Gå til innhold

Signaler til tv uten tv-utgang

Anbefalte innlegg

Jeg har en ultraportabel Dell C400 som jeg er veldig godt fornøyd med. Den har dessverre ingen tv-utgang. Jeg har kjøpt en kabel fra USA som skal kobles til vga-tilkoblingen på pcen og da skal man få s-video/composite signaler til tv'en. Denne kabelen fikk jeg ikke til å fungerer på 3 forskjellige pc'er, så det er antageligvis noe galt med den. Her er et bilde av en tilsvarende kabel: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...item=2042652729

Finnes det noen rimelige produkter (under 300 kr) som klarer å få signaler fra pc'en til tv'en når jeg ikke har s-video utgang på min pc?? (foretrekker en kabel-løsning framfor en større boks med koblinger)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke kjent med disse "slepbare"maskinene. Men på skjermkort, til vanlige PC'er, så må man velge at signalet skal gå til en TV. Og også hvilket TV format det er. PAL eller NTSC.

Mulig du må gjøre noe tilsvarende.

Men på vanlige skjermkort, gjelder dette stort sett på VGA-utgang nr2.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-03 01:26, jonathan skrev:

det har nok ikke noe med software å gjøre, eller instillinger hvis det bare er en vga til svideocomposite omformer.

tilsvarende denne:

Akkurat en slik løsning jeg ser etter, eneste forskjell er at det burde være "kabel-løsning" og ikke en boks, en kabel burde også være betydelig rimeligere.

Når de finnes i usa (ntsc utgave) ser jeg ingen grunn i det hele tatt for at de ikke skulle finnes som pal også...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-03 02:08, kjakan2005 skrev:

Akkurat en slik løsning jeg ser etter, eneste forskjell er at det burde være "kabel-løsning" og ikke en boks, en kabel burde også være betydelig rimeligere.

Når de finnes i usa (ntsc utgave) ser jeg ingen grunn i det hele tatt for at de ikke skulle finnes som pal også...

Tror nok den kabelen du kjøpte er beregnet på utganger på skjermkortet som er beregnet på å levere S-Video/Composite signaler. F.eks så har Matrox Dualhead kortene to like utganger. En er beregnet på monitoren. Den utgangen virker ikke med medfølgende tv-kabel. Den andre er beregnet på tv og virker ikke på monitoren.

Så har du ett skjermkort med bare en slik VGA utgang så nytter det ikke å bruke den kabelen du har kjøpt. Da må du nok bruke en slik boks som den på Komplett. VGA til tv-signal konvertering er ganske avanserte greier og en kabel klarer ikke dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...