Gå til innhold

Bærbar pc til spilling: 1000kr +/- 2000

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en bærbar pc som skal kunne brukes til å spille på, å se film.

Prisen må ikke bli alt for høy, rundt 10.000 kr.

Jeg har sett meg ut disse pcene som mest aktuelle:

Acer Travelmate 8101WLMI Kr 12.500,- Kampanjepris?

Tundra 1557K Centrino kr: 9995,-

Jeg har også vært meget interresert i Inspirion 9300 men den blir for dyr.

Er de 2 500 kr mer det koster verdt det, vil man få en maskin som yter mye mer?

har dere noen tips til andre maskiner?

Jeg vil kunne spille spill som WoW og fremtidige spill. Pcen vil også bli brukt en del til internett surfing og studier. Vil helst ha lang batteritid, minst 3 timer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også sett litt på den Aceren. Men i forhold til 1557, har den DDR2, og litt nyere CPU, men ikke raskere. Grafikkortet er raskere. Men 1557 har større harddisk, litt raskere CPU og billigere. Jeg vile satset på en 1557, og slengt inn mer RAM. WoW skal gå helt fint på en 1557, og blant annet GTA:San Andreas går krute. Har selv spilt litt på en 1557.

EDIT: 1557 har faktisk litt OVER 4 timer! :w00t:

Endret av IC7STORM
Lenke til kommentar

Prosessoren i Acer-maskinen er raskere i den grad at den har 533 MHz bus mot Tundraen's 400 Mhz bus... Ikke noe kraftig ytelsesforskjell, men forskjellen er tilstede.

Tror jeg faktisk ville kosta på meg Acer'en i din situasjon. Her får du en kraftmaskin som til vanlig koster 16000 kr. til 12500 kr. :yes:

Et alternativ, som befinner seg i klassen til Tundraen, eventuelt noe over, er jo komplett.no sitt ukestilbud. Men oppløsningen blir kanskje litt lav. Den AMD-prosessoren er ihvertfall kraft så det holder.

Ønsker du en litt mer portabel PC, men med nok av kraft, så kan jo kanskje denne være noe for deg?

http://www.psdata.no/ps.asp?it=112919&mlevel=090100

Lenke til kommentar

Takker for tips.

Aceren er jo et meget godt tilbud ja, kan hende jeg går for den. Hva mener du med mer portabel? Skjermkortet på denne har jo bare 64 mb, er ikke det lite? Tror nok aceren er mer aktuell enn den du linket til her. Tundraen også.

Det som er fordel med Acerene er vel at man kan oppgradere til 2GB RAM istede for bare 1GB på Tundraen. Det er en av grunnene til at jeg ser på andre alternativer til Tundraen.

Jeg heller mer og mer mot Acer tilbudet til 12.500 kr.

Lenke til kommentar

Med mer portabel, mener jeg rettogslett mindre av fysisk størrelse. En slank 14,1" Wide er lettere og mer hendig enn en forholdsvis slank 15,4" Wide. Naturligvis.

Oppløsningen er lavere, men skjermen er også mindre.

Minnet på grafikkortet bør ikke se's mest på. Det er selve brikka som bør gi et hint, men jeg må si meg litt enig i at 64 MB minne på et såpass kraftig grafikkort vil være med på å senke ytelsen litt i forhold til tilsvarende grafikkløsning med 128 MB.

Gå for Acer'en på Ukens Tilbud på netshop hvis du er ute et ren kjær power for the bucks.

Vil du ha noe litt mer portabelt, men fremdeles spillbart med stor margin, går du for Acer'en jeg linket til på PSData..

Virker som du er person for førstnevnte ja ;)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Det som er fordel med Acerene er vel at man kan oppgradere til 2GB RAM istede for bare 1GB på Tundraen. Det er en av grunnene til at jeg ser på andre alternativer til Tundraen.

Det står kanskje litt rart på psdata, men du kan oppgradere til 2GB. For det er maks 1024MB på vært spor, og det er 2spor i maskinen...

Lenke til kommentar
Vil du ha noe litt mer portabelt, men fremdeles spillbart med stor margin, går du for Acer'en jeg linket til på PSData..

Vett du om denne er rolige? og kor god batteritid det er på an? Någen tester osv?

Har tenkt å kjøpe acer travelmate 8103 men må sei at denne ser veldig fristanes ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...