CheGuevara Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Jeg har en gammal Siemens C65, som jeg bruker når jeg står i slalåm bakken, og sånn. Men så har jeg en litt nyere Siemens C65 også. I går kjedet jeg meg litt så jeg tenkte at jeg skulle se hvormye denne telefonen tålte. Hva jeg skulle gjøre: 1. Det første jeg gjorde var å se om den tålte å falle ned fra verandaen (ca. 3meter), ned på asfalten.2. Det andre jeg skulle gjøre (hvis mobilen overlevde det første) var drukne den. 3. Så sist, men ikke minst var å legge den forran ett kjøretøy, og se hvordan det gikk med den! Resultat: 1. Jeg slapp telefonen ned fra verandaen. Den landet med 'ansiktet' ned. Batteriet, og bakdekslet falt av/ut. Da jeg tok opp mobilen og puttet inn batteriet, og satte på bakdekslet, og slo den på. Den virket (ikke veldig uventet). 2. Like etterpå typpet jeg telefonen i cola. Dette overlevde den. Det jeg gjorde etter på var å koke opp 200ml vann. Så la jeg mobilen oppi, og VELDIG overskende; Mobilen slo seg ikke engang av! 3. Jeg gikk ned til bussholde plassen, og la mobilen på veien, der hvor bussporene var. 2 min senere kom bussen, og stoppet rett oppå mobilen. Da bussen kjørte, tok jeg opp mobilen og fant ut at den var slått av, og bakdekselet hadde ett hakk. Jeg prøvde å slå på telefonen. Og utrolig nok; den OVERLEVDE!! Bilder kommer senere. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Steike da! det var jammen ikke dårlig, hadde trodd den skulle gå konken etter en svømmetur. *vi vil ha bilder* Lenke til kommentar
TDK Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Tja, jeg mista min T610 i sjøen forrige onsdag på 3 meters dyp. Har dykka mange ganger, men fant ikke min mobil, men en nokia 7210 som ikke funka. Skal lete mer etter min imorgen. Funker den etter en uke i sjøen så sier jeg ifra her... Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Det må jeg si var imponerende. Skal ikke prøve å finne ut hva min k750i tåler, men jeg hoppet engang uti et badebasseng med en Siemens A50 i lomma, og den overlevde etter et par dager med tørking i vinduskarmen. Lenke til kommentar
Route666 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Min forrige mobil, en Nokia 6800 fikk en badetur i Mjøsa, lyset fada pent ut der den lå under vann! Tok noen dager før displayet var normalt, telefonen virker den dag i dag, over 1 år etter bading Endret 26. juli 2005 av Route666 Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 bilder kommer når jeg kommer meg hjem. Er nå på en (kjedelig) ferie i skien. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Husker min gamle C45. Tåler alt den, lever fortsatt. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Siemens lager noen seige telefoner; jeg er på min tredje nå, og de to jeg har hatt fra før har begge blitt 'pensjonert' mens de fremdeles har vært fullt funksjonsdyktige. Så jeg har ikke opplevd at en Siemens har tatt kvelden enda. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Ja, jeg har lest en del artikler om testlabben til Siemens. Det er noen skikkelig brutale tester de gjennomgår der. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 tja, de nye modellene er tydeligvis ikke det samme. Min bror sin støtsikre M65 sluttet å fungere uten noen spesiell grunn. den ble _lett_ vasket over med en klut dagen før den sluttet og funke men den skal jo være vanntett liksom... Lenke til kommentar
genser Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Dette var imponerende. Mange Siemens-telefoner har hatt helt utrolig holdbarhet, og denne er tydeligvis en av dem. Stå på Blir det flere tester? Hehe. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Hm... Har en Siemens ME45... Den ser ganske robust ut, kanskje jeg kan ta en runde eller to med mopeden over den Lenke til kommentar
TDK Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Hm... Har en Siemens ME45... Den ser ganske robust ut, kanskje jeg kan ta en runde eller to med mopeden over den Med så lite luft du har i dekka kan du nok kjøre over det meste og de fleste uten noe at den/de får varige men.... Nokia 5210'en min funker faktisk fortsatt selv om den ser ut som et voldsoffer, har jo virkelig smelt den i bakken 1000 ganger. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Hm... Har en Siemens ME45... Den ser ganske robust ut, kanskje jeg kan ta en runde eller to med mopeden over den Med så lite luft du har i dekka kan du nok kjøre over det meste og de fleste uten noe at den/de får varige men.... Godt poeng Jeg kan slippe noen store steiner på den i stedet Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) tja, de nye modellene er tydeligvis ikke det samme. Min bror sin støtsikre M65 sluttet å fungere uten noen spesiell grunn. den ble _lett_ vasket over med en klut dagen før den sluttet og funke men den skal jo være vanntett liksom... Husk forskjellene på vanntett og vannavvisende. M65 er ikke vanntett. Endret 27. juli 2005 av Shhhh Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 tja, de nye modellene er tydeligvis ikke det samme. Min bror sin støtsikre M65 sluttet å fungere uten noen spesiell grunn. den ble _lett_ vasket over med en klut dagen før den sluttet og funke men den skal jo være vanntett liksom... da må det ha vært noe spesielt med akkurat din telefon. Har mange ganger dyppet telefonen min under vann for å vaske den. Har sølt olje på den, dusjet med den, badet med den. Fungerer perfekt.. ikke så mye som en vanndråpe har sneket seg inn. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 det må jeg si er imponerende av siemens har selv aldri hatt noen positive opplevlser med dem.... men så har jeg også bare hatt et parr stykker fra dem, men dem har fått vannskader omtrent før dem har kommet opp av esken men det har jo også bare vært billig modeller Lenke til kommentar
TDK Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 tja, de nye modellene er tydeligvis ikke det samme. Min bror sin støtsikre M65 sluttet å fungere uten noen spesiell grunn. den ble _lett_ vasket over med en klut dagen før den sluttet og funke men den skal jo være vanntett liksom... Husk forskjellene på vanntett og vannavvisende. M65 er ikke vanntett. Neinei! Den er ikke vanntett, men bør tåle å bli lett tørket av med en klut... men det er jo ikke sikkert at det var det som gjorde det da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå