eldo Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Jeg har følgende tilgjengelig. 2*512 crosair pc3200 Value 4*256 crosair pc3200 Value Jeg har en A8N SLI Deluxe kort (4 ram slot`er`). Spørsmålet mitt er følgende: Hvilke brikker skal jeg sette på hovedkortet for å få best mulig ytelse og hvis jeg har tenkt å overklokke hva er den beste kombinasjonen da? Maskinen brukes til spill og surfing Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 vel,,hvilken kombinasjon som gir best ytelse vet jeg ikke. Spørs også på hva slags minnebrikker det er. Om brikkene er like ville jeg valgt 2 x 512. Da har du plass til å oppgradere Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Jeg har følgende tilgjengelig. 2*512 crosair pc3200 Value 4*256 crosair pc3200 Value Jeg har en A8N SLI Deluxe kort (4 ram slot`er`). Spørsmålet mitt er følgende: Hvilke brikker skal jeg sette på hovedkortet for å få best mulig ytelse og hvis jeg har tenkt å overklokke hva er den beste kombinasjonen da? Maskinen brukes til spill og surfing Jeg er temmelig sikker på at begge kombinasjonene vil yte nærmest identisk på samme klokke/timings. Men 2x512MB vil kanskje være det aller greieste, siden to brikker kan gi bedre varmeavleding og litt bedre strømstabilitet. Det er også mer sannsynlig at begge 512-brikkene er omtrent like gode, enn at alle fire 256-brikkene er det. Så 2x512 vil kanskje overklokke litt bedre. Men begge løsningene vil gi dual channel og 4-veis bank interleaving - så jeg ser egentlig ikke hvordan det skal bli noen som helst forskjell på ytelsen klokke for klokke. Lenke til kommentar
eldo Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 okei, men spørsmålet er forsatt om jeg skal ha de 2*512 brikken i tillegg til 2*256. les topic.. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 "har du strøm har du lov" er det samma specs så går det jo...men det vill trekke strøm til de grader.. Lenke til kommentar
eldo Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 jeg tenker i forhold til overklokking Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 det gjorde jeg og....alså overklokke 4 ram brikker...det krever strøm....eller hva? og døh om du har nokk strøm til og overvolte dissa 4 brikkene jah såklart går det om de har samma specs og fungere sammen til vanelig.. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 okei, men spørsmålet er forsatt om jeg skal ha de 2*512 brikken i tillegg til 2*256. les topic.. Akkurat, jeg misforsto litt 1,5 GB skulle vel gå greit så lenge du setter brikkene riktig opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå