carl-kr. Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 hei! en kompis av meg har en gammel amd athlon 2000+ som han vil klokke opp litt. så vi sitter her å lurer på hvordan vi skal gå fram. noen tips? takker for svar og innspill! mvh carl Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Gå i bios og still på fsb og multipiler. fsb*mp=mhz. Multipiler er vel den som er enklest å klokke stabilt, men som ikke gir like god ytelse som fsb. Etter en liten klokk,,ikke klokk for mye om gangen, så sjekker dere temperaturen, spiller spill eller stresser prosessoren så god dere kan noen minutter og sjekker tempen igjen. om prosessoren er på 1.5 kan dere kansje prøve med 1.7 som første steg. Nå er ikke jeg klokkingsekspert. Jeg er heller en nybegyner der, men det er bare å leike seg. Men er pass på at det blir nok kjøling. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Deter vel en del ny begynner guider her på forumet så det er vel bare å gå fram som de sier. jeg ville ha lakt inn cpuz å sjekket hvilken kjerne det er så gå inn i bios å sette opp fsb deretter vcore Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 stillte opp fbs fra 133 mhz til 150 mhz... da streika skjermen når vi restartet rart Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 stillte opp fbs fra 133 mhz til 150 mhz... da streika skjermen når vi restartet rart hvilke tempraturer ?? å volt ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 stillte opp fbs fra 133 mhz til 150 mhz... da streika skjermen når vi restartet rart Hehe ! Ikke noe rart hvis HK mangler AGP/PCI lock.... Og XP 2000 har vel MP låst så det så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå