Martin-_- Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Hei.. jeg lurer bare på 3 ting når det gjeller PHP. Hvordan få jeg Dato Og Klokkeslett og Hits på siden min ? Skriv i koding. På forhånd takk Hits, da mener Jeg: Du er den f.eks. 1337 som er på siden min Endret 26. juli 2005 av Martin-_- Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) "Skriv i koding" my ass: www.hotscripts.com Hvis du vil at noen skal lage et skreddersydd til deg må du nok skrive mer utfyllende om spesifikasjonene enn "Hvordan få jeg Dato Og Klokkeslett og Hits på siden min ?" Endret 26. juli 2005 av Loomy Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 echo date("d.M Y H:i"); Tellere finnes det flere av her på forumet, SØK! Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Ååååå så snille vi er mot ferske brukere vi er her på forumet. Vi kan vel bake en fin bløtkake og kaste i trynet deres også, hæ? Eller må de gjøre det også selv? Hva i helvete skjer med folkeskikken på hw-forumet. Hvis man 1) Ikke har lyst til å forklare kodesnutten man kommer med, eller 2) Ikke vil fortelle folk hvordan de bør spørre seg frem, synes jeg man kan gi skikkelig pokker i svare. --- Martin: Spør skikkelig. Det gjør du ved å undersøke hvilke muligheter som ligger her. Ikke mange synes det er kult å skrive kode for andre, derfor bør du ha forsøkt noe selv, vise hva du har prøvd osv. I denne tråden finner du en teller. Lenke til kommentar
Martin-_- Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Okey tusen hjertelig takk Fjartan Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 fjartan: Han ville vise dato og klokke på siden sin, burde jeg da greie ut om hvordan date()-funksjonen virker? Jeg mener at mitt eksempel, med link til php.net/date er mer enn godt nok for at han skal skjønne hvordan man bruker det! Dessuten skrev han "skriv i koding", og det er akkurat det jeg gjør... Og å prøve et søk i et forum er vel helt vanlig i alle forum og det står vel nevnt flere steder på HW.no forumet også, så hadde han bare brukt 2 min på å søke hadde han funnet en teller med engang. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) dato: <?php $dato = date("d.m.Y"); echo "$dato"; ?> klokkeslett: <?php $klokke = date("G:i"); echo "$klokke"; ?> teller: <? $ip = getenv("REMOTE_ADDR"); $fil = "logg.txt"; $f = file($fil); $antal = count($f); $yest = time() - 1800; $o = "0"; $xidag = "f"; $idag = time(); $idag2 = date("Y F d, H:i"); while ($antal > $o) { $streg = explode(" ", $f[$o]); if ($ip == $streg[0]) { $x = "t"; if ($streg[1] > $yest) { $xidag = "t"; } } $o++; } if ($xidag == "f") { $logg = fopen("$fil", "a"); fputs ($logg, "$ip $idag, $idag2\n"); fclose ($logg); } $f = file($fil); $antal = count($f); if ($x == "t") { print " $antal"; } else { print " $antal"; } ?> til telleren må du huske å laste opp en fil med navn: logg.txt Endret 29. juli 2005 av vegis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå