Mads-b Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Jeg driver og soser med et nytt prosjekt der jeg gjerne kunne tenkt meg å "grunge" opp noen overskrifter. Siden jeg er så lat gidder jeg ikke å lagre alle overskriftene som bilder. Ideen kom da: Hvorfor ikke lage en gjennomssiktig GIF som ble lagt over alle overskrifter ved hjelp av CSS. Denne skulle da være en "maske" og få overskriftene til å se stilige ut. Problemet er at dette så perfekt ut i PS men jeg har ikke helt bildet for meg hvordan dette kan ordnes med CSS. Endret 26. juli 2005 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Gilder/Levin-metoden burde passe bra til dette. Endret 26. juli 2005 av Loomy Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Fantastisk! <drøsse på med tomme span tagger i koden> Spørsmål to: noen som kjenner til en Font-family som likner Courier (t1) Denne fonten var kul, men jeg trenger liknende fonter til de som ikke har XP/denne fonten. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Fantastisk! <drøsse på med tomme span tagger i koden> Spørsmål to: noen som kjenner til en Font-family som likner Courier (t1) Denne fonten var kul, men jeg trenger liknende fonter til de som ikke har XP/denne fonten. Tror alle operativsystemer har en font som tilsvarer Courier/Courier New. Bruk font-family:monospace som fallback-font, da kan du være sikker på at alle får en liknende font vist. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Loomy: Metoden virker ikke.. Etter å ha tilpasset koden mine behov, dukker ikke bildet opp! Følgende kode er relevant: html, body { background:blue; } h2 { width: 591px; height: 69px; position: relative; } h2 span { background: url(img2\mask.gif) no-repeat; position: absolute; width: 100%; height: 100%; } <h2><span></span>Hallo</h2> Blåfargen er for å oppdage bildet om det har kommet på avveie.. EDIT: leif Endret 26. juli 2005 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Du kan ikke linke til bilder med backslash (\). Endre bildeadressen til img2/mask.gif, så skal det nok fungere. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 D'oh! Det måtte jo bare være noe sånt. Men da funker det. Problem solved. Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå