Romlius Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Noen som har noen erfaringer med 23" lcd, Noen anbefalinger? Vil i hovedsak brukes til spill. Har kikket på noen forsjellige modeller som BenQ FP231W, HP L2335, HP f2304 Men usikker på hvem av disse som er best. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Jeg sier bare "Dell Widescreen UltraSharp 2405FPW". Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) HP-skjermene er basert på S-IPS teknologi (LG.Philips) mens Dell bruker PVA (fra Samsung, såvidt jeg husker). S-IPS regnes stort sett for å være den beste allround teknologien, ettersom den har bra responstider og tilbyr den beste fargegjengivelsen. Svartnivå og kontrast er en av de få områdene den ikke stiller like sterkt på. Sakset fra et av mine andre innlegg her (noe forkortet): Jeg kjøpte L2335 etter å ha vurdert den opp mot Dells 2405FPW skjerm, som også har fått meget bra omtaler og mye skryt. For mitt behov [litt spilling, mest grafisk design og programmering] var nok L2335 den beste skjermen helhetlig sett, og derfor valgte jeg denne, selv om den koster litt mer enn Dell-skjermen. Her kan du lese en nylig test av L2335 hos Anandtech: HP L2335: Low Response Time and High Resolution LCD Overall, great work by HP for picking up the LG.Philips LCD lineup when Dell did not. The HP L2335 is more expensive than Dell's larger 2405FPW offering, but HP packs the same features with a SIPS panel. If you want something a little bigger than the 2005FPW yet don't want to compromise display mode, the HP L2335 is really the best ultra enthusiast display out there. Fra DesignTechnica (klikk på 'Full Review'-linken for å se hele omtalen): L2335: Review summary HP may have intended the L2335 for the graphic design market, but what they may not have realized is that hardcore gamers will be drooling over this monitor for their ultimate gaming setup. With a 16ms response rate, the LP2335 plays games just as good, if not better, than traditional CRT monitors. Add to that the 16:9 widescreen format, component video input and a 1920x1200 native resolution and the L2335 will also make a fantastic HDTV display. HP-skjermen vant også en 23" test i MacWorld mot bl.a. Apples egen Cinema HD-skjerm, BenQ FP231W, Samsung SyncMaster 243T og Sonys PremierPro: 23" LCDs The HP L2335 is our Editors’ Choice for its very good performance in our tests, as well as for its outstanding value, at $400 less than the Samsung SyncMaster 243T and the Sony Premier Pro 23-inch. The HP offers both analog and digital connectors, video inputs, and the ability to pivot into portrait mode. Når det gjelder F2304 og L2335, så er visstnok F2304 en 'hjemmevariant' av L2335. Sistnevnte er mer orientert mot businessbruk (derfor har den ikke høyttalere). Komplett.no selger F2304 for 10.000 kr, mens jeg betalte 12.000 kr for L2335 hos HP. [Edit: Tasteleif...] Endret 26. juli 2005 av hal9k Lenke til kommentar
Romlius Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Takk for tilbakemelding, og info. hal9k ser du har l2335, er du fortsatt fornøyd med denne? Regner med at jeg går for den ut ifra de omtalene den har fått Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Takk for tilbakemelding, og info.hal9k ser du har l2335, er du fortsatt fornøyd med denne? Ja, naturligvis Den erstatter en tidligere profesjonell 22" CRT fra Philips (202P4), og jeg er svært fornøyd. Når det gjelder svartnivå så kommer den til kort i forhold til Philipsen, men ellers synes jeg den er bedre å jobbe med. Jeg vil anbefale på det sterkeste at du kobler den opp mot en DVI-utgang med digitalt signal, ellers får du et bilde som ikke yter skjermen rettferdighet. Når det er sagt så er det en fryd å se HD-klipp i full 1080-oppløsning på denne skjermen. Detaljnivået er ganske formidabelt i forhold til DVD/SD. Sjekk ut følgende sider etter at du har skaffet deg skjermen: WMV HD Showcase (Sjekk ut Batman-traileren i 1080p-format!) Widescreen bakgrunner Widescreengamingforum (For gamere med widescreen-skjermer) Lenke til kommentar
Romlius Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Da har jeg fått skjermen og satt den opp. feit skjerm trenger litt hjelp her.. Prøver å spille av batman traileren men når jeg kjører i full screen modus, blir det masse horisontale striper, det skjer kun ved fullscreen mode. Kan ikke helt finne ut av det. håper du har noen tips. Bruker DVI ingangen. Media player 10 Skjemkort GeForce 6800 GT(Hvis det har noen betyding) Lenke til kommentar
apwr Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Kanskje denne tråden kan oppklare problemet ditt? Det står spesielt mye informasjon om L2335 og bilderelaterte problemer mot slutten av tråden. OT: Du er hjertelig velkommen til å poste spørsmål, erfaringer osv i Den offisielle HP L2335-tråden! Endret 1. august 2005 av apwr Lenke til kommentar
Romlius Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 (endret) takk for svar apwr, jeg har funnet ut av det, var en instilling i mediaplayer. "Use High Quality Mode" var ikke valgt, under Options/Performance/Advanced Nå ble alt så mye bedre Endret 2. august 2005 av Romlius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå