jinriksha Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Etter å ha vært våken helenatta på søndag\mandag, satta jeg og spilte AO.. ante ingen fare, da jeg plutselig hørte noen banke på døra mi. "Über-trøtt" som jeg var gikk jeg for å åpne døra (tenkte det var naboen\eller en eller annen kompis av meg), da jeg åpnet døra fikk meg en liten overaskelse, det stod en NRK-dude som driver og skjekker at folk har NRK lisens. Etter å ha stått og pratet med han i ca 10 min og ikke skjønt en dritt av det han sa(var alt for trøtt), så stod jeg igjen med en kvitering på at jeg må betale NRK lisens , to ganger i året, ca 1800 kr hvert år. Ikke at det gjør meg noe å betale det, men siden jeg er en jævlig fattig student, så jeg tok og spurte han om hvis jeg kvitta meg med TV'n så ville jeg ha sluppet å betale lisensen da? Han svarte ja. (må betale 200\300 kr uansett.) Så jeg lurer på om noen veit hva annet jeg kan gjøre for å slippe betale for lisens uten å kvitte meg med TV'n? (viste ikke helt hvor jeg skulle poste det) Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Hmm.. Jeg trodde man bare måtte betale en gang i året à 1000 kr? Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Hmm.. Jeg trodde man bare måtte betale en gang i året à 1000 kr? Jeg husker ikke helt sikket hvor mye, men husker at han sa at det var 2 ganger, ene gangen i mars\april, den andre gangen i september.. Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 NRK lisensshit Nå skjønner jeg ingenting! Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 faen, jeg tror jeg kvitter meg med TV'n! 1968,80kr for ingenting.. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Nekte å slippe inn karen til kontroll = ingen avgift? Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Nekte å slippe inn karen til kontroll = ingen avgift? Lett å si, men uansett så tror jeg han så den jævla TV'n i vinduet.. Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Hmm.. Lurer på åssen det blir med meg da? Jeg har TV, men ingen kanaler. Må jeg da betale den skitlisensen? Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Hmm.. Lurer på åssen det blir med meg da? Jeg har TV, men ingen kanaler. Må jeg da betale den skitlisensen? Ja, det må du.. så gjem TV'n godt under dyna! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Hvis du ikke har tuner i TV-en slipper du lisens. Ekstern tuner. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Du må betale uansett hvis du ikke kvitter deg med TVen. Med mindre du jobber for NRK da er lisensen en del av lønnen, men du må skatte av den som inntekt. En jeg vet om skaffet seg vaskejobb hos NRK det funka. Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Blir vel litt vanskelig å gjemme en 28" tv under dyna. Men det er jo 100% patetisk å betale 1900 kr for å ha en TV uten kanaler. NRK er griske som faen.. nå ble jeg ganske irritert! Kanskje jeg skal snylte litt penger av fattern? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Jeg har ikke hørt om noen som må betale den avgiften der... Jeg har tuner i pc'n jeg HEHE . Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Alle har vel ein mor eller far? som faktisk betaler lisens? Selg tv'n til dei og så ringer du lisenskontoret og seier at dei har overtatt tv'n. Også ettter 30 min med tv'n heime så flytter du den til deg sjølv igjen. No problem. Eg skal aldri betale nrk lisens, ser nesten ikkje på tv heller så det er så greit. Laster ned episodene eg følger med på på datan og ser på prosjektor eller pc skjermen. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Lite spørsmål: Lisensen er den samme uansett hvor mange tv'er man har? Altså lisens per husstand? Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Betaler vel bare en lisens uansett hvor mange tver du har i huset.. så lenge alle står på samme person.. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Man regner per husstand Endret 26. juli 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Og tv-kort, eksterne tunere og slikt faller ikke under lisensen? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Og tv-kort, eksterne tunere og slikt faller ikke under lisensen? Ikke ennå, men NRK prøver å få det til etter hva jeg har hørt Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 1. Det er ikke en NRK-avgift. Det heter kringkastingslisens, og går på retten til å benytte det offentlige kringkastingsnettet, som bl.a. NRK benytter. 2. Lisensen gjelder for mottakerutstyr, altså utstyr som kan ta i mot og evt omforme TV-signaler, tatt fra det offentlige kringkastingsnettet. I praksis TVer, men kan også være TV-kort, eksterne tunere som videospillere osv. Dette er pr. def., men det er jo noe vanskeligere å kontrollere. 3. Lisenskontrollører tilhører ikke ordensmakten. Om du vil slippe dem inn, eller i det hele tatt snakke med dem, er det opp til deg. Bare politiet har den makten at de kan tvinge deg, fordi enhver plikter å etterkomme politiets pålegg i den grad det er mulig. 4. Hvis du er kranglete og slu nok, slipper du -- som med det meste anna -- unna til slutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå