Onkelsander Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Vet ikke om dette er riktig sted å poste dette men jeg prøver uansett... Jeg har nylig kjøpt en ny plasma tv og merket raskt at bildet på ps2'en min ble kornete og ikke like klart som før... Da dette var en meget dyr tv så sjekket jeg rundt og fant ut at jeg hadde en composite kabel og at på gode tv'er så ville kvaliteten på kabelen bli synligere enn på mindre tv'er..... Bladde da opp over 1000 spenn for en komponent kabel(fra Monster) da dette vil gi best lyd og bilde... Man skulle vel tro at det var en enkel sak å plugge inn et knippe ledninger men den gang ei.... på tv'n har komponent"delen" 5 innganger, to for analog lyd og resten til bildet... jeg får lyd på tv'en, men ikke bilde.... Av og til kobler bildet seg på,men da flimrer det og har en lyserosa farge.... Dette varer i opptil 30 sekunder før bildet slår seg av igjen..... Utrolig irriterende, og ja jeg har prøvd å koble ledningene i de forskjellige uttakene(har prøvd alle kombinasjoner). De resterende funksjonene på tv'n funker fint(vanlig tv, dvi, rgb, scart osv) men da altså ikke dette.... Ser jo skrekken i å måte levere fra meg tv'n til reperasjon og uendelige ventetid så derfor ville jeg forsikre meg om at det ikke er noe annet jeg kan gjøre får å teste ut alle mulige årsaker til at det ikke funker... Tv'en er drøye 2 uker gammel og komponent kablene er 1 dag gammel så man skule jo i utgangspunktet ikke tro at det var noe i veien med de..... eller? Håper noen kan gi meg noen konstruktive tilbakemeldinger da jeg er ganske fortvila for øyeblikket(ja jeg er spillegal...) Alex Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Hvis det er PS2 du skal koble til TV`en ved hjelp av en Component kabel, så må du gjøre omm innstillinger på selveste PS2 maskinen slik at den sender via Component, den er sikkert stilt inn på standard som er enten vanlig VIDEO eller SCART(RGB). Du skal da skifte til Y, PB, PR og da regner jeg med at du skal få et meget klart bilde. Men jeg må bare spørre deg om en ting, siden du har akkurat samme kabel som meg (monster). Hadde du litt problemer med å plugge i kabelen, fordi det hadde jeg, men fikk det til slutt da. Lenke til kommentar
Onkelsander Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 he he faktisk ja jeg hadde litt problemer med å plugge inn kablene... Men instille PS2'en....? hvordan gjør jeg det da ? Det høres egentlig fornuftig ut, så hvis du kunne fortalt litt mer detaljert hvordan jeg skifter insstillingene på ps2'en så hadde jeg vært glad ! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Joda kan nok det du. Når du slår på PS2 (helst uten at du har verken en DVD eller PS2-spill i CD skuffen), vil du ha to alternativer, på menyen, "Browser" og "System Configuration". Du velger System Configuration. Da blar du deg frem til "Component Video Out og trykker X. Du kan nå velge RGB(som er for SCART), eller Y Cb/Pb Cr/Pr. DU velger da denne, og vips så skal bilde være i orden. Lenke til kommentar
Onkelsander Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Takker og bukker Wooho ! Da var det iorden og bildet på den splitter nye plasmaen er like klart når jeg bruker ps2'en som når jeg ser på tv !! Hadde jeg hadde muligheten hadde jeg gitt deg en stor klem !! Lenke til kommentar
Tor Anders Berven Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Takker og bukker Wooho ! Da var det iorden og bildet på den splitter nye plasmaen er like klart når jeg bruker ps2'en som når jeg ser på tv !! Hadde jeg hadde muligheten hadde jeg gitt deg en stor klem !! 4570444[/snapback] Blir det skikkelig bra altså? Fikk for meg for noen uker siden ny plasma skjerm (Pioneer PDP435Hde) og nå kjører jeg vanlig scart (eller kompositt) fra playstation2 inn i tuner boksen til skjermen. Og grafikken er skikkelig dårlig, rett og slett. DVD er ok, men spilling fra ps2 har jeg sluttet med, kun pc'n på plasman nå. Men er det seriøst som natt og dag og bytte den kabelen? Ser man får tak i en lik kabel til 99,- på gamezone. Er denne 9 ganger dårligere enn den fra monster tilo 900 spenn? Er det virkelig noe poeng å kjøpe en så dyr meter? Endret 1. desember 2005 av Totte- Lenke til kommentar
Magne5000 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Har ikke kompetanse på akkurat ps2, men forbedringen fra kompositt til RGB er normalt formidabel. Komponent er litt bedre enn RGB. Mange maskiner kjører kompositt i scart i stedet for RGB fordi noen få tv'er ikke støtter RGB i scart. Sjekk dette i menyene på din DVD! Jeg har DVD spiller til 5000 men kvaliteten var "VHS" til jeg rettet på det. Forskjellen på en kabel til 99 og 900 er liten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå