Gå til innhold

Orginal cd-key og kopiert Xp cd, går det?

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte en bærbar pc for en stund siden. WinXP Home Ed. var forhåndsinnstallert og har key klistremerke under bærbaren. Tenkte jeg skulle formattere harddisken på den helt, det jeg lurte på om jeg kan bruke den cd-key som jeg har på en kopiert Home Ed.disk? Vil ikke bruke recovery cd`en.

Da jeg fikk med en cd hvor all nødvendig prgramvare til WLAN osv er på. Om dere skjønne hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte en bærbar pc for en stund siden. WinXP Home Ed. var forhåndsinnstallert og har key klistremerke under bærbaren. Tenkte jeg skulle formattere harddisken på den helt, det jeg lurte på om jeg kan bruke den cd-key som jeg har på en kopiert Home Ed.disk? Vil ikke bruke recovery cd`en.

Da jeg fikk med en cd hvor all nødvendig prgramvare til WLAN osv er på. Om dere skjønne hva jeg mener ;)

Sålenge det er samme versjon av OSet så skal det gå greit. Vet ikke med Windows XP, men mener f eks at det var forskjellige lisensnøkler til norsk og engelsk Windows 2000 Pro.

Men, det kan hende at du må ta telefonen til 80056615 for å få aktivert Windows igjen, og i verste fall må du snakke med en kundekonsulent, men så lenge du har gyldig lisens så er jo ikke det noe farlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...