F.Mackey Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Tore stiller seg uten problemer i rekken bak diverse tullinger her i verden som har gjemt seg bak en stein hele live, som foreksempel greven. Det er faktisk ganske interessant hvor like tankene til greven og Vigrid er. Men føler at det er nasjonalisme hat her jeg, man kan ikke mislike utlendinger/kristne/jøder/muslimer og diverse, men nasjonalister går greit. Skal Rasisme være off limit her på forumet bør vel hat mot nasjonalister også være det? Jeg er nasjonalist og er stolt av det, jeg er stolt av norge, og jeg er stolt av den norske kulturen, er jeg automatisk nazist og idiot da? Blir for mye sammenligning mellom nazisme og nasjonalisme. Nazismen var jødehat, det var det som sto sterkest i nazismen, hvorfor sammenligner dere det med nasjonalisme? Mvh. Øyvind Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Nazismen var jødehat, det var det som sto sterkest i nazismen, hvorfor sammenligner dere det med nasjonalisme? Mvh. Øyvind ehm, det var nasjonalisme som stod sterkest. Jødehatet ble brakt inn for at tyskerene kunne ha noen for å skylde på, for all elendigheten Tyskland var i. Jødehatet var bare en del av Nasjonalismen nazi-partiet ville ha frem, som de ville bruke videre i overtagelsen av verden(ariske rasen, germanerene var best, osv) Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Hva er Nazi Tyskland kjent for? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Tore stiller seg uten problemer i rekken bak diverse tullinger her i verden som har gjemt seg bak en stein hele live, som foreksempel greven. Det er faktisk ganske interessant hvor like tankene til greven og Vigrid er. Men føler at det er nasjonalisme hat her jeg, man kan ikke mislike utlendinger/kristne/jøder/muslimer og diverse, men nasjonalister går greit. Skal Rasisme være off limit her på forumet bør vel hat mot nasjonalister også være det? Jeg er nasjonalist og er stolt av det, jeg er stolt av norge, og jeg er stolt av den norske kulturen, er jeg automatisk nazist og idiot da? Blir for mye sammenligning mellom nazisme og nasjonalisme. Nazismen var jødehat, det var det som sto sterkest i nazismen, hvorfor sammenligner dere det med nasjonalisme? Mvh. Øyvind Ja, det er dette jeg også mener. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Hva er Nazi Tyskland kjent for? Kjent for ja, for det innebar å drepe masse mennesker med "den endelige løsningen" Nazi, er et kallenavn på partiet til Hitler(et arbeiderparti) Grunnen til at de drepte jødene var fordi de mente germanerene var det overlegne folket, at alle de store mesterverkene i verden(pyramidene,osv) var et resultat av det opprinnelige tyske folk som hadde spredd seg. Germanerene best=nasjonalisme, som videre betydde de drepte jødene fordi de var skyld i verdens elendighet og underlegne. Endret 27. juli 2005 av co2 Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Nazistene kan gjemme seg bak nasjonalisme så mye de vill, men det hele grunner i at det var mest jødehat, om de hadde planer om og bli en EKTE, les ekte nasjonalistisk stat men fikk ikke tid til det er ikke det interessant. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) det er jo ikke nasjonalisme, de prøvde jo og gjøre omtrent hele verden til en stat, da er jo de like ille som de mener alle andre var, les jøder, negre osv. *uff, dobbelpost* Endret 27. juli 2005 av AMD-GNom Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Nazistene kan gjemme seg bak nasjonalisme så mye de vill, men det hele grunner i at det var mest jødehat, om de hadde planer om og bli en EKTE, les ekte nasjonalistisk stat men fikk ikke tid til det er ikke det interessant. Hele grunnen til at de invaderte og angrep andre land var fordi de mente Tyskland var overlegent, de ville hevne seg på blandt annet Frankrike og bygge Tyskland til verdens hovedstad. Berlin skulle bli en samling av bygninger lik mange andre plasser i verden bare mye større. Mens dette foregikk, drepte de jødene fordi de var underlegne og grunn til problemer. Det underbygget den nasjonalistiske tankegangen Hitler og Himmler hadde EDIT: De mente de var grunn til problemer, bare så ikke noen misforstår hva jeg står for Endret 27. juli 2005 av co2 Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Men da ble all diskusjon om nazismen var nasjonalister ferdig pga av at co2 kom med flere grunner til at de ikke er det, dette med overlegenhet har vell ingenting med nasjonalisme, overta verden? nasjonalisme hvor? drepe jøder/homser/negre, nasjonalisme? Hvorfor mener du at de er nasjonalister? Endret 27. juli 2005 av AMD-GNom Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Nazistene kan gjemme seg bak nasjonalisme så mye de vill, men det hele grunner i at det var mest jødehat, om de hadde planer om og bli en EKTE, les ekte nasjonalistisk stat men fikk ikke tid til det er ikke det interessant. Hele grunnen til at de invaderte og angrep andre land var fordi de mente Tyskland var overlegent, de ville hevne seg på blandt annet Frankrike og bygge Tyskland til verdens hovedstad. Berlin skulle bli en samling av bygninger lik mange andre plasser i verden bare mye større. Mens dette foregikk, drepte de jødene fordi de var underlegne og grunn til problemer. Det underbygget den nasjonalistiske tankegangen Hitler og Himmler hadde EDIT: De mente de var grunn til problemer, bare så ikke noen misforstår hva jeg står for Nå var det vel Frankrike som erklærte Tyskland krig. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Ja, men Tyskerene ville ha hevn Endret 28. juli 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) kan godt hende, men det var ikke derfor de angrep Endret 28. juli 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Frankrike og England angrep Tyskland fordi de angrap Polen, så det var bevisst fra Tyskerenes side om hva de gjorde. Endret 28. juli 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Det er sent kan du forklare hva du mener med den siste setningen Endret 28. juli 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Det er sent kan du forklare hva du mener med den siste setningen Hitler ville starte en krig mot Frankrike og England, de fikk et ultimatum da de angrep Polen. De valgte da å gå i krig mot dem. Det hadde med sikkerhet endt den veien den ene eller andre veien til slutt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Da er noen høyst unødvendige innlegg fjernet. Det gjelder spesielt det som mente at Vigrid burde møtes med skytevåpen, samt kommentarene til det. I tillegg har jeg fjernet en bunke sitater fra Snillingen og co2 sin lille meningsutveksling. Det blir lettere å følge når ikke det siteres 5-6 innlegg bakover i hver eneste post. Geir Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Så lenge de ikke gjør noe dumt så får de bare holde på. Finnes verre grupper i det norske samfund(Les: blitz). Synd at Vigrid drar den norrøne mytologien ned i gjørma. Liker bare blitzerene når de banker skinheads, det varmer hjertet mitt. Og jeg elsker skinheads når de banker blitzere. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Men føler at det er nasjonalisme hat her jeg, man kan ikke mislike utlendinger/kristne/jøder/muslimer og diverse, men nasjonalister går greit. Skal Rasisme være off limit her på forumet bør vel hat mot nasjonalister også være det? Rase er medfødt, politikk (nasjonalisme) er et valg. Bortsett fra det, så er "nasjonalist" et håpløst begrep fordi det defineres forskjellig fra person til person. For en er "nasjonalist" en som er glad i landet sitt, og det er alt. For en annen er "nasjonalist" en som hater alle som ikke bor i samme land. For eksempel. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Men føler at det er nasjonalisme hat her jeg, man kan ikke mislike utlendinger/kristne/jøder/muslimer og diverse, men nasjonalister går greit. Skal Rasisme være off limit her på forumet bør vel hat mot nasjonalister også være det? Rase er medfødt, politikk (nasjonalisme) er et valg. Bortsett fra det, så er "nasjonalist" et håpløst begrep fordi det defineres forskjellig fra person til person. For en er "nasjonalist" en som er glad i landet sitt, og det er alt. For en annen er "nasjonalist" en som hater alle som ikke bor i samme land. For eksempel. Hvorfor siterer du meg? Edit: leste ikke godt nokk inlegget ditt, men det går greit og bli hatet for det du velger? Men noe som er medfødt er det ikke lov til å hate? MVh. Øyvind Endret 28. juli 2005 av AMD-GNom Lenke til kommentar
howzer Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Man kan hate folk for valgene de tar, ja. F.eks. hvis noen velger å voldta datteren din, så vil jeg tro at du hater ham ganske intenst etterpå. For å sette det litt på spissen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå