Gå til innhold

Hva synes du om Vigrid og deres meninger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du lyst til å ta mohammed debatten igjen så finnes det X antall poster for det. Vil heller at vigrid er åpne med meningene sine slik at vi fornuftige mennesker kan ha en åpen debatt med disse menneskene. Alternativet er at de ikke uttrykker meningene sine offentlig og at de blir en mer ekstrem og lukket gruppe. Hvis Vigrid sine meninger er så feil og gale ja da skulle det vel ikke være noe problem å debattere med de og forklare hvorfor de tar feil.

Du kan ikke forby alt du ikke liker.

Lenke til kommentar

Så lenge Vigrid ikkje oppfordrer til vold, utøver vold, tagger hakekors eller gjør andre ting som bryter med norsk lov, så får dei vel berre halda på med det dei gjør.

Eg trur ikkje på absolutt ytringsfrihet, men å sei at den ariske rasen er overlegen og anna tull, er innanfor ei grense som eg meiner bør finnes når det gjeld ytringsfrihet.

Lenke til kommentar
Har du lyst til å ta mohammed debatten igjen så finnes det X antall poster for det. Vil heller at vigrid er åpne med meningene sine slik at vi fornuftige mennesker kan ha en åpen debatt med disse menneskene. Alternativet er at de ikke uttrykker meningene sine offentlig og at de blir en mer ekstrem og lukket gruppe. Hvis Vigrid sine meninger er så feil og gale ja da skulle det vel ikke være noe problem å debattere med de og forklare hvorfor de tar feil.

Du kan ikke forby alt du ikke liker.

5660058[/snapback]

 

Der ja! Der kom du med en skikkelig begrunnelse for hvorfor det var bra at de ytret meningene sine. Jeg har ingen planer om ta muhammeddebatten her, jeg nevnte det som et eksempel. Jeg har heller aldri sagt eller insinuert at jeg ønsket at noe skulle forbys.

Lenke til kommentar
Jeg vil vel si at diverse kommunistiske faksjoner i Norge utgjør en større trussel mot oss enn det Vigrid gjør.

 

Å? Hvem "oss" egentlig? Nazister og rasister? Og hvordan da? Begrunnelser er en fin båt.

5659567[/snapback]

 

Vi som ikke føler at vi er hverken røde eller grønne eller brune eller hvilken farge du nå vil. AKP-ml.

Lenke til kommentar
Har du lyst til å ta mohammed debatten igjen så finnes det X antall poster for det. Vil heller at vigrid er åpne med meningene sine slik at vi fornuftige mennesker kan ha en åpen debatt med disse menneskene. Alternativet er at de ikke uttrykker meningene sine offentlig og at de blir en mer ekstrem og lukket gruppe. Hvis Vigrid sine meninger er så feil og gale ja da skulle det vel ikke være noe problem å debattere med de og forklare hvorfor de tar feil.

Du kan ikke forby alt du ikke liker.

5660058[/snapback]

 

Der ja! Der kom du med en skikkelig begrunnelse for hvorfor det var bra at de ytret meningene sine. Jeg har ingen planer om ta muhammeddebatten her, jeg nevnte det som et eksempel. Jeg har heller aldri sagt eller insinuert at jeg ønsket at noe skulle forbys.

5660374[/snapback]

 

Så nå er du plutselig enig med meg? :roll:

Jaja. Bra eg overbeviste deg da.

Ha en fin dag

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt meg verken uenig eller enig med deg. Jeg spurte deg om en begrunnelse, og du kom først med et svar jeg ikke synes holdt mål. Det andre du kom med, var derimot en mye bedre grunn (i mine øyne). Jeg har ikke noe i mot at Vigrid får holde på som en organisasjon, eller hva nå enn de kaller seg. For min del får de mene og si hva de vil, så lenge de ikke skader noen. Det betyr derimot ikke at JEG som person nødvendigvis har noe BEHOV for å høre på crappet deres - men det er en fritt land, og hver og en er berettiget sin egen mening, så får vi som ikke har noe interesse for å høre på tullet deres bare lukke ørene.

Lenke til kommentar

Hmm.. er denne debatten på gang igjen nå? :p

 

Håper ikke dette blir oppfattet som et patetisk og sutrete svar, men for å svare på det opprinnelige spørsmålet, hva jeg syns om Vigrid og deres meninger kan jeg si at jeg har ingenting i mot Vigrid, men er uenig i det de står for. Likevel reagerer jeg mye mer på enkelte av uttalelsene som kommer frem her om "pakkiser" som banker folk for tyggispakker o.l. Det finnes drittsekker i alle former og farger. Som jeg nevnte i en post tidligere her har jeg vokst opp med mye dårlige erfaringer. Som et menneske av blanding har jeg sett dårlige ting fra begge sider. Jeg er jo endel eldre enn de fleste her og rasismen var mye mer framtredende i min barndom. Jeg har blitt spyttet på, banket, folk ventet på meg etter skolen for å jule meg opp og kastet sykkelen min utfor en skrent, jeg har blitt truet med bank for å ha hatt en hvit kjæreste, folk har skreket sosialklient etter meg på gaten, jeg har blitt kalt, pakkis, nigger, degos etc. og i det hele tatt hatt mye ganske dårlige erfaringer i livet mitt.

 

Hvem er det som har gjort dette mot meg? Hvem har tatt fra meg store deler av barndommen min? Er det "pakkiser"? Hvite? Tja.. fargen deres var hvit men det betyr ikke at jeg skal mistro hvite av den grunn. Jeg hater ikke de som gjorde dette mot meg. Jeg tror oppriktig talt at de som utsatte meg for dette gjorde det av uvitenhet og dumhet og ikke av ondskap. Alt i alt har jeg utrolig mye flere positive opplevelser med mennesker enn negative.

 

Det forundrer meg hvor lett enkelte av dere hater. Hvordan opplevelser, historier i media, fortellinger fra venner og kjente kan gi noen inntrykk av at mennesker er så enhetlige og statiske som det kan framstå. Hvorfor skal det ytterste hudlaget si noe om hvordan et menneske er?

 

Dette ble jo en smule utenfor tema men mitt poeng er at en organisasjon som frykter mennesker basert på hudfarge og opprinnelse er trist for meg. Når hvit valgallianse sa at sånne som meg burde blitt abortert og ikke har livets rett syns jeg det er trist. Likevel er det engang slik at alle har rett til sin mening og sin tro og dersom det er slik de føler skal jeg ikke si at det er galt av dem å stå for det. Ytringsfriheten er ikke alltid behagelig. Den kan faktisk ofte være ganske vond men det gjør den ikke mindre viktig. Det er det som ikke kommer frem, det vi ikke kan debattere vi skal frykte. Jeg er en optimist og tror at logikken til slutt vil vinne frem. At en åpen debatt er en forutsetning for et godt og demokratisk samfunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...