Dikky Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Jeg vurderer å innstallere lindows på maskinen, men jeg har ett par spm. 1. Hva slags filsystem bruker lindows ? 2. Kan du kjøre ALLE windows programmer eller bare programmer som er "konvertert" ? 3. Får jeg bedre 3dmark ? :razz: Lenke til kommentar
Snask Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Quote: Den 2002-08-01 18:29, Dikky skrev:Jeg vurderer å innstallere lindows på maskinen, men jeg har ett par spm. 1. Hva slags filsystem bruker lindows ? 2. Kan du kjøre ALLE windows programmer eller bare programmer som er "konvertert" ? 3. Får jeg bedre 3dmark ? :razz: 1. De sier jo at de skal kunne kjøres på samme partisjon som windows (dvs fat32 elns). Men det er jo ikke helt logiskt siden det er debian i bunn. Jeg prøvde faktisk en beta og da kunne jeg se linux katalogene når jeg var i windows uten noen ekstra driver. Lindows er et veldig diffust OS. De skriver ingenting om hvordan det fungerer / hva som følger med / hva det er basert på på sine hjemmesider. Når jeg ser på hjemmesidene så føler jeg at jeg er på en Microsoft side. OS-et er så multimedia fint og alt er så hærlig, men du skjønner ikke bæret av hva det er. 2. Du kan kjøre "alle" windows programmer. Det de bruker er bare en litt modifisert versjon av et program som heter Wine (windows emulator for linux). 3. urelevant spm ? :razz: Det får du ikke. note: Jeg vil annbefale deg å ikke installere Lindows. Lindows kan ikke gjøre noe mer enn noen annen linux distro og dessuten så koster det penger (99$). Hvis du ikke har installert / brukt Linux før vil jeg annbefale deg å prøve Red Hat eller SUSE. Wine følger med til begge disse, slik at du kan emulere "alle" windows programmer. Distroene er dessuten enkle å installere. ISO-images av Redhat kan lastes ned herfra: ftp://suniste.uio.no/linux/RedHat/redhat/....3/en/iso/i386/ SuSE må du nok desverre installere over nett eller bestille CD-er siden de ikke lager images av cdene sine. (jeg er 80% sikker på at dette kommer til å ende opp med en "hvilken distro er best" diskusjon. Ikke la den bli det.) Lenke til kommentar
Snask Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 "Designed from the beginning to optimize the future world of high-speed Internet connectivity Connects users seamlessly to applications software via LindowsOS Click-N-Run technology Expandable to seamlessly support future computing devices via digitally delivered drivers Stable, at its core, running on efficient and stable Linux technology" Jeg tror jeg må spy? Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 thnx for rask respons :razz: .. trur jeg installerer lindows anyways. MÅ nesten bare teste det :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå