Gå til innhold

DFI Lanparty 250GB og GeForce 6800GT = Problemer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et lite "problem". Det er ganske lenge siden nå at jeg kjøpte et Gainward GeForce 6800GT skjermkort. Før dette hadde jeg et Powercolor Radeon 9800Pro skjermkort. Problemet var at når jeg fikk 6800GT skjermkortet så skjedde det 2 ting. For det første så måtte jeg øke spenningen på RAM til 3.1 Volt istedet for 2.8 Volt som jeg kunne kjøre før det nye skjermkortet. Dette er dog under overklokket tilstand. 246MHz på RAM og 2700MHz på CPU (Se Profil for detaljer). Og for det andre så har jeg nå problemer med å få CPU stabil i overklokket tilstand. Det hadde jeg ikke før. Det viser seg at CPU spenningen flukserer mye mer enn før under last (Prime95 Last). Maskinen blir også fort ustabil om jeg da kjører noe 3D greier (Samtidig belastning).

Og nå over til poenget... Grunnen til at jeg ikke har lagt denne tråden under "PSU Forumet" er fordi jeg har kjørt 2 meget bra PSU'er på dette oppsettet. Først hadde jeg en Levicom 500W som kunne levere 34Ampere på 12 Volten. Senere kjøpte jeg en Mist 500W (36Ampere på 12 Volten + at den har dette fordelt på 2 Railer) i håp om at dette ville løse problemet. Jeg syntest Levicom strømforsyninga undervoltet litt mye (Noe den egentlig ikke gjorde) også trodde jeg at siden Mist hadde 2 stk 12V railer ville dette løse problemet. Men neida. Akkurat det samme.

Så dette tyder på at det er hovedkortet som får problemer med å levere nok spenning til alle komponenter når man overklokker og har et skjermkort som 6800GT i systemet (Gikk helt fint med Radeon 9800Pro). Kjører helt stabilt og fint med Prosessor på standard hastighet. Da kan jeg kjøre RAM på 2.8 Volt også. Men CPU spenninga flukserer enda litt på last (Før det nye skjermkortet lå den konstant under Last. Selv overklokket til 2.8GHz med vannkjøling).

Så spørsmålet er om noen andre her har vært borti dette problemet? At hovedkortet blir så belastet at det begynner å slite med overklokking? Dette er da snakk om et DFI Lanparty 250GB UT Sokkel 754. Noen...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...