Gå til innhold

Hva synes du om Vigrid og deres meninger?


Anbefalte innlegg

Kameraten min har vært der på ferie nå i sommer. Hvorfor skal han gidde å fortelle meg at mange jøder gikk rundt med våpen? Han sa også at når han skulle reise hjem, så fikk jødene gå rett igjennom sikkerhetskontrollen.. Når de så at han var palestiner så måtte han igjennom full sjekk.

 

Det er bare bra det, men det er jødene som har makten der. Det kan du ikke si noe på.

 

Men for å si det, så driter jeg i jøder. Jeg har ikke noen vonde opplevelser med dem. Men jeg bare nevnte dette for å kanskje får dere til å skjønne litt om hvorfor vigrid ikke liker jøder. Og det med at de mener det ikke ble drept så mange jøder under WW2, skjønner jo jeg også er totalt feil.

 

Og dere må ikke tro jeg er en skinna hardcore nazist som har tatovert hakekors på brystet. Jeg er bare en som er lei av utlendingenes råskap. Og jeg fant fram til en gruppe mennesker som også vil ha dem ut. Desverre har de for mange dumme meninger om forskjellige ting.

 

Jeg mener også at man skal ta vare på sin egen rase. Om man er gul, grønn eller blå.

 

Jeg vet nå at Vigrid har for mange dumme meninger og for mye idiotisk propaganda.

 

Og jeg syns det er bra av deg haltan og endelig skrive ett innlegg som ikke begynner med å si ting som virker for meg som at jeg er en løgner, idiot, nazist, og en fjortiss som ikke vet en dritt. Og å skrive ting som at du egentlig ikke gidder å si noe pga latterligheter og usakligheter fra en viss person.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kameraten min har vært der på ferie nå i sommer. Hvorfor skal han gidde å fortelle meg at mange jøder gikk rundt med våpen?

Fordi kameraten din er palestiner og det da tjener hans sak, kanskje? Hvem vet. hvorfor må du spørre ham om. Det er også forskjell på om det "gikk jøder rundt med våpen" (da i den betydning at dette f.eks kan være snakk om væpnede Israelske politistyrker), og at det var "vanlige folk i alle aldre", bare så det er sagt.

 

Han sa også at når han skulle reise hjem, så fikk jødene gå rett igjennom sikkerhetskontrollen.. Når de så at han var palestiner så måtte han igjennom full sjekk.

 

Ja, det er klart det er urettferdig. Men jeg skjønner det godt. Dersom du i Norge så en fyr med full turban i 20-årene som skulle på samme fly som deg, ville vel du at han skulle sjekkes ekstra? Kjipt, men sånn har verden blitt. Det er forresten ikke riktig at "jødene" (israelere) ikke går gjennom sikkerthetskontroll uten å sjekkes. Jeg har en jødisk venninne som var i Jerusalem for få uker siden, og der ble man sjekket.

 

Det er bare bra det, men det er jødene som har makten der. Det kan du ikke si noe på.

 

Både ja og nei. Det er ingen tvil om at staten Israel i mange tilfeller bruker sin statsmakt sin på feil vis, men det er også heller ingen tvil om at det sitter mektige krefter i noe av den samme situasjonen på andre siden av konflikter også.

 

Men for å si det, så driter jeg i jøder. Jeg har ikke noen vonde opplevelser med dem.

 

Bra.

 

Men jeg bare nevnte dette for å kanskje får dere til å skjønne litt om hvorfor vigrid ikke liker jøder. Og det med at de mener det ikke ble drept så mange jøder under WW2, skjønner jo jeg også er totalt feil.

 

Vigrid liker ikke jøder av samme grunn som andre nazisympasitører: de trenger en syndebukk, og jødene har alltid vært et sårbart og lukket samfunn, som igjen har vært enkelt å stigmatisere.

 

Jeg er bare en som er lei av utlendingenes råskap.

 

Du må skille mellom "utlendinger" og utlendiger du har hatt dårlige erfaringer med. De aller, aller fleste utlendingene (les: innvandrere av ymse generasjoner) i Norge er vanelige, gode borgere som deg og meg. Kriminaliteten i innvandringsmiljøene ER større enn i de fleste andre miljøer, men det finnes et perspektiv her også. Minoritetsgrupper og sosiale problemer som kriminalitet, rus og religiøs fanatisme henger tett sammen, og det er langt ifra så svart/hvitt som at enkelte kulturer er mer voldelige og umoralske enn andre, dette er store spørsmål som ikke kan besvares med at "innvandrere er onde kriminelle". Jeg skal ikke legge ut noe mer om dette temaet, skal jeg først sette igang blir det sikkert rene hovedfagsoppgaven i rotete synsing (en dårlig en, sådan).

 

Jeg mener også at man skal ta vare på sin egen rase. Om man er gul, grønn eller blå.

 

Hvorfor? Det er da strengt tatt kultur og kulturarv som gir oss vår gruppeidentitet, ikke hudfargen. Og likevel vil jeg ha sagt at å stoppe den kulturelle vandringen er like håpløst som å snu sola, den er en naturlig konsekvens av en verden hvor kommunikasjon kulturer og sivilisasjoner imellom ikke lenger er et problem, og vi strengt tatt ikke engang KAN deles opp i separate sivilisasjoner. Vi bruker mer Engelsk i dagligtalen, vi spiser kebab, vi bruker Internett, vi utdanner oss i utlandet, vi ser mer og mer på utenlands fjernsyn, slik er det bare, og det kommer nok ikke til å stoppe. Vil du bidra på positivt vis med å bevare den norske identiteten foreslår jeg først og fremst at du lærer deg, og bruker, språket skikkelig (også nynorsk ;)), og at du ivaretar norske tradisjoner og verdier. Nasjonalisme som ikke er bygget på hat og frykt er det ingenting galt med (selv om det ikke er min kopp te). :)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Ok da støtter jeg HalTan nå.. hehe.

Vel, jeg synes du gikk litt hardt løs på fyren, thats it. Det ligger kanskje noe sant inni det han hadde fått vite av vennen, selv om det sikkert er kraftig overdrevet. Les f.eks noe fra Mordechai Vanunu, tidligere atomforsker i Israel. Han har innsett hvor ille den israelske staten virkelig er, og etter å ha blitt fengslet (isolert) i mange år av sikkerhetspolitiet Mossad for å ha røpet at Israel har masse atomvåpen har han fått de etter seg. Han søkte forøvrig statsborgerskap til Norge, men fikk avslag fordi han ikke var i landet da han søkte... (!)

 

Men jeg er veldig enig i det du skriver om kulturutveksling. Det har alltid skjedd, det skjer, og det vil alltid skje. Det vi kan gjøre noe med, er hvordan det skjer! Gjennom imperialisme, krig, terror, frykt for det fremmede, fiendtlighet - eller gjennom å godta og verdsette annen kultur for det det er, og bruke den til å utvikle vår egen!

Lenke til kommentar
Har bare lest litt av diskusjonen, men tenkte det passet seg med en aktuell sak som kan være interessant i en slik diskusjon:

 

http://www.avisa-st.no/nyheter/article529301.ece

 

Denne saken stod i lokalavisa her hvor jeg bor i dag.

Dette var en hendelse som skjedde under Storåsfestivalen(norge 4. største rockefestival).

 

Les selv.

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=393151&st=0

Lenke til kommentar
Jeg er bare en som er lei av utlendingenes råskap. Og jeg fant fram til en gruppe mennesker som også vil ha dem

Så du vil altså ha meg ut? :dontgetit:

OG meg? Såvidt jeg vet er jeg både rå OG utlending. :p

 

 

( :love: til Snow.)

Jeg har begynt å pakke allerede.. :p

 

I mitt liv har jeg opplevd endel voldsepisoder. Jeg har blitt angrepet helt uprovosert, mobbet osv en rekke ganger. Alle disse tingene har blitt utført av hvite nordmenn. Jeg vil faktisk påstå at min livskvalitet til tider har vært kraftig forringet. Skal jeg da hate hvite nordmenn eller skal jeg mislike de personene/episodene jeg har opplevd? Jeg holder meg til den siste.

Lenke til kommentar
Sånn sett ja... Ja, værsågod... flere jobber, flere bosteder, mindre avgifter....

Eller ikke. Du skjønner, vi har allerede mange jobber. Bare i feil sektorer, dårlige jobber som ingen vil ha. Dermed trenger vi faktisk noen til å gjøre disse jobbene om ikke vi kan det! Dessuten, om noen år vil vi få et omsorgsproblem. Pga. baby-boomerne på 60-70tallet vil det snart bli veldig mange eldre her i landet, og dermed færre yngre. Hvem skal da ta vare på de eldre? Trylletriks fra FRP? Vel, vi MÅ nesten ta inn innvandrere som kan hjelpe oss med å få opp populasjonen, enten vi vil det eller ikke!

Lenke til kommentar

meg og en kamerat hadde prosjekt om vigtid på skolen. Vi satt på internett og lo oss i hjel!

tenk at folk kan tenke sånn? Latterlig, har de ikke fulgt med i verden?? Greit nok, er ikke glad når utlendinger (som ikke kan norsk/engelsk) trenger seg på, når du ikke vet hva dem vil!

 

Men grenser FINS faktisk!!! :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...