Nicklas Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Senest var det en kamerat i dag som hadde tyggis... pakkisen sa at hvis han ikke fikk hele pakka med tyggis så skulle han banke han. Det der hørres ut som et løgn funnet på av en 5-åring, en som mentalt er 5 år. Bestefaren min sloss mot disse idiotene(nazister,nynazister, same shit different wrapping) og broren hans ble drept. Å så kommer disse taperene som er anti-sosiale løgnere og vil videreføre ideologien. En skam Er du helt teit eller? Jeg ser ikke ned på dere som har andre meninger, men dere ser ned på meg som også har andre meninger Jeg hater ingen og Hitler er ikke mitt forbilde... han var en syk mann... riktig nok en nasjonalist. Det er synd at folk forbinder nasjonalisme med Hitler. Ikke så rart når så mange (blant ungdommer, skinheads, osv) er tilhengere av Hitler og ideologien hans Jeg har møtt mange Vigridere.. de kler seg normalt.. er ikke skinna på hodet og går heller ikke rundt å banker folk. De er bare vanlige mennesker som har sine egne meninger om ting. Men jeg liker ikke at du ikke vil tro på at når jeg sier at den norske ungdommen ikke har det bra med alle utlendingene som skal banke dem. Det er bra du ikke lar deg hjernevaske, men du kan ikke tro at alt som er imot utlendinger er propaganda. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Når de melder seg inn i Vigrid og stempler alle utlendingene som noen slemme folk som banker nordmenn og tar alt de har. SÅ STEMPLER JEG DEM SOM IDIOTER, beklager men det er det jeg tror. -Btw, mange massemordere som går rundt som normale mennesker Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Herre min hatt Nicklas. Jeg tror ikke jeg i det hele tatt skal gidde å kommentere de rene løgnene, nazipropagandaoppspinnet, den totale mangelen på logikk og din fullstendige misforståelse av samfunnet vi lever i, men jeg vil ha sagt en eneste ting: For en trillebår med rent pisspreik! Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Når de melder seg inn i Vigrid og stempler alle utlendingene som noen slemme folk som banker nordmenn og tar alt de har. SÅ STEMPLER JEG DEM SOM IDIOTER, beklager men det er det jeg tror. -Btw, mange massemordere som går rundt som normale mennesker Vigrid er ikke en "klubb" for unormale ungdommer. Vigrid er noe du har inni deg, så det er ikke noe "medlemskap". Du kan kalle deg en Vigrider uten å ha møtt noen andre Vigridere. Og hvis bestefaren din går rundt å banker nazister, så må folk forsvare seg. Hvorfor skal han gjøre noe sånt... det er også sykt. Men det finnes jo nazister som banker folk for morro. Slike folk er det ingen nytte av. Og vold løser ingen ting. Det eneste jeg ikke liker er at de misliker jøder. Jeg liker ikke jødedommen, men hater ikke de som tror på den, selvom de sikkert er like syke som religionen som velger å tro på den. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Herre min hatt Nicklas. Jeg tror ikke jeg i det hele tatt skal gidde å kommentere de rene løgnene, nazipropagandaoppspinnet, den totale mangelen på logikk og din fullstendige misforståelse av samfunnet vi lever i, men jeg vil ha sagt en eneste ting: For en trillebår med rent pisspreik! Hvorfor skal jeg gidde å spre propaganda. For å "lure" dere til å mene noe annet enn det dere gjør? Nei... slikt driver ikke jeg med.. jeg serverer dere sannheten. Om dere vil velge å tro på det får være opp til dere. Den episoden jeg fortalte om var veldig kort fortalt. Jeg kan fortelle om en annen gang vi satt på stranda. Da kom det en pakkis bort til oss og sa til den minste :"Hvorfor ler du av hu dama a?!?!" Noe som han absolutt ikke hadde gjort for han satt å lo sammen med oss. Da skulle de liksom ta han ned til vannet da for å kaste han utti. Det aksepterte ikke jeg å sitte der å være feig å se på at min kamerat blir dulla med sånn fordi han ikke tør å gjøre noe. Det ble ikke noen sloss kamp for norsk ungdom er ikke av den typen som skal sloss for at de syns det er gøy. Men det pakkisen gjorde da han skjønte at vi var i flertall var å ringe 7 andre pakkiser. De kom med balltre og knokejern og spurte hvor "han som var frekk" var. Han hadde dratt hjem for han ble selvfølgelig kjempe redd! Og når slike ting skjer her i denne lille byen, så er jeg ganske sikker på at det skjer fler steder. Endret 27. juli 2005 av Nicklas Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Når de melder seg inn i Vigrid og stempler alle utlendingene som noen slemme folk som banker nordmenn og tar alt de har. SÅ STEMPLER JEG DEM SOM IDIOTER, beklager men det er det jeg tror. -Btw, mange massemordere som går rundt som normale mennesker Vigrid er ikke en "klubb" for unormale ungdommer. Vigrid er noe du har inni deg, så det er ikke noe "medlemskap". Du kan kalle deg en Vigrider uten å ha møtt noen andre Vigridere. Og hvis bestefaren din går rundt å banker nazister, så må folk forsvare seg. Hvorfor skal han gjøre noe sånt... det er også sykt. Men det finnes jo nazister som banker folk for morro. Slike folk er det ingen nytte av. Og vold løser ingen ting. Det eneste jeg ikke liker er at de misliker jøder. Jeg liker ikke jødedommen, men hater ikke de som tror på den, selvom de sikkert er like syke som religionen som velger å tro på den. .....KANSKJE jeg mente andre verdenskrig da din fjott. Haha, bestefar som banker nynazister Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Det jeg mente er at du har latt deg påvirke av Vigrids (elendige) propaganda, og ytrer akkurat det samme pisspreiket her. Om du prøver å fortelle meg at "sannheten" blant annet innebærer at Holocaust ikke fant sted slik vi kjenner det og har håndfaste bevis på, og "holocash"-oppspinnet til Tore Tvedt, så gidder jeg ikke engang å fortsette denne diskusjonen. Jeg ler av deg, og ikke på den gode måten. At du har opplevd både ditt og datt endrer ikke en dritt, det gjør ikke argumentasjonen din noe bedre at du presenterer dine opplevelser som grunnlag for påståtte allmenne sannheter. At du skriver at "norsk ungdom ikke driver med vold for moro skyld" eller at "folk flest har en nasjonalist i seg" gjør at jeg bare tar deg enda mer useriøst. For all del, kos deg med Tvedt og Odin, men vit at hele verden ler av deg. Ps. Det er lite lurt å spre om seg med upassende gloser, ja, du vet hva jeg snakker om. Endret 27. juli 2005 av HalTan Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Det jeg mente er at du har latt deg påvirke av Vigrids (elendige) propaganda, og ytrer akkurat det samme pisspreiket her. Om du prøver å fortelle meg at "sannheten" blant annet innebærer at Holocaust ikke fant sted slik vi kjenner det og har håndfaste bevis på, og "holocash"-oppspinnet til Tore Tvedt, så gidder jeg ikke engang å fortsette denne diskusjonen. Jeg ler av deg, og ikke på den gode måten. Ja.. jeg tror ikke på Vigrid? Har jeg sagt det? Jeg bare spør hva dere mener og mine meninger har jeg alltid hatt. Det er nå i det siste jeg har finni fram til Vigrid. Rart at de har veldig mange like meninger som meg. Og hvis du tror at jeg tror at Holocaust ikke fant sted. Da er DU dum. Jeg har selv besøkt de største leirene og jeg tror ikke på det pisset der nei? Det er jo bevis på at det ble drept mange jøder der! Jeg elsker ikke Tyskland, heller ikke Hitler. Og hvorfor forbinder dere nasjonalisme med 2.verdenskrig/Tyskland/Hitler... jeg er totalt imot det. Men hvis dere ikke vet hva nasjonalisme er så foreslår jeg at dere får det inn før dere sier noe mer. Fra Wikipedia: Nasjonalisme handler om å dyrke og verne om sin egen nasjons språk og kultur. Nasjonalisme må ikke forveksles med sjåvinisme, hvor man holder fram sin egen nasjon som bedre enn andre, eller imperialisme, hvor man ofte fremmer egen kultur på bekostning av andre nasjoners språk og kultur. Opprinnelig må begrepet nasjon forstås som «et folk med samme språk og kultur». Innenfor grensene til en stat kan man ha flere nasjoner. Når en bruker nasjon = stat, er dette en retorikk for å skape en felles forståelse av hvordan kultur og språk er. Dette får da en undertrykkende virkning på minoriteter. Som et eksempel kan en bruke Norge; de aller fleste nordmenn oppfatter Norge som en nasjon, dvs. at vi er et folk med felles språk og kultur. Det samiske folket vil ofte ikke være enig i dette. En kan si at nordmenn er en nasjon, mens samene er en annen. I Norge har den norske majoriteten hevdet sin flertallsrett til å opprettholde staten Norge som en nasjonalstat for nordmenn, samtidig som man de siste tiårene har lagt større vekt på å respektere minoritetsrettene til samer og kvener. Nasjonalismen var sterk i Norge i slutten av unionstiden med Sverige, da man ville frigjøre seg og bli en selvstendig nasjon. Mye gammel kultur ble trukket frem av kunstnere, forfattere og andre forkjempere. Henger sammen med nasjonalromantikken. Spesielt partiet Venstre var på 1870- og 1880-tallet et nasjonalistisk parti under kampen for parlamentarismen. I ekstreme former kan nasjonalismen gå over i fascisme. For eksempel bruker nynazister mye gamle nasjonale symboler og navn fra norrøn tid. Nasjonale symboler kan f.eks. være språk, flagg, sanger, historier osv. Endret 27. juli 2005 av Nicklas Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Du "tror" ikke på Vigrid, nei? Det eneste jeg ikke liker er at de misliker jøder. Jeg liker ikke jødedommen, men hater ikke de som tror på den, selvom de sikkert er like syke som religionen som velger å tro på den. Du sier altså at du "liker" Vigrids agenda, bortsett fra jødehatet. Go you. Ps. Jeg vet godt hva liksikondefinisjonen på nasjonalisme er, men når du i samme setning blander det hele sammen med å ha noe imot utlendinger og innvandring, er det ikke rart jeg trekker den konklusjon at du mener Vigrid-definisjonen. Og nei, "folk flest" ville aldri ha gått med på at vi ikke skal slippe inn innvandrere og asylsøkere, det skal jeg banne på. Endret 27. juli 2005 av HalTan Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Nasjonalisme er for gamle sure menn og tapere. Greit nok med en nasjonal følelse i en skisport på tv. Men noe mer ut over det driter jeg i. Nasjonalisme, nazisme/nasjonalsosialisme, vigrid, krf. Tapere alle sammen, trangsynte, utstøtte som vil være en opprører mot foreldrene sine. Same shit alle sammen, en skam. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Du "tror" ikke på Vigrid, nei? Det eneste jeg ikke liker er at de misliker jøder. Jeg liker ikke jødedommen, men hater ikke de som tror på den, selvom de sikkert er like syke som religionen som velger å tro på den. Du sier altså at du "liker" Vigrids agenda, bortsett fra jødehatet. Go you. Jeg driter i det. Det er fordi jeg gidder ikke snakke med folk som ikke kan se saken fra forskjellige vinkler. Du er totalt blokkert for andres meninger og du har NULL forståelse. Du framtrer som en person som "Vet hvordan livet og samfunnet er og fungerer". Det kan du se langt etter at jeg skal tro på. Lenke til kommentar
Peri Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Nasjonalisme, nazisme/nasjonalsosialisme, vigrid, krf. Tapere alle sammen, trangsynte, utstøtte som vil være en opprører mot foreldrene sine. Same shit alle sammen, en skam. Det er jo like lurt som å si at alle utlendinger er drittsekker.. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Nasjonalisme er for gamle sure menn og tapere. Greit nok med en nasjonal følelse i en skisport på tv. Men noe mer ut over det driter jeg i. Nasjonalisme, nazisme/nasjonalsosialisme, vigrid, krf. Tapere alle sammen, trangsynte, utstøtte som vil være en opprører mot foreldrene sine. Same shit alle sammen, en skam. Ok... Du glemte Direkte Demokratene. Les litt mer historie og snakk med andre folk om deres meninger. Akkuratt slik jeg ville med denne tråden. Snakke om andres meninger og syn på nasjonalisme. Jeg burde egentlig ikke ha trekt inn Vigrid i det hele tatt. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Nasjonalisme, nazisme/nasjonalsosialisme, vigrid, krf. Tapere alle sammen, trangsynte, utstøtte som vil være en opprører mot foreldrene sine. Same shit alle sammen, en skam. Det er jo like lurt som å si at alle utlendinger er drittsekker.. Vel du sier vel noe der, men så er det Vigrid idiotene som vil sloss mot utlendingene, ikke omvendt. En utlending går ikke rundt å slår ned en fordi han er nordisk/lys i huden. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Jeg driter i det. Du driter i at jeg knuser deg med dine egne utsagn, eller du driter i at du mener det du mener, eller du driter i... Hmm, hvor var jeg? Burp. Det er fordi jeg gidder ikke snakke med folk som ikke kan se saken fra forskjellige vinkler. Enten tar du avstand fra nazisme, fascisme, rasehat, og nazipropaganda (les: Vigrid), eller så gjør du det ikke. Dette er et av de få spørsmålene hvor jeg tillater meg å påstå at det faktisk _er_ svart/hvitt. Du er totalt blokkert for andres meninger og du har NULL forståelse. Rettelse: Jeg er totalt blokkert for dine meninger og jeg har NULL forståelse for at du tror på det oppgulpet. Helt riktig, du, min venn, er et særtilfelle. Du framtrer som en person som "Vet hvordan livet og samfunnet er og fungerer". Rettelse: Jeg framtrer som en person som "Vet hvordan livet og samfunnet er og fungerer" bedre enn deg. Kall meg gjerne arrogant. Det kan du se langt etter at jeg skal tro på. For all del. Tro på hva du vil. Det er fremdeles en vits. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Folkens.....hold diskusjonen saklig og unngå personangrep med ord som "er du teit" "fjott" osv. Nicklas: Du må være ganske så uheldig for å treffe så mange idiotiske utlendinger eller så er historiene løgn. Er du med i vigrid forresten? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Folkens.....hold diskusjonen saklig og unngå personangrep med ord som "er du teit" "fjott" osv. Nicklas: Du må være ganske så uheldig for å treffe så mange idiotiske utlendinger eller så er historiene løgn. Er du med i vigrid forresten? Han regner seg som en vigrid, som han sa, fordi han er enig i mange av synspunktene... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Jeg frykter for hva som kan komme her. Jeg skal gi dere lite grann slakk (slik dommerne på detektimen alltid gjør), så får vi se. Og slik gikk det... Her er mange poster som fortjener å arkiveres i forumets kjeller. Vi får se. Denne moderators sympati for "forfulgte nasjonalister" er minimal, men somSnowDOG påpeker godtar vi uansett ikke personangrep. Ikke blie overrasket om det forsvinner noen poster i dagens løp. Eller om vi stenger hele tråden. Dere vet bedre enn dette folkens. Det er lett å være tøff i trynet når man har noen mil med kobbertråd mellom seg og dem man diskuterer med, men skal man leke Chuck Norris* på internett kan man velge et annet forum...! Geir * Jeg pleier egentlig å si Charles Bronson, men han er det vel ingen som har hørt om lenger... Lenke til kommentar
howzer Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) I Oslo er det faktisk et stort problem enkelte steder at grupper av innvandrerungdom lager trøbbel for resten. Jeg kjenner selv folk som bor på slike steder, og de har hatt så mye problemer med innvandrergjenger som holder på akkurat som de vil, at de har begynt å utvikle et sterkt hat mot disse. De har faktisk venner med innvandrerbakgrunn, men de er ikke nådige når de omtaler disse gjengene, og hvor vanlig det er at de trakasserer andre. Episoder som Nicklas her snakker om høres ut som noe som sannsynligvis skjer daglig i disse områdene. Endret 27. juli 2005 av howzer Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Folkens.....hold diskusjonen saklig og unngå personangrep med ord som "er du teit" "fjott" osv. Nicklas: Du må være ganske så uheldig for å treffe så mange idiotiske utlendinger eller så er historiene løgn. Er du med i vigrid forresten? Dette med at en pakistander gikk bort og anklaget dem for å ha ledd av kjæresten hans er vel en typisk ting vi gutta gjør. Man trenger ikke å være utlending for å tenne på alle plugger hvis man mistenker at noen ler av dama si, eller hvis man tror at du prøver å sjekke de opp. Dette gjelder mange gutter/menn, uansett hvilket land dem kommer fra. Jeg har sjekket ut vigrid sin hjemmeside og der står det bare en haug med propoganda og rasistisk bullsh*t. Jeg satt faktisk og tenkte på om de kun holdt det for seg selv, eller om de gikk mer drastisk til verks for å gjøre landet vårt bedre. Ugh, for en gjeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå