F.Mackey Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Det går greit og bli hatet for det du velger? Men noe som er medfødt er det ikke lov til å hate? Hva er det du mener egentlig? Jeg spør deg om et spørsmål jeg, da trenger du ikke å dra inn noe med voldtekt og gjøre da denne posten handler om nasjonalisme, va voldtekt har med det og gjøre kan du gjerne forklare for meg. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Det er ikke "greit" å hate, men det finnes klart situasjoner hvor det er naturlig. Problemet med hat er at det ikke er en logisk håndterbar reaksjon, og at man lett ender opp med å å la hatet forblinde fornuften. Hatet kjenner heller ikke proporsjoner. Det er som en kreftsvulst som vokser hvis du ikke sloss mot den. Da kan du fort gå fra "Jeg hater innvandrere fordi en av dem stjal mopeden min" til å føle et faktisk hat mot alle mennesker av en annen hudfarge og opprinnelse. Hatet er blitt generelt. Organisasjoner som Vigrid tilbyr folk et sted hvor det er lov å hate på den måten. "Hat er naturlig, og gjør deg sterk", sier de. (Ikke et sitat dette.) Hat er godt, la kreften gro. Bare vi blir mange nok og sterke nok blir kreften stueren, er budskapet. Men uansett hvor stuerent man gjør det, er det likevel ødeleggende for den som hater såvel som den blir hatet. Personlig synes jeg lite om nasjonalisme. Men om man skal nærme seg den, skal man i alle fall ikke gjøre det på grunn av hat. Hat trives blant likesinnede, og da blir man lett bytte for de som samler på tvilende sjeler for tvilsomme saker. Geir Endret 28. juli 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
howzer Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Du kan ikke forandre på det du er, men du kan forandre på det du gjør (f.eks. kan du skaffe deg mer kunnskap så du ikke har fordommer mot andre). Så det er litt forskjell på å ha en hudfarge, og å ha spesifikke holdninger. Jeg bare konstaterer at ja, folk kan hate deg for det du gjør. Da er det også du som har gjort at folk hater deg. Men hvis de hater deg for det du er, hvis det er noe du ikke kan noe for, så har du jo ikke muligheten til å gjøre noe med saken. Hva er da poenget med å hate? Endret 28. juli 2005 av howzer Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Fordommer? Jeg er nasjonalist har jeg sagt, igjen så blander folk for mye synes jeg. Endret 28. juli 2005 av AMD-GNom Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Fordommer? Jeg er nasjonalist har jeg sagt, igjen så blander folk for mye synes jeg. Du spør, vi svarer. Om du ikke er enig i svaret så kan du argumentere imot. Men du kan ikke forlange at folk skal komme med et svar du er enig i. Og hva har hat med nasjonalisme å gjøre, etter din mening? Du spurte: "Skal Rasisme være off limit her på forumet bør vel hat mot nasjonalister også være det?" Hva svarer du om jeg snur det og spør: Mener du at rasisme skal være tillatt på forumet fordi enkelte er motstandere av nasjonalisme? Svaret har Howzer gitt to-tre ganger nå. Grensen går mellom det du gjør/mener og det du er. Dersom du har en mening og gir uttrykk for den offentlig, må du være forberedt på å forsvare den. Det samme dersom du setter meningen ut i handling. Derimot skal du ikke behøve å forsvare hva og hvem du er av fødsel. Derfor er det lov å diskutere nasjonalisme, kommunisme, kristentro og islam, innenfor visse grenser. Her på forumet går den grensen ved personangrep. (Og almen sømmelighet osv.) Men å kategorisere eller generalisere folk utfra rase, nasjonalitet og andre medfødte egenskaper er å tråkke over streken. For meg personlig er koblingen mellom nasjonalisme og fordommer klar. Og når du tar opp problemet i en tråd som dreier seg om Vigrid, en organisasjon som spiller på folks fordommer - så kan du strengt tatt ikke vente noe annet enn at folk svarer som de gjør. Du brakte emnet på bane, i denne tråden, så du må vel ha hatt en hensikt med og gjort deg noen tanker om det...? Geir Endret 28. juli 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Slik som dette burde ikke skje i ens eget hjemland. For meg så virker det som om det er DERE som prøver å hjernevaske meg med propaganda ved å si at det jeg forteller om mine kamerater ikke har skjedd og at de ikke blir banka av utlendinger. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Ja kan tenke meg at dere blir slått brutalt ned å ranet uten å ha gjort noe selv først Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Ja kan tenke meg at dere blir slått brutalt ned å ranet uten å ha gjort noe selv først Se på bildet. Hva ser du? Det er 5 utledninger og 1 nordmann. Tror du nordmannen gikk bort til gjengen og var frekk? Så dum tror jeg ikke han er. Etter min mening har ikke du noe i denne tråden å gjøre i det hele tatt. For det virker som om du sitter inne hele tiden og ikke vet hva som foregår der ute, eller så bor du på et sted der det ikke er så mange utlendinger. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Du bør ikke ta alt Vigrid kommer med for god fisk, Nicklas. Og i hvert fall lese hva som faktisk står på sidene deres før du poster... Bildet du har hentet fra sidene deres er fra Bradford i England. De stammer fra opptøyer tilbake i 2001 da hvite rasister (skinheads) gikk til angrep på politi og innvandrerbydeler i byen etter at politiet hadde forbudt nazipartiet National Front å marsjere der. A spokesman for the West Yorkshire police said on Monday night, "Those involved were mostly white males engaged in provoking police. Bricks and stones were thrown at officers and there was minor damage to property, including two restaurants, where windows were broken. Jeg er enig, slikt som dette burde ikke skje folk i deres hjemland. Men i dette tilfellet var det altså asiatiske innvandrere som ble angrepet i sitt nye hjemland, selv om Vigrid har vært flinke og plukket et bilde hvor en hvit gutt kom i mindretall... Geir Endret 28. juli 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Ja. Da er det greit. Jeg bare tok bildet uten å lese hva som stod. Jeg grøsser hver gang jeg ser på bildet. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Ja kan tenke meg at dere blir slått brutalt ned å ranet uten å ha gjort noe selv først Se på bildet. Hva ser du? Det er 5 utledninger og 1 nordmann. Tror du nordmannen gikk bort til gjengen og var frekk? Så dum tror jeg ikke han er. Etter min mening har ikke du noe i denne tråden å gjøre i det hele tatt. For det virker som om du sitter inne hele tiden og ikke vet hva som foregår der ute, eller så bor du på et sted der det ikke er så mange utlendinger. Ehm.. det er masse utlendinger her hvor jeg bor, tingen er at vi har ikke rasister som ender opp i slåsskamp med dem. Den ene gangen jeg opplevde noe slikt var når en jeg kjenner hadde terget på seg en. Vi var på et torg da han kom mot oss, og han jeg kjenner stakk av(drittunge.) Kosovoalbaneren fortsetter da videre mot meg som forøvrig aldri hadde sett ham, han ser bare stygt på meg og går etter han andre igjen. Hele endte med at han gikk på meg så jeg slengte ham i bakken så det sa "kakk" når hode traff bakken, ene skoen fløy opp i lufta. Han og de andre(kom fler) stakk og kom tilbake med en diger kjøkkenkniv, han jeg kjenner truet med å ringe politiet så det endte med at de stakk av. -Poenget er at jeg forstår hvilke situasjon disse har vært i, og hvilke problemer det er med å komme til et nytt land. Det er igrunn trist og unødvendig, og jeg har på ingen måte rasistiske holdninger på noen måter Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Ja kan tenke meg at dere blir slått brutalt ned å ranet uten å ha gjort noe selv først Se på bildet. Hva ser du? Det er 5 utledninger og 1 nordmann. Tror du nordmannen gikk bort til gjengen og var frekk? Så dum tror jeg ikke han er. Etter min mening har ikke du noe i denne tråden å gjøre i det hele tatt. For det virker som om du sitter inne hele tiden og ikke vet hva som foregår der ute, eller så bor du på et sted der det ikke er så mange utlendinger. Ehm.. det er masse utlendinger her hvor jeg bor, tingen er at vi har ikke rasister som ender opp i slåsskamp med dem. Den ene gangen jeg opplevde noe slikt var når en jeg kjenner hadde terget på seg en. Vi var på et torg da han kom mot oss, og han jeg kjenner stakk av(drittunge.) Kosovoalbaneren fortsetter da videre mot meg som forøvrig aldri hadde sett ham, han ser bare stygt på meg og går etter han andre igjen. Hele endte med at han gikk på meg så jeg slengte ham i bakken så det sa "kakk" når hode traff bakken, ene skoen fløy opp i lufta. Han og de andre(kom fler) stakk og kom tilbake med en diger kjøkkenkniv, han jeg kjenner truet med å ringe politiet så det endte med at de stakk av. -Poenget er at jeg forstår hvilke situasjon disse har vært i, og hvilke problemer det er med å komme til et nytt land. Det er igrunn trist og unødvendig, og jeg har på ingen måte rasistiske holdninger på noen måter De jeg snakker om er født og oppvokst i Norge t.o.m Hvis de har slike problemer som gjør at de blir voldelige syns jeg de skal sendes på sykiatrisk klinikk før de slipper de ut blandt normale mennesker. Alle asiatere jeg har møtt er kjempe hyggelige... Ingen av de (Jeg har møtt) som danner seg gjenger og går rundt å banker tilfeldige folk for ingenting (for å få respekt), slik som de som kommer fra midtøsten osv. gjør. Det burde bli som det er i USA nå. At ingen kommer inn hvis de har prikk på rullebladet. EDIT: Det var en utlending som sa til en kamerat som skatet: "JEG spør ikke deg om å få låne skateboardet ditt!!! DU spør meg!!!" Endret 28. juli 2005 av Nicklas Lenke til kommentar
Peri Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Ja kan tenke meg at dere blir slått brutalt ned å ranet uten å ha gjort noe selv først Det har skjedd med 2 kompiser av meg.. Han ene bare gikk nedover gata så kom en neger bort å spurte om han var rasist. Han sa nei og prøvde gå videre men han negeren gikk i veiene og skudde på han, så skudde han tilbake. Da kommer en gjeng springende fra en sidegate og hopper på han. De sparka og slo han litt men det gikk bra, måtte bare en tur til legevakten. En annen sto utfor kebaben mens han spiste kebab, så kom en bmw og stoppa. Ut kommer en fyr å sier "gi meg penga dine ellers knuser jeg trynet ditt" siden han ikke ville ha knust tryne så ga han pengene sine til han. Ingen av dem er rasister/skinheads eller noesånt. Jeg vet at ikke bare utlendinger gjør sånt så det trenger dere ikke mase om. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Ja kan tenke meg at dere blir slått brutalt ned å ranet uten å ha gjort noe selv først Det har skjedd med 2 kompiser av meg.. Han ene bare gikk nedover gata så kom en neger bort å spurte om han var rasist. Han sa nei og prøvde gå videre men han negeren gikk i veiene og skudde på han, så skudde han tilbake. Da kommer en gjeng springende fra en sidegate og hopper på han. De sparka og slo han litt men det gikk bra, måtte bare en tur til legevakten. En annen sto utfor kebaben mens han spiste kebab, så kom en bmw og stoppa. Ut kommer en fyr å sier "gi meg penga dine ellers knuser jeg trynet ditt" siden han ikke ville ha knust tryne så ga han pengene sine til han. Ingen av dem er rasister/skinheads eller noesånt. Jeg vet at ikke bare utlendinger gjør sånt så det trenger dere ikke mase om. Fy faen... det er SYKT! Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Ja kan tenke meg at dere blir slått brutalt ned å ranet uten å ha gjort noe selv først Det har skjedd med 2 kompiser av meg.. Han ene bare gikk nedover gata så kom en neger bort å spurte om han var rasist. Han sa nei og prøvde gå videre men han negeren gikk i veiene og skudde på han, så skudde han tilbake. Da kommer en gjeng springende fra en sidegate og hopper på han. De sparka og slo han litt men det gikk bra, måtte bare en tur til legevakten. En annen sto utfor kebaben mens han spiste kebab, så kom en bmw og stoppa. Ut kommer en fyr å sier "gi meg penga dine ellers knuser jeg trynet ditt" siden han ikke ville ha knust tryne så ga han pengene sine til han. Ingen av dem er rasister/skinheads eller noesånt. Jeg vet at ikke bare utlendinger gjør sånt så det trenger dere ikke mase om. Og dette kommer fra en med den avateren. Det første hørtes sannsynlig ut, men jeg vet ikke omstendighetene rundt det. Han kunne for hva jeg vet hatt militær sko, boblejakke å barbert hode. Den andre historien hørres nok en gang ut som noe fra en 5åring Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Og dette kommer fra en med den avateren. Det første hørtes sannsynlig ut, men jeg vet ikke omstendighetene rundt det. Han kunne for hva jeg vet hatt militær sko, boblejakke å barbert hode. Den andre historien hørres nok en gang ut som noe fra en 5åring Hva er det som får deg til å nekte for at dette har skjedd? Det er bare helt latterlig at du ikke tror på NOENTING som blir sagt. Uansett så er liksom utlendingen unnskyldt da for å ha banka han opp siden han gikk "feil kledd"? Det er det folk sier til politiet når de har voldtatt en jente: "Jamen ho så ut som en hore jo!" Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Det jeg vil si er at jeg tror ikke noen av sidene er uskyldige. Alle angrep har sine forklaringer, det er bare det at dere beskriver det som om de var fanden selv som bare er etter å drepe folk Lenke til kommentar
Peri Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Begge historiene er sanne. Ingen av dem hadde armyboots/skinna/boblejakke. Aldri sagt at de er fanden selv heller, det er det du som sier. Det der 5åring maset ditt kan du slutte med, det er faktisk sant og det skjedde sånn. Alle angrep har en forklaring er du morsom? hørt om blind vold? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Begge historiene er sanne.Ingen av dem hadde armyboots/skinna/boblejakke. Aldri sagt at de er fanden selv heller, det er det du som sier. Det der 5åring maset ditt kan du slutte med, det er faktisk sant og det skjedde sånn. Alle angrep har en forklaring er du morsom? hørt om blind vold? Blind vold har også sine forklaringer Einstein, om det så er psykiske lidelser eller hjerneskade Lenke til kommentar
Peri Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Haha ok. btw du bør ikke snakke for høyt om generalisering Nasjonalisme, nazisme/nasjonalsosialisme, vigrid, krf. Tapere alle sammen, trangsynte, utstøtte som vil være en opprører mot foreldrene sine. Same shit alle sammen, en skam. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå