Gå til innhold

Hva synes du om Vigrid og deres meninger?


Anbefalte innlegg

Deler av nazismen er bygget opp under ekstrem nasjonalisme. Hitler mente at de såkalte "ariske" folket er bedre enn noen andre, av en eller annen merkelig grunn. Det var en grunn for at tysklands nasjonalsang under nazismen var: Tyskland, tyskland over andre (Deutschland, Deutschland über alles)

 

Å påstå at vigridmedlemmer er normale mennesker er som å si at de som betjente gasskammeret i Auschwitz hadde en normal jobb.

 

Vigridmedlemmer har tydeligvis levd under en stein i jorda hele livet. Det vil si; Blottet for moralsk og sosiale antenner. Hele samfunnet bør vende Vigrid og dens syke ideologi ryggen med hånende latter. Det går rett og slett ikke an å tenke slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var en grunn for at tysklands nasjonalsang under nazismen var: Tyskland, tyskland over andre (Deutschland, Deutschland über alles)

 

1848: Die Hymne wird bei der Freiheitlichen Revolution von den Teilnehmern der Versammlung in der Frankfurter Paulskirche begeistert gesungen.

 

1922: Der sozialdemokratische Reichspräsident, Friedrich Ebert, erhob durch einen Erlaß das "Lied der Deutschen" am 11. August 1922 zur offiziellen deutschen Nationalhymne. Er sagte: "So wie einst der Dichter, so lieben wir heute Deutschland über alles."

 

Kilde, under hymne

 

Kun angrepet på nasjonalsangen til Tyskland jeg forsvarer. Orker ikke blande meg inn i resten av diskusjonen. Hitler var ikke påtenkt da den ble skrevet, han ble født 41 år etter at teksten ble skrevet.

 

Hitler, wikipedia, fødselsdag

 

For øvrig ser jeg rart på det at folk klager på at en nasjonalsang er nasjonalistisk. De første strofene blir alltid tolket i verste mening. Man må sette slikt i et historisk perspektiv.

Lenke til kommentar

SnowDOG: Jeg er ikke med i Vigrid. Men jeg holder på med å studere nasjonalisme. Kanskje jeg har tatt inn for mye propaganda. Men hvis man ser bort ifra Vigrid, Tyskland, Hitler, Jøder, ekstreme nazister... så syns jeg ærlig talt nasjonalisme ikke er noe galt.

 

Men jeg skal også inrømme at jeg er en liten hobby rasist pga det jeg har opplevd med utlendingene som bor her.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
SnowDOG: Jeg er ikke med i Vigrid. Men jeg holder på med å studere nasjonalisme. Kanskje jeg har tatt inn for mye propaganda. Men hvis man ser bort ifra Vigrid, Tyskland, Hitler, Jøder, ekstreme nazister... så syns jeg ærlig talt nasjonalisme ikke er noe galt.

 

Men jeg skal også inrømme at jeg er en liten hobby rasist pga det jeg har opplevd med utlendingene som bor her.

Hvilken by bor du i egentlig?(bare nyskjerrig)

Lenke til kommentar

@HalTan: Når jeg skrev at masse ungdommer ble rekrutert til Vigrid så mente jeg det. Og ja, det stemmer. Masse ungdommer blir rekrutert til Vigrid, men de fleste går etterhvert lei og noen bytter miljø hvis det er mulig. Men selvsagt, alt er relativt. Det er flere ungdommer som er medlem av SOS rasisme eller Antirasistisk Ungdom.

Lenke til kommentar
Vigrid i seg selv er ikke så farlig. Det farlige er at Vigrid rekruterer masse rasistisk ungdom som etterhvert blir lei av de tullete ritualene, alkoholavholdenheten og fjaset i Vigrid. Når de blir lei trekker noen seg ut, men mange går over til voldelige gruperinger som Nasjonal Ungdom/Nasjonal Front (Tidligere Boot Boys). Disse gruperingene er reellt farlige.

Seriøst, alkoholavholdenhet?

Viste ikke det. Merkelig. Hva begrunner de det med? :roll:

 

Ellers, 40 000 medlemmer er faktisk farlig mye mener jeg. Er kanskje nok til at de kan skaffe seg et stortingsmandat dersom de f.eks starter parti, noe de har snakket om.

Lenke til kommentar
Å påstå at vigridmedlemmer er normale mennesker er som å si at de som betjente gasskammeret i Auschwitz hadde en normal jobb.

De aller fleste var normale i nazityskland. Det var ikke menneskene det var noe feil med, men ideologien. Slik som lederen for den tyske utenriksetteretningen, schellenberg eller noe sånt, han var i grunn ikke særlig nazistisk av seg, men for å komme fram i dette samfunnet MÅTTE man være del av det store apparatet - SS eller SD.

 

Dessuten var det mange grunner til at nazismen gjorde det så godt. Som andre sier, det var en sterk nasjonalisme uavhengig av nazistpartiet også. Tyskland følte seg urettferdig behandlet etter Versaillestraktaten, der de fikk skylden for første verdenskrig, og måtte ta følgene av dette. Det var også ustabilitet og usikkerhet i demokratiet. Da var nok en sterk leder som ville gjenreise landets stolthet ganske fristende!

Lenke til kommentar
Hei!

 

Bare lurer på hva dere syns om Vigrid og deres meninger?

 

Takker for alle (saklige) svar!

Ja...de hjelper jo "ensomme" ungdommer til å bli mindre ensomme. Besøkte websiden deres og jeg syntes de prøver å etterligne "vikinger": Fikk dårlig følelse av de vett-reglene for ungdommer.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Folk kan få mene hva de vil for meg, så lenge de oppfører seg ordentlig.

 

Menings og ytringsfriheten står veldig sterkt hos meg.

Jeg er også for det, men jeg har desverre noe som heter moral, så jeg setter grenser ved visse ting.

Moral angår deg og kun deg.

Hvordan ANDRE skal oppføre seg går ikke under moral spør du meg, det er noe annet.

Lenke til kommentar
I Tyskland hadde nynazister i en liten by på ca 3000(tror jeg) rundt 6000 medlemmer i en samling.

 

Skal ikke sies at de er få, som da er et bevis på at det er mange idioter her i verdenen

 

Og grunnen til at det kanskje er flest ungdommer er ikke rart. Dere som er voksne lever deres liv.. kjøring av bil til og fra jobben og butikken. Men vi som er ungdommer er mye ute og prøver å ha det gøy, men så kommer utlendingene å banker oss fordi vi f.eks ikke vil gi dem penger/røyk/øl/sykkler og det vi måtte ha som de vil ta fra oss til sitt eget bruk og fornøyelse.

 

Hva slags f*rbanna piss er dette?

Ja det er vell propaganda som dere alle sier :ermm: Snakk med hvilken som helst ungdom om det. Svaret er det samme overalt hvor utlendingene er. Du skulle bare visst selv hvordan det var.

 

Jeg kan plukke fram hvertfall 8 episoder jeg selv har opplevd iløpet av sommerferien hittil. Senest var det en kamerat i dag som hadde tyggis... pakkisen sa at hvis han ikke fikk hele pakka med tyggis så skulle han banke han.

ta hele greia under en saks du. føler du deg bedre nå? personer og dems handlinger SKAL dømmes etter personlighet, ikke hudfarge og kultur.

Lenke til kommentar
Så lenge de ikke gjør noe dumt så får de bare holde på. Finnes verre grupper i det norske samfund(Les: blitz).

 

Synd at Vigrid drar den norrøne mytologien ned i gjørma. :(

Liker bare blitzerene når de banker skinheads, det varmer hjertet mitt.

 

Menmen, same shit, different wrapping

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...