Gå til innhold

Vår kjære elskede NRK lisens.

jinriksha

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært våken helenatta på søndag\mandag, satta jeg og spilte AO.. ante ingen fare, da jeg plutselig hørte noen banke på døra mi.

"Über-trøtt" som jeg var gikk jeg for å åpne døra (tenkte det var naboen\eller en eller annen kompis av meg), da jeg åpnet døra fikk meg en liten overaskelse, det stod en NRK-dude som driver og skjekker at folk har NRK lisens.

Etter å ha stått og pratet med han i ca 10 min og ikke skjønt en dritt av det han sa(var alt for trøtt), så stod jeg igjen med en kvitering på at jeg må betale NRK lisens :cry: , to ganger i året, ca 1800 kr hvert år.

Ikke at det gjør meg noe å betale det, men siden jeg er en jævlig fattig student, så jeg tok og spurte han om hvis jeg kvitta meg med TV'n så ville jeg ha sluppet å betale lisensen da? Han svarte ja. (må betale 200\300 kr uansett.)

Så jeg lurer på om noen veit hva annet jeg kan gjøre for å slippe betale for lisens uten å kvitte meg med TV'n? :hmm:

(viste ikke helt hvor jeg skulle poste det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle har vel ein mor eller far? som faktisk betaler lisens?

Selg tv'n til dei og så ringer du lisenskontoret og seier at dei har overtatt tv'n. Også ettter 30 min med tv'n heime så flytter du den til deg sjølv igjen. No problem.

Eg skal aldri betale nrk lisens, ser nesten ikkje på tv heller så det er så greit. Laster ned episodene eg følger med på på datan og ser på prosjektor eller pc skjermen.

Lenke til kommentar

1. Det er ikke en NRK-avgift. Det heter kringkastingslisens, og går på retten til å benytte det offentlige kringkastingsnettet, som bl.a. NRK benytter.

2. Lisensen gjelder for mottakerutstyr, altså utstyr som kan ta i mot og evt omforme TV-signaler, tatt fra det offentlige kringkastingsnettet. I praksis TVer, men kan også være TV-kort, eksterne tunere som videospillere osv. Dette er pr. def., men det er jo noe vanskeligere å kontrollere.

3. Lisenskontrollører tilhører ikke ordensmakten. Om du vil slippe dem inn, eller i det hele tatt snakke med dem, er det opp til deg. Bare politiet har den makten at de kan tvinge deg, fordi enhver plikter å etterkomme politiets pålegg i den grad det er mulig.

4. Hvis du er kranglete og slu nok, slipper du -- som med det meste anna -- unna til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...