Gå til innhold

Hva synes du om Vigrid og deres meninger?


Anbefalte innlegg

Vigrid er noe du har inni deg, så det er ikke noe "medlemskap". Du kan kalle deg en Vigrider uten å ha møtt noen andre Vigridere.

:!: Kom på noe morsomt, dere vet, noen jenter blir født med guttekropp, men de er jenter mentalt. Så tenkt så gøy det hadde vært om en neger ble født med vigrid inne i seg.

Hva snakker du om.

 

Snakket med en kamerat som er halvt norsk og palestiner. Han har vært på ferie i Palestina/Israel nå. Han fortalte meg at når han var der så gikk alle jødene rundt med våpen, uansett alder. Palestinerne gjorde det ikke fordi da kan de bli skutt. Det er jødene som har makten. Og det er USA som har gitt dem penger og våpen.

 

Jødene der har satt opp store murer mellom jødene og Palestinerne for å skille dem. Det er mange som har tagget "This wall should fall" osv og hvis jødene ser det så blir de satt i fengsel eller skutt.

 

Så ikke si at jødene ikke har makt. Men jeg syns det er tåpelig av Vigrid å hate jøder i.o.m at det nesten ikke er noen jøder i Norge. Det er sikkert en del, men jeg har ikke noen vonde opplevelser med de. Så dette med jødene bryr jeg meg ikke noe om. Bortsett fra at jødedommen er en ganske syk religion og det som skjer i israel/Palestina er SYKT. Palestinerne har ingen makt i det hele tatt og de får ikke gå rundt med våpen som jødene gjør, ikke fordi det er ulovlig, men fordi de kan bli skutt av jødene.

Vel, Israel er en jødisk stat, så det ville være rart om "jødene" ikke hadde hatt makten der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vigrid er noe du har inni deg, så det er ikke noe "medlemskap". Du kan kalle deg en Vigrider uten å ha møtt noen andre Vigridere.

:!: Kom på noe morsomt, dere vet, noen jenter blir født med guttekropp, men de er jenter mentalt. Så tenkt så gøy det hadde vært om en neger ble født med vigrid inne i seg.

Hva snakker du om.

 

Snakket med en kamerat som er halvt norsk og palestiner. Han har vært på ferie i Palestina/Israel nå. Han fortalte meg at når han var der så gikk alle jødene rundt med våpen, uansett alder. Palestinerne gjorde det ikke fordi da kan de bli skutt. Det er jødene som har makten. Og det er USA som har gitt dem penger og våpen.

 

Jødene der har satt opp store murer mellom jødene og Palestinerne for å skille dem. Det er mange som har tagget "This wall should fall" osv og hvis jødene ser det så blir de satt i fengsel eller skutt.

 

Så ikke si at jødene ikke har makt. Men jeg syns det er tåpelig av Vigrid å hate jøder i.o.m at det nesten ikke er noen jøder i Norge. Det er sikkert en del, men jeg har ikke noen vonde opplevelser med de. Så dette med jødene bryr jeg meg ikke noe om. Bortsett fra at jødedommen er en ganske syk religion og det som skjer i israel/Palestina er SYKT. Palestinerne har ingen makt i det hele tatt og de får ikke gå rundt med våpen som jødene gjør, ikke fordi det er ulovlig, men fordi de kan bli skutt av jødene.

Vel, Israel er en jødisk stat, så det ville være rart om "jødene" ikke hadde hatt makten der.

Og hvorfor har de makten da? Det er Palestinernes sitt land. Men i jødeboka så står det at det er landet gud har gitt jødene. Så får de penger og våpen av USA og fjerner palestinerne fra makten?

Lenke til kommentar
Vigrid er noe du har inni deg, så det er ikke noe "medlemskap". Du kan kalle deg en Vigrider uten å ha møtt noen andre Vigridere.

:!: Kom på noe morsomt, dere vet, noen jenter blir født med guttekropp, men de er jenter mentalt. Så tenkt så gøy det hadde vært om en neger ble født med vigrid inne i seg.

Hva snakker du om.

 

Snakket med en kamerat som er halvt norsk og palestiner. Han har vært på ferie i Palestina/Israel nå. Han fortalte meg at når han var der så gikk alle jødene rundt med våpen, uansett alder. Palestinerne gjorde det ikke fordi da kan de bli skutt. Det er jødene som har makten. Og det er USA som har gitt dem penger og våpen.

 

Jødene der har satt opp store murer mellom jødene og Palestinerne for å skille dem. Det er mange som har tagget "This wall should fall" osv og hvis jødene ser det så blir de satt i fengsel eller skutt.

 

Så ikke si at jødene ikke har makt. Men jeg syns det er tåpelig av Vigrid å hate jøder i.o.m at det nesten ikke er noen jøder i Norge. Det er sikkert en del, men jeg har ikke noen vonde opplevelser med de. Så dette med jødene bryr jeg meg ikke noe om. Bortsett fra at jødedommen er en ganske syk religion og det som skjer i israel/Palestina er SYKT. Palestinerne har ingen makt i det hele tatt og de får ikke gå rundt med våpen som jødene gjør, ikke fordi det er ulovlig, men fordi de kan bli skutt av jødene.

Vel, Israel er en jødisk stat, så det ville være rart om "jødene" ikke hadde hatt makten der.

Og hvorfor har de makten da? Det er Palestinernes sitt land. Men i jødeboka så står det at det er landet gud har gitt jødene. Så får de penger og våpen av USA og fjerner palestinerne fra makten?

Jeg vet ærlig talt ikke detaljene rundt opprettningen av israel som jødisk stat (hvorfor fn fant ut at de ville gi jødene det)

Men siden du virker litt opptatt av rase og slikt, så burde du vel egentlig være glad får at alle jødene er samlet på et sted? Et sted som er langt i fra Norge?

Endret av RaveNEyeS
Lenke til kommentar
Vigrid er ikke en "klubb" for unormale ungdommer. Vigrid er noe du har inni deg, så det er ikke noe "medlemskap". Du kan kalle deg en Vigrider uten å ha møtt noen andre Vigridere.

Jess. En gudegitt oppgave. God gave me the power!

 

Det eneste jeg ikke liker er at de misliker jøder. Jeg liker ikke jødedommen, men hater ikke de som tror på den, selvom de sikkert er like syke som religionen som velger å tro på den.

Jeg skjønner ikke helt hva du prøver å si? At du ikke hater jødene, du bare tror på det vigrid sier om de? Eller at du bare ikke har peiling?

 

Og hvorfor har de makten da? Det er Palestinernes sitt land. Men i jødeboka så står det at det er landet gud har gitt jødene. Så får de penger og våpen av USA og fjerner palestinerne fra makten?

Where is Seixon when you need him?

 

Snakket med en kamerat som er halvt norsk og palestiner. Han har vært på ferie i Palestina/Israel nå. Han fortalte meg at når han var der så gikk alle jødene rundt med våpen, uansett alder. Palestinerne gjorde det ikke fordi da kan de bli skutt. Det er jødene som har makten. Og det er USA som har gitt dem penger og våpen.
Hørtes ut som en troverdig kilde :yes:

 

Så dette med jødene bryr jeg meg ikke noe om. Bortsett fra at jødedommen er en ganske syk religion
Du vil ikke fortelle meg hvorfor da?

 

og det som skjer i israel/Palestina er SYKT
Enig! Går ikke ann å ta seg en busstur uten å være redd for at du og vennene dine blir sprengt i filler av en palestinskt selvmordsbomber.

 

Jødene der har satt opp store murer mellom jødene og Palestinerne for å skille dem. Det er mange som har tagget "This wall should fall" osv og hvis jødene ser det så blir de satt i fengsel eller skutt.
Du har skjønt det! Israel = Jødene Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar

 

Jeg vet ærlig talt detaljene rundt opprettningen av israel som jødisk stat
Nei, du trenger ikke å vite så mye om det du snakker om. Det som teller er at vennene dine blir banket og ranet av pakkisene!

 

Den står på min regning kjakan, det var dessuten en mangel der, det skulle stått

 

"Jeg vet ærlig talt IKKE detaljene rundt opprettningen av israel som jødisk stat"

Lenke til kommentar
Og hvorfor har de makten da? Det er Palestinernes sitt land.

Ikke enda en Israel/Palestina-diskusjon vel?

 

"Palestinerne" eksisterte jo ikke som folkegruppe før ganske nylig, gjorde de vel? :) Til det skjedde så bodde de rundt i andre arabiske land. Men plutselig fant de på at de ville bli et eget folk, og ville kreve land også.

 

Er det ikke ca. slik det foregikk? :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg gidder å svare på alt av latterligheter og usakligheter en viss person har liret ut av seg. Men pokker heller...

 

Snakket med en kamerat som er halvt norsk og palestiner. Han har vært på ferie i Palestina/Israel nå. Han fortalte meg at når han var der så gikk alle jødene rundt med våpen, uansett alder. Palestinerne gjorde det ikke fordi da kan de bli skutt. Det er jødene som har makten. Og det er USA som har gitt dem penger og våpen.

 

Enten har du en kamerat som lyver, eller så har du en kamerat som lyver og går på syre, eller så har du ingen kamerat. Uansett hvilket av alternativene du velger, så er det likefullt totalt pisspreik og oppspinn. Ikke engang en fjorten år gammel ny-popræddis med hele soveromsveggen plastra med HIM-plakater og palestinaskjerf om hverandre ville ha funnet på å si noe så lite reflektert og usant. "Alle jødene" går ikke rundt med våpen. Jødene som lever i Israel lever i Israel akkurat som om det skulle vært helt normale nordmenn i Norge. Israelere og jøder er ikke to sider av samme sak. Ja, jødene er et folkeslag, men å være en del av folkeslaget gjør deg ikke automatisk til en våpenbærende fundamentalist. Vi kan sammenligne jødedommen i Israel med kristendommen i Norge, egentlig. Forresten, jeg skal vedde på at du aldri i ditt liv har møtt eller kjent en eneste jøde.

 

Ps. Ikke spør meg hvorfor jeg i det hele tatt gadd å skrive dette.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke jeg gidder å svare på alt av latterligheter og usakligheter en viss person har liret ut av seg. Men pokker heller...

 

Snakket med en kamerat som er halvt norsk og palestiner. Han har vært på ferie i Palestina/Israel nå. Han fortalte meg at når han var der så gikk alle jødene rundt med våpen, uansett alder. Palestinerne gjorde det ikke fordi da kan de bli skutt. Det er jødene som har makten. Og det er USA som har gitt dem penger og våpen.

 

Enten har du en kamerat som lyver, eller så har du en kamerat som lyver og går på syre, eller så har du ingen kamerat. Uansett hvilket av alternativene du velger, så er det likefullt totalt pisspreik og oppspinn. Ikke engang en fjorten år gammel ny-popræddis med hele soveromsveggen plastra med HIM-plakater og palestinaskjerf om hverandre ville ha funnet på å si noe så lite reflektert og usant. "Alle jødene" går ikke rundt med våpen. Jødene som lever i Israel lever i Israel akkurat som om det skulle vært helt normale nordmenn i Norge. Israelere og jøder er ikke to sider av samme sak. Ja, jødene er et folkeslag, men å være en del av folkeslaget gjør deg ikke automatisk til en våpenbærende fundamentalist. Vi kan sammenligne jødedommen i Israel med kristendommen i Norge, egentlig. Forresten, jeg skal vedde på at du aldri i ditt liv har møtt eller kjent en eneste jøde.

 

Ps. Ikke spør meg hvorfor jeg i det hele tatt gadd å skrive dette.

Hvorfor i hælvette tror du faen ikke på det jeg sier? Og det at du sier at jeg enten ikke har en kamerat er faen meg dårlig gjort! Eller at min kamerat går på syre! Jeg ser på dette som personangrep!

 

Du som ikke liker nasjonalister fordi "de tror de er bedre enn alle andre"? Hvordan ser du på meg? Du tror og vet at du er mye bedre enn meg. Jeg har aldri slått noen, jeg har aldri mobbet noen... Men jeg har mine egne tanker og jeg sier ikke de til personer jeg ikke liker forde. Hva foregår i hue ditt egentlig? Ja.. nå lurer du på det samme om meg. Men her syns jeg faktiskt det er du som er rar. Det må gå ann å tro på det jeg sier... trenger ikke si at alt jeg sier er LØGN, LØGN OG ATTER LØGN!!!!!

 

Orker ikke sitte her å fortelle ting og det eneste jeg får tilbake som kommentar er at alt er løgn! Og jeg sitter her og vet det ikke er løgn... gjett hvor forbanna man kan bli når ingen tror på en! Nå er jeg faen meg dritt lei alt det maset ditt haltan!

 

EDIT: Du nevnte ikke noe om palestinere i det hele tatt. Du viser bare din lave vitenskap om Israel, jøder og palestinere. Dette er ikke oppspinn fra en teit vigrid nettside! Dette er sannhet og om du har fulgt med i nyhetene og i historie timen så skjønner du kanskje HVORFOR det er krig i Israel?

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Hvorfor i hælvette tror du faen ikke på det jeg sier?

For å sitere deg selv:

Du viser bare din lave vitenskap om Israel, jøder og palestinere. Dette er ikke oppspinn fra en teit vigrid nettside! Dette er sannhet og om du har fulgt med i nyhetene og i historie timen så skjønner du kanskje HVORFOR

Akkurat

 

Og det at du sier at jeg enten ikke har en kamerat er faen meg dårlig gjort! Eller at min kamerat går på syre! Jeg ser på dette som personangrep!

Ikke Venner? Et sårt punkt? Men han sa nok bare at du hadde en kamerat som lyver.

 

Du som ikke liker nasjonalister fordi "de tror de er bedre enn alle andre"? Hvordan ser du på meg? Du tror og vet at du er mye bedre enn meg. Jeg har aldri slått noen, jeg har aldri mobbet noen... Men jeg har mine egne tanker og jeg sier ikke de til personer jeg ikke liker forde. Hva foregår i hue ditt egentlig? Ja.. nå lurer du på det samme om meg. Men her syns jeg faktiskt det er du som er rar. Det må gå ann å tro på det jeg sier... trenger ikke si at alt jeg sier er LØGN, LØGN OG ATTER LØGN!!!!!

Hvem er "Du"?

Og det må da være lov til å si at alt du sier er LØGN, LØGN OG ATTER LØGN!!!!! Eventuelt SVADA, SVADA OG ATTER SVADA!!!!!

 

EDIT: Du nevnte ikke noe om palestinere i det hele tatt. Du viser bare din lave vitenskap om Israel, jøder og palestinere. Dette er ikke oppspinn fra en teit vigrid nettside! Dette er sannhet og om du har fulgt med i nyhetene og i historie timen så skjønner du kanskje HVORFOR det er krig i Israel?

Igjen - Hvem er "Du"?

Lenke til kommentar

Hey slutt å plag han da. Får joine Nicklas' side. Dere må klare å holde dere til sak, ikke person. Om dere har så stor trang til å flame personer kan dere komme dere en annen plass. Man kan jo begynne å lure på hvorfor dere ikke legger fram motargumenter/motbeviser istedet, kanskje har dere ingen?

 

Israel/Palestina konflikten ble skapt fordi jødene ikke hadde et hjem, og når de plutselig bare skulle opprette dette en plass ble det naturlig nok konflikter. Særlig når de tok land fra andre stater, uten å spørre eller rådføre seg med disse først, og bare plasserte jøder der. Palestinerne mistet sine hjem og ble flyktninger, jeg skjønner de jævli godt. De føler seg trampet på, ingen brydde seg om hva de mente, det var jødene(nå israelerne) som fikk første og siste ord i saken, alt annet var underordnet. Hvorfor? Fordi jødene hadde blitt forfulgt i europa før og under krigen, og europeerne hadde nå skyldfølelse. Men gikk dette da logisk nok på bekostning av europeere? Nei, vi kastet de til midtøsten!

Lenke til kommentar
Det er krig fordi staten Israel ble opprettet, og så fant noen arabere ut at de skulle definere seg som et eget folk - "palestinere" - for å få litt land å bo på helt gratis? :)

Komedieaften? Det er krig fordi sionismebevegelsen ønsket en stat med det kinkige utgangspunktet at ikke-jøder var i flertall der de ønsket slå seg ned. Det blir bråk av sånt.

 

For øvrig burde diskusjonen om Israel osv legges til en annen tråd, nivået her bruser ikke over av inngående kjennskap til de faktiske forhold, ei virker det som alle vet forskjellen på den jevne israeler og en hardcore Kach-tilhenger.

Lenke til kommentar
Hey slutt å plag han da. Får joine Nicklas' side. Dere må klare å holde dere til sak, ikke person. Om dere har så stor trang til å flame personer kan dere komme dere en annen plass. Man kan jo begynne å lure på hvorfor dere ikke legger fram motargumenter/motbeviser istedet, kanskje har dere ingen?

 

Israel/Palestina konflikten ble skapt fordi jødene ikke hadde et hjem, og når de plutselig bare skulle opprette dette en plass ble det naturlig nok konflikter. Særlig når de tok land fra andre stater, uten å spørre eller rådføre seg med disse først, og bare plasserte jøder der. Palestinerne mistet sine hjem og ble flyktninger, jeg skjønner de jævli godt. De føler seg trampet på, ingen brydde seg om hva de mente, det var jødene(nå israelerne) som fikk første og siste ord i saken, alt annet var underordnet. Hvorfor? Fordi jødene hadde blitt forfulgt i europa før og under krigen, og europeerne hadde nå skyldfølelse. Men gikk dette da logisk nok på bekostning av europeere? Nei, vi kastet de til midtøsten!

Takk!

 

Og _Julenissen_: Jeg sa "DU" fordi jeg quotet haltan.. det burde jo du skjønne også. Unødvending å kommentere hver eneste setning jeg skrev med så teite kommentarer.

Lenke til kommentar
Hvorfor i hælvette tror du faen ikke på det jeg sier?

 

Fordi jeg vet så mye bedre selv. Jeg er ikke så arrogant som jeg kan fremstå nå, med mindre jeg er 140% sikker i min sak. Postene dine er proppa fulle med splitter pine gale "fakta". Du forteller meg at vanelige folk i alle aldre i Israel (da med din logikk "jøder") bærer våpen på gata, vær så snill, ikke fortell meg at du virkelig tror på det pisset.

 

Og det at du sier at jeg enten ikke har en kamerat er faen meg dårlig gjort! Eller at min kamerat går på syre! Jeg ser på dette som personangrep!

 

Poenget mitt var at enten snakker kameraten din dritt og løgn, eller så er det noe du sier for å ha argumenter i denne debatten. Det er uansett helt latterlig hva du mener denne kameraten har sagt.

 

Du som ikke liker nasjonalister fordi "de tror de er bedre enn alle andre"?

 

Nei. Jeg liker ikke "nasjonalister", da i den betydning at man f.eks er for innvandringsstopp, mener at innvadringen forsøpler "den norske arven" eller slike som deg, som ikke er istand til å se saken fra annet enn sine egne ultraradikale genraliseringer.

 

Hvordan ser du på meg?

 

Som en lettere bortkommen fjorten-femtenåring med total mangel på innsikt, som derfor trekker gale slutninger basert på barnslige fordommer og generaliserer ut ifra egne opplevelser, samt en stakkar som lar seg påvirke av den simpleste form for hatpropaganda og oppspinn.

 

Du tror og vet at du er mye bedre enn meg.

 

Jeg tror ikke på at noen er "bedre" enn noen andre, med unntak av grupper jeg personlig ikke har respekt for, som f.eks rasister, fyllekjørere, utøvende pedofile og voldtektsmenn/kvinner. Og ja, jeg både tror og vet at jeg vet bedre enn deg, ikke nødvendigvis at jeg _er_ bedre enn deg. Det blir på grensen til alt for arrogant, selv for meg.

 

Jeg har aldri slått noen, jeg har aldri mobbet noen...

 

Ikke jeg heller. Ikke-vold er en fin ting.

 

Men jeg har mine egne tanker og jeg sier ikke de til personer jeg ikke liker forde.

 

HÆ?

 

Hva foregår i hue ditt egentlig? Ja.. nå lurer du på det samme om meg. Men her syns jeg faktiskt det er du som er rar. Det må gå ann å tro på det jeg sier... trenger ikke si at alt jeg sier er LØGN, LØGN OG ATTER LØGN!!!!!

 

Problemet her er faktisk at det du sier _er_ LØGN, LØGN og atter LØGN. Sorry, men du har rett og slett ikke filla peiling på hva du snakker om. Å si at vanelige jøder i Israel bærer våpen er omtrent like sant som å si at alle Nordmenn spiser lungemos til middag hver dag. Og nei, det kan jeg ikke bare tro på. Hvorfor? FORDI DET ER SPLITTER PINE GALT!!!

 

Orker ikke sitte her å fortelle ting og det eneste jeg får tilbake som kommentar er at alt er løgn!

 

Dersom man lyver er det en viss risk for deg, desverre.

 

Og jeg sitter her og vet det ikke er løgn... gjett hvor forbanna man kan bli når ingen tror på en! Nå er jeg faen meg dritt lei alt det maset ditt haltan!

 

Det er en grunn til at ingen tror på deg... Enhver dust (og dette for en gangs skyld is in bokstavelige form) vet at det du sier er oppspinn. Til og med herr Tvedt (som strengt tatt er mer dust en de fleste andre duster) ville benektet det din kamerat skal ha sagt. Det skal jeg vedde på at samtlige Palestinske frigjøringsorganisasjoner ville gjort også.

 

Du nevnte ikke noe om palestinere i det hele tatt.

 

Øhm? Vi snakker strengt tatt om jøder, hva har jeg "ikke nevnt", egentlig?

 

Du viser bare din lave vitenskap om Israel, jøder og palestinere.

 

La oss ikke blande vitenskap inn i dette...

 

Regner med at du mener kunnskap. I så fall: Jommen sa jeg smør.

 

:mrgreen:

 

Dette er ikke oppspinn fra en teit vigrid nettside!

 

Riktig. Dette er oppspinn fra deg.

 

Dette er sannhet og om du har fulgt med i nyhetene og i historie timen så skjønner du kanskje HVORFOR det er krig i Israel?

 

Det er krig i Israel av mange grunner. Eldgamle religionskonflikter mellom jøder og muslimer, elendige avgjørelser i lyset av annen verdenskrigs urettferdighet (opprettelse av staten Israel og oppdelingen av nevnte område), religiøs fantisme og fundamentalisme fra begge sider, terrorisme (igjen fra begge sider) og maktmisbruk er noen. En ting er sikkert, saken er ikke så svart/hvitt som du skal ha det til. Og sorry, men jeg skal vedde på at jeg kan mer historie enn deg (ikke at det i det hele tatt er relevant, men siden du først nevner det...). Det du sier har forøvrig lite med hva nyhetene og historietimene mine har fortalt og forteller.

Lenke til kommentar
Hey slutt å plag han da. Får joine Nicklas' side. Dere må klare å holde dere til sak, ikke person. Om dere har så stor trang til å flame personer kan dere komme dere en annen plass.

Jeg har ikke angrepet Nicklas på annet vis enn å fortelle ham at han rett og slett ikke snakker sant, jeg vil ikke kalle det et "personangrep" i en debatt som dette. Det er rett og slett helt lov. :)

 

Man kan jo begynne å lure på hvorfor dere ikke legger fram motargumenter/motbeviser istedet, kanskje har dere ingen?

 

Trenger jeg virkelig å motbevise at "vanelige jøder i alle aldre gikk rundt med våpen"? Enten har den godeste kameraten til Nicklas havnet midt i en Israelsk våpenfestival (lite trolig), eller så dreier det seg om grov løgn og subjektivitet (fyren er Palestiner, ringer det en bjelle?).

 

Nå skal det sies at jeg langt ifra tar noen side i Israel/Palestina-konflikten, selv om det kan virke sånn når jeg på død og liv skal motsi visse saker og ting, betyr ikke det at det er de eneste tankene jeg har om saken.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...