G, ja ). Ett eksempel er da muhammed bosatte seg i Medina; da gikk

stort sett hele byens befolkning villig over til islam, men tre jødiske stammer nektet og ble til slutt

enten utvist, drept eller solgt som slaver.

 

En studie av koranen viser at den i realiteten er langt fra en mirakel-bok. Når man studerer koranen

med vanlig rasjonell tankegang, viser det seg at veldig mye er feil fra slik vi kjenner det i dag.

koranen herser med vitenskapen og er moralsk villedende i forhold til vår tids forankrede leveregler.

Flere mener koranen er ett litterært makkverk når man ser hvordan den er skrevet. Man kan også spørre

seg om skaperen av universet virkelig kan være så uvitende og kunnskapsløs som "allah" bærer preg av.

allah ( som betyr Gud ) er i dette tillfellet muhammads oppdiktniger.

 

koranen sier i ett vers at muslimer skal drepe de ikke-troende hvorhenn de befinner seg (K, 2:191),

true dem (K, 9:123), utrydde dem (K, 9:5) og sloss mot dem (K, 8:65). Den sier videre at de troende

( muslimene ) skal ydmyke kristne og jøder samt pålegge dem ekstra skatter og avgifter (K, 9:29).

koranen tar også bort all form for rasjonell tankefrihet og sier at ingen annen religion enn islam

er akseptert (K, 3:85). Jeg har selv opplevd å bli akseptert av muslimer helt til de fant ut at jeg

var kristen. Da begynnte de å hate meg og ville ikke mer av meg.

 

muslimer blir også beordret om å sloss mot de vantro helt til den eneste religionen som er igjen

er islam (K, 2:193). koranen sier videre at dersom noen familiemedlemmer ikke er troende så skal

de forbys fra å være en del av familien (K, 9:23, 3:28) og den sier at enhver muslim skal gjøre

alt som er i sin kraft for å få fjernet de vantro, eller de skal være alvorlig strenge mot dem ettersom

de tilhører helvete (K, 66:9). Profeten muhammed sier også at hans følgesvenner skal ”kutte av hodet på

de vantro” og ”slakte flest mulig, og binde fast de gjenlevende” for løsepenger (K, 47:4).

 

Alle kvinner er i følge koranen underordnet menn - og dersom en kvinne er ulydig så har mannen rett på

å piske dem (K, 4:34). I tillegg vil alle ulydige kvinner havne i helvete når de dør (K, 66:10). koranen

fremhever at alle menn er bedre enn kvinnene ved å hevde at de er født med bedre egenskaper (K, 2:228).

Kvinners rett på deres halvdel av arv blir også avslått (K, 4:11-12). Kvinner har heller ikke på langt nær den rettssikkerheten mennene er i besittelse av, og dersom en kvinne blir voldtatt kan hun ikke anklage voldtektsforbryteren i retten uten å ha ett mannlig vitne. muhammed lar videre muslimske menn få ha maksimalt fire koner på en gang (selv om han selv hadde flere). muhammed fant tre vakre unge jenter under ett raid i Banu al-Mustaliq. Han slaktet de unge jentenes ektemenn, fedre og det resterende av familiene - før han hadde sex med dem senere samme dag. Ufattelig uhellig og hedensk tanke- og handlingsgang.

 

I en verden der selv de fattigste nasjonene – som ikke engang har råd til å brødfø hele befolkningen sin – klarer å skaffe seg biologiske og kjemiske våpen, kan selv små misforståelser eller mistolkninger få katastrofale følger. Og verden blir ikke særlig tryggere når muslimske fundamentalister tror de kommer til paradiset dersom de dreper mennesker med andre meninger enn dem selv. Jo flere de dreper jo bedre blir

oppholdet i paradiset.

 

De senere tiårene med mye oljeproduksjon i mulimske land har også gitt bedre rotfeste for

fundamentalister økonomisk slik at de enda enklere kan utføre sine handlinger.

 

Profeten muhammed lærte sine tilhengere følgende:

 

” Å kjempe mot noe er obligatorisk for dere alle. Men dere misliker det? Men hvordan kan dere mislike noe

som er til det gode for dere?” (K, 2:216)

 

Er egentlig slik ”krigføring” godt for oss?

 

Han sa også følgende:

 

” Dersom dere ikke fortsetter å slakte de vantro, vil Han (allah) gi dere en fryktelig straff og

plassere andre inn istedenfor dere. ” (K, 9:39)

 

Var det virkelig slik Gud ønsket det?

 

Når man hører om alle disse hendelsene og ser på hvordan muhammed levde så kan man spørre seg om dette virkelig kan være ord fra Gud. Var muhammed ett sendebud eller var han bare sykelig selvopptatt av egne interesser på samme måte som Hitler var, som brukte den religiøse nasjonalfølelsen av det lett-troende og uvitende folket til å skaffe seg makt, erobre og dominere.

 

Grunnen til at islam hører fortiden til har ingenting med at koranen mener at jorden fortsatt er flat, eller at den i enkelte tilfeller herser med vitenskapen. Problemet med islam er at religionen også lærer hat, den oppfordrer til å drepe de som ikke har samme mening som en selv, den rakker ned på alle kvinner og den krenker menneskerettighetene. Religionen er destruktiv, farlig og truer den generelle verdensfreden.

Det har vist seg gang på gang.

 

Alt i Koranen er diktert av Allah til muhammed gjennom engelen Gabriel, og boken ble skrevet etter Muhammed’s død. Vi må vite at muhammed var en vanlig mann som du og meg. Tenk hvis jeg dikter opp min egen religion og kaller den "Ogrimsmål". Jeg sier også at engelen Gabriel kom til meg med budskapet så jeg skal virke troverdig. Om 300 år er dette en stor religion fordi jeg tvigte folk til å tro på pisset mitt. Det er jo ikke sant fordi jeg diktet det opp. muhammed diktet opp mange onde regler som passet han og sa at engelen Gabriel hadde sendt budskapet til han. Det er ufattelig at folk kan tro på noe som sannelig er totalt oppdiktet!

 

Jesus var Guds sønn. Han viste det gjennom handlinger, ord og mirakler. Han satt seg ikke ned og diktet opp ting som opphøyet hamselv. Han levde ut Guds bud; at vi skal elske alle som oss selv og så mye, mye mer. Han offret seg selv på korset så vi kunne få tilgivelse for alle syndene vi gjør. Han tjente oss fullt og helt. muhammed tjente bare seg selv. Jesus er veien, sannheten og livet. muhammed er veien til hat, ondskap, og evig fortapelse.Norge er et kristent land. Vi har formålsparagrafen i vår kristne grunnlov. Hadde vi hvert en islamsk stat hadde vår grunnlov vært kraftig anderledes! Norge hadde ikke vært et så rettferdig og godt land som det er. Men på grunn av vår kristne kulturarv og folkelige tro har Bibelens budskap vunnet over all ondskapen som hersker. Vår nasjonalsang er kristen. Vårt flagg er kristent. Brødre og søstre; Norge er et kristent land!

 

Skal vi da tollerere at folk innvaderer landet vårt og krever at våre egne helnorske skikker og regler skal avskaffes? Skal vi påvirkes av deres hedenske holdninger? Jeg sier at vi skal holde på det som er vårt, men vi skal også akseptere andre mennesker. Vi skal elske dem som oss selv. Vi skal vende det andre kinnet til. Men vi skal ikke la dem drive urett!

 

Kjære brødre og søstre; jeg formaner dere til å tenke over dette her og være beviste når dere omgås muslimer. Kun en bevist holdning er tilstrekkelig for å holde på vårt kjære fedreland! Jeg ber om at dere må se feilen med

islam, og at dere kan hjelpe muslimer til også å se den! Kun ved å kristne muslimer kan vi få fred her på jorden. Rasismen vil forsvinne hvis vi slipper å ha fordommer mot alle som er muslimer. Hvis vi kan vite at de ikke vil

oss noe vondt kan vi være trygge!

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Gjør det noen forskjell om jeg tar meg bryet med å grave fram de versene i Bibelen som sier akkurat det samme som sitatene fra Koranen? Jeg har gjort det før med en del av dem...

 

I såfall, hater du Kristendommen, og er kristne syke som tror på det?

 

Uansett, denne tråden dreier seg ikke om Islam. Bruk en av de mange(!) trådene som finnes om det emnet istedet for å poste den her!

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjør det noen forskjell om jeg tar meg bryet med å grave fram de versene i Bibelen som sier akkurat det samme som sitatene fra Koranen? Jeg har gjort det før med en del av dem...

 

I såfall, hater du Kristendommen, og er kristne syke som tror på det?

 

Uansett, denne tråden dreier seg ikke om Islam. Bruk en av de mange(!) trådene som finnes om det emnet istedet for å poste den her!

 

Geir :)

Ja finn de fram. Fra det nye testamentet. I det gamle står det f.eks "Øye for øye, tann for tann". I det nye står det: "Vend det andre kinnet til".

 

Og jeg dro inn islam for å prøve å få dere til å skjønne litt mer om hvorfor jeg ikke liker muslimer. Altså grunnen til at jeg intresserer meg for nasjonalisme.

Lenke til kommentar
Ja finn de fram. Fra det nye testamentet. I det gamle står det f.eks "Øye for øye, tann for tann". I det nye står det: "Vend det andre kinnet til".

 

Og jeg dro inn islam for å prøve å få dere til å skjønne litt mer om hvorfor jeg ikke liker muslimer. Altså grunnen til at jeg intresserer meg for nasjonalisme.

Så det gamle testamentet er ikke en del av Bibelen? Men nok om det (Det er off topic og jeg skal ikke bidra til at den fortsetter på det sporet)...

 

Jeg trodde ellers helt til for noen minutter siden at du ikke likte muslimer fordi en av dem tok tyggegumien til kameraten din eller noe sånt.

 

Senest var det en kamerat i dag som hadde tyggis... pakkisen sa at hvis han ikke fikk hele pakka med tyggis så skulle han banke han.

Nå sier du at du interesserer deg for "nasjonalisme" fordi du misliker tilhengere av en gitt religion. Jeg skjønner at du prøver å legitimere din holdning, men jeg ser ikke sammenhengen. Er du (plutselig?) blitt nasjonalist fordi du er redd for et islamsk samfunn i Norge?

 

I så fall tror jeg personlig at du er på feil spor. Vigrid (det var du som startet tråden fordi du ville vite mer om dem?) og andre nasjonalister av samme ulla vil føre til et samfunn av akkurat samme karakter, bare med motsatt fortegn, eller farge om du vil. Men kanskje du har den "rette" fargen for Vigrid sitt samfunn, og da er det ikke så farlig med de som ikke har det...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jøss, hvis du forsvarer kristendommen vår så, hvorfor like Vigrid? Disse er jo motstandere av ALL moderne religion. De baserer seg på en utgått mytologi som ble brukt på den tiden vi var halvparten så høye som i dag, sprang og lekte med sverd og selvfølgelig kun angrep de som var langt svakere enn oss, ala klostre.

Lenke til kommentar
Jøss, hvis du forsvarer kristendommen vår så, hvorfor like Vigrid? Disse er jo motstandere av ALL moderne religion. De baserer seg på en utgått mytologi som ble brukt på den tiden vi var halvparten så høye som i dag, sprang og lekte med sverd og selvfølgelig kun angrep de som var langt svakere enn oss, ala klostre.

Jeg tilber ikke Vigrid og jeg liker de heller ikke. Jeg har MINE egne meninger. Og Vigrid har noen av de samme meningene som meg. F.eks at man skal ta vare på sin egen slekt og kultur.

 

Og norrøne er spennendes det. Det er jo vi som bor i norden som har skapt den religionen. Før det kom noen hit til Norge og introduserte oss for Kristendommen.

 

Jeg er blitt fortalt at det står at når menneskene ble skapt så møtte kulde og varme seg... og det var jo istid her før, men så kom golfstrømmen og dermed ble det liv her.

 

Og en annen ting er at denne religionen er ikke skrevet ned i en bok. Den er blitt fortalt gjennom helleristninger osv. Så da kan man vel tolke den som man selv vil.

 

Jeg tror ikke på noen religion. Jeg tror på meg selv og mine meninger. Alle er redde for å dø, for man vet ikke hva som skjer etter døden. Min mening om det er at det ikke skjer noen ting... så enkelt er det. Jeg trenger ingen religion for å klare å leve uten frykt. Religion er gått ut på datoen for lengst. Og som sagt; Hjelp muslimer vekk fra deres horrible religion!

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Jeg tilber ikke Vigrid og jeg liker de heller ikke. Jeg har MINE egne meninger. Og Vigrid har noen av de samme meningene som meg. F.eks at man skal ta vare på sin egen slekt og kultur.

Men man kan jo for h ta vare på sin egen SLEKT og KULTUR selv om det kommer andre med annen kultur inn i landet? Men når vi først snakker om kultur, så tror jeg egentlig ikke du tenker så altfor langt her. Kultur er det som vi er oppvokst med, som ikke er medfødt. Norsk kultur er i høy grad ikke den samme som før! Vi har blitt påvirket av andre kulturer, vi blir det, og vil ALLTID bli det! Vi spiser pizza (italia), spaghetti (italia), vi sitter på pcer(forskjellige deler av verden), bruker internett (usa + noen andre land), har demokrati som styreform(grekerne), kapitalisme (hovedsaklig usa) blandet med sosialisme (østlige land, tyskland, russland osv.) = blandingsøkonomi. Vi hører på musikk, går i klær, bruker helseprodukter osv. som ikke er norske. Noe av dette produseres her i Norge, men kom fra andre deler av verden. Om vi hadde blitt styrt av folk som deg hadde vi ikke hatt denne diskusjonen. Tenk deg litt om før du sier mer takk.

 

Og norrøne er spennendes det. Det er jo vi som bor i norden som har skapt den religionen. Før det kom noen hit til Norge og introduserte oss for Kristendommen.

Selvfølgelig er det spennende, sivilisasjonen vår er bygd opp på denne religionen før kristendommen kom. Men hva så? Trenger man gå tilbake i tid, reversere utviklingen fordet?

 

Jeg er blitt fortalt at det står at når menneskene ble skapt så møtte kulde og varme seg... og det var jo istid her før, men så kom golfstrømmen og dermed ble det liv her.

Hva så? Det er vel helt naturlig at de snakket om varme og kulde, fordi disse er nettopp elementære motsetninger. Varme og kulde resulterer f.eks i torden/lyn. At du trekker fram noe tilfeldig som omhandlet varme og kulde, beviser null.

 

Og en annen ting er at denne religionen er ikke skrevet ned i en bok. Den er blitt fortalt gjennom helleristninger osv. Så da kan man vel tolke den som man selv vil.

Den er ikke nedskrevet i noen bok, fordi den ikke kunne det. Det var først og fremst med bibelen og prestene at vi fikk innført vanlig skriftspråk.

 

Jeg tror ikke på noen religion. Jeg tror på meg selv og mine meninger. Alle er redde for å dø, for man vet ikke hva som skjer etter døden. Min mening om det er at det ikke skjer noen ting... så enkelt er det. Jeg trenger ingen religion for å klare å leve uten frykt. Religion er gått ut på datoen for lengst. Og som sagt; Hjelp muslimer vekk fra deres horrible religion!

Jeg er enig her. Men når du sier at man skal hjelpe muslimer vekk fra deres religion, mener du da å utvise muslimer fra landet? Hvordan kan dette hjelpe til noe som helst annet enn at samfunnet vårt blir enda mer gjennomsyret av "hvite krist"? Det man trenger er ateisme. Dvs. ingen religioner i det hele tatt. Det hører fortiden til. Kristendommen, Islam, Hinduisme, Buddhisme, Jødedom osv. er alle moderniseringer og utviklinger av tidligere religioner og mytologier. Man ser et klart mønster i alle religioner i deres oppbyggelse etter hvilken tidsperiode de eksisterer i. De er produsert av mennesket. De brukes av oss selv til å holde oss selv nede. Først og fremst av borgerskapet og personer med skyfulle interesser, men også av godtroende som har fallt for denne historiske vitsen.

 

Amen.

Lenke til kommentar

Synes det er fint at vi har organisasjoner som Vigrid jeg, holder høy profil og er for det meste harmløse.

 

Synes faktisk de skal ha litt skryt for å ha så ekstreme holdninger men å holde seg så til siviliserte metoder for å spre ordet.

 

Eneste måten og motkjempe vigrid er ved å informere våre barn om de rette verdiene, for om vigrid forsvinner vil ikke tankegangen til medlemenne forsvinne. Og andre, muligens voldlige og mer handlekraftige, organisasjoner vil dukke opp der vigrid en gang var.

 

Selv om jeg ikke er enig i deres budskap, synes jeg de kansje er den beste "slemme" organisasjonen jeg vet om.

 

Mange "snille" organisasjoner har også noe å lære fra dem.

Lenke til kommentar

Nicklas; Formålet med religiøse bøker er ikke å ta alt bokstavelig og følge dem med punkt og prikke. Det kjenner vi fra Bibelen. Dessuten er religiøse bøker utdaterte, feilaktige og har generelt lite å si på hvordan man oppfatter religionen. Religionen har forandret seg i takt med samfunnet til en hver tid

 

For det andre; Det finnes 1 milliard muslimer i verden; hvor mange av dem tror du er voldelige terrorister? Akkurat samme vri hvis man spør hvor mange som er nazister av de som er hvite. Det nytter ikke å skjære alle over en kam

 

For det tredje: Islam mener at menn og kvinner er mennesker som er skapt for å tilbe sin Gud (51:56).Begge har em sjel og de har en likeverdig status. Kvinnen er et spirituelt, juridisk, økonomisk og politisk subjekt, hun har visse plikter og visse rettigheter. Noen ansvarsområder er bestemt ut fra kjønn mens andre er kjønnsnøytrale eller felles for kvinner og menn. Kvinnen har for det første rett til å velge sin partner. Ingen kan tvinge henne til å gifte seg med en hun ikke liker. Både menn og kvinner har like stort ansvar for å bygge et trygt, sivilisert og godt samfunn (se 9:71)

 

For det fjerde:

Islam hevder:

Muslimer og ikke-muslimer, under islams styre, levde side om side med hverandre. Antall kirker som befinner seg i de muslimske land bevitner en eksemplarisk toleranse. Selv i en krig pålegger islam sine tilhengere å behandle mennesker på en menneskelig måte.

 

Noe profetene sier:

Profeten Ahmad Ibn Hanbal sier: Jeg bevitner at alle mennesker er søsken.

Profeten Mohammad sier:

En som mishandler/ begår urett overfor en som har inngått fredsavtale med oss eller krever av ham mer enn det han klarer eller tar av ham noe mot hans vilje så skal jeg være hans motstander i Dommens dag. Abu Daoud.

 

Her bevises at islam er en respektfull og vennlig religion

Abu Bakr (raa) (den første kalif)

Ga strenge ordre til sine militære ledere som var på vei til Syria for å krige mot grekerne (Arroum) slik:

Ikke svik eller driv forræderi [overfor fienden] og ikke stjel. Ikke drep små barn, gamle menn og ikke drep kvinner. Ikke nedlegg/hogg palme- eller fruktbare trær. Ikke slakt sauer, kuer eller kameler hvis det ikke er for å spise. Hvis dere treffer noen som har sperret seg til Guds tilbedelse så ikke plag dem.

 

Utdrag fra koranen:

K. 41:34: En god og en ond gjerning er ikke like. Vis (det onde) tilbake med det som bedre er, og se, den du lever i fiendskap med blir som en varm venn!

 

Puh :)

Kilder: Islams nettsted for informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...