Gå til innhold

Partition Magic = -35GB

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpt meg ny bærbar så tenkte foreldrene mine skulle få den gamle.

Før dem fikk den tenkte jeg at jeg skulle slå sammen de 2 partisjonene så

det ble litt enklere for de.

c: 5gb

d: 35gb

Yep... kjørte merge i partition magic, fikk en feilmelding

å nå sitter jeg her med bare c: på 5gb. (1gb ledig)

Typisk meg å begynne med sånn tull jeg egentlig ikke kan. Rota til noe grusomt nå tenker jeg... :(

Any ideas?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken feilmelding fikk du?

Hadde du noe du ville ta vare på lagret på d: partisjoneb?

Om ikke kan du vare gå inn i Partition Magic på nytt og utvide c: slik at den bruker all tilgjengelig plass. Ville riktignok kjørt en disksjekk først (også den som du finner i PM).

Ideelt sett burde du vel heller reinstallere windows og la de få en "ren" pc...

Lenke til kommentar
Hvilken feilmelding fikk du?

Hadde du noe du ville ta vare på lagret på d: partisjoneb?

Om ikke kan du vare gå inn i Partition Magic på nytt og utvide c: slik at den bruker all tilgjengelig plass. Ville riktignok kjørt en disksjekk først (også den som du finner i PM).

Ideelt sett burde du vel heller reinstallere windows og la de få en "ren" pc...

Akkurat hva det sto i feilmeldingen husker jeg ikke helt... den klarte hvertfall ikke å "merge failed, press any key to restart"

Umm... jeg blåser egentlig nå i det som var på D: ja, var noen filmer etc jeg hadde kopiert til de. Om jeg ikke finner ut noe her, så er vel en format av c: det eneste som gjenstår, men da finner den vel hele 40gb?

Når jeg åpner Partition Magic så ser den en "dynamic disk på 38000mb", åpner jeg Utforsker finner den c:\ med 5gb.

Og jeg velger å "redisribute free space" i Partition Magic får jeg beskjed om at Wizard ikke kan kjøre dette og ber meg velge det fra "Operations menu" men der går det ikke ann å velge noe..

Lenke til kommentar

PM er kjent for å kræsje eller gi feilmeldinger enkelte ganger så det er med god grunn de advarer mot å bruke programmet før du har tatt backup av de partisjonene som blir berørt. Å bedømme etter spørreundersøkelsen på forsiden i fjor om hvor flinke folk er til å ta backup så er det nok mange som risikerer å gjøre ting de ikke burde ha gjort. Det er jo ikke rent skjeldent folk spør desperat om hvordan de kan få tilbake filene. Jeg håper mange tar dette som en oppfordring til å huske backup.

Lenke til kommentar
Jeg håper mange tar dette som en oppfordring til å huske backup.

Greit greit, men nå blåser jeg i de filene.. er det noen måte i få 40gb disk igjen på ? :)

Edit: Kjørte en boot recovery cd å fikk orda d: igjen :)

ALT er borte, men det får gå!

TA BACKUPS FOLKENS :)

Endret av Drunk In Public
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...