Pluggen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Som dere sikkert har fått med dere, så vil jeg gjøre litt med en ellers dau og stygg Kadett... Hittil har mange detaljer på dashbord og annet interiør blitt blått metallic Anlegg baki, frontsett skal snart i Ny lakk Turteller (orka ikke å se pila på det røde i økonomi meteret hele tida Setetrekk Snart Vectra A fanger ferdig tilpassa Skjørter hentet å klare for fastpopping Front snart klar Men, kameraten min og meg sto i går å kikka på Ascona C'en hans, og fant ut at vi skulle sende den på sin siste reis Men, motoren der er en 1.6 liter med 90 hester, mens Kadett'en min har 1.3 med 60 hester, kikka litt på det, og det så veldig likt ut med tanke på motorfester osv osv... Lurer da på om noen vet det sikkert, evt hvordan jeg kan få dette godkjent Mvh Pluggen Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Hadde ascona c med 1.3 60hk tidligere og den var egentlig helt grei å farte rundt med. Den hadde riktignok splitter ny kam (som jeg mistenker var litt utenfor original spec) og var meget godt tatt vare på. Flere ganger folk kom bort og lurte på om bilen hadde en 1.8i. Sto bare og måpte da de fikk se 1.3'n som de ikke greide å kjøre fra Men til saken: Det er iallefall forskjell på hjuloppheng fra ascona 1.3 til 1.6. Forskjellige drivaksler, forskjellige fjærbein og forskjellige bærearmer. Blir vel mye det samme for kadett også da regner jeg med. Dersom du bytter kan du jo forske litt på å bruke 1.3 topp på 1.6 motoren. Burde vel bli litt større komp i motoren med 1.3 topp på 1.6 bunn (uten at jeg vet noe særlig om de forskjellige toppene). Mener de skal passe omhverandre ps: økonomimåler er gøy, min rista like mye som en parkinsonpasient dersom man dro motoren til ventilflyt Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Takk for svar Må alt av fjærbein, drivaksler osv osv, byttes om jeg fåretar et motorbytte? Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Hvis det skal godkjennes ja. Jeg vet ikke om kadett (E?) og ascona c deler passer på hverandre. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Tror det blir vanskelig å få det godkjent hvis ikke både bremser, for og bakstilling samt orginale festepunkter for travers/motor er fra 1.6 Men at det går an å putte en 1.6 i bilen er helt sikkert. Alt går, bare man bruker hue Så en Corsa med 2.0 GSI motor i Bilsport mener jeg... Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Kadett E var da vitterligen å få med 1.6l, er dere sikker på at det ikke er samme 1.6l som sitter i Ascona C? Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Det er samme motor, men om hjulopphenget er likt tør jeg ikke svare 100% sikkert på før jeg ser i delekataloger o.l. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Har funnet ut at jeg kan flytte over Vectra A 2.0i 8V bremser forran å ha originalt bak... Ezekiel: Ja, det er samme motor, men kunne du sjekka hvor mye jeg må flytte over om det ikke er for mye jobb for deg? Mvh Pluggen Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Kan se om jeg finner ut noe. Har et lass med delefilmer fra maskinagentur (opel/GM i trondheim) fra da de skulle gå over til digitalt. Er vel bare å begynne å bla i mikrofilmene Har du spurt/lest på omc norge sine sider? http://www.opelmotorsport.com/ Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Heh, finner bare delefilm for ascona c, ikke kadett. Men er rimelig sikker på at det er bare å flytte over. Skal asconaen likevel på huggern så er det bare å begynne å skru. Passer det ikke så kan du bare hive det OHC toppene passer overens, 1.3 har mindre kammer enn 1.6 toppen og vil sannsynligvis gi deg større kompresjon og bedre effekt, dersom resten av motoren og pakninger tåler det. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Men lurer da på hva som skal til for å få dette godkjent... Noen som vet? Vil ha det godkjent med tanke på forsikring, i tilfelle jeg skulle smelle, EU-godkjenning (som jeg ikke skjønner hvorfor vi har siden vi ikke er medlem av EU) Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Skal du ha det godkjent må du vel vise til delenr på de delene som er byttet over, og vise at alt er i orden med bremser, co, innfestinger osv. Så lenge du bare skal ha en standard 1.6 tror jeg ikke engang de gidder å se på motoren hvis det skulle skje noe... en ulykke altså Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Skal det godkjennes må forstilling/bremser osv komme fra 1.6 eller større. Går et skille mellom 1.3 og 1.6. 1.6 drivaksler vil heller ikke passe gjennom navet på 1.3 fjærbein Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Jeg hadde en 84 modell colt 1.2 som jeg puttet 1.6 turbomotor fra Tredia rett oppi Måtte lage et nytt motorfeste ok korte en drivaskel,bygge om til el. bensimpumpe og el. tenning. kjørte med orginale bramser og hjuloppheng og du kan si at den hadde "tourqesteer" så det holdt :!: Måtte virkelig jobbe med rattet når man ga gass og ladetrykket kom, men morsomt var det de to ukene den faktisk gikk Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Da var jeg i gang igjen Har en Kadett E sedan som jeg blåste toppakninga på i går, så må til med en overhaling.. Hvor får jeg kjøpt pakningssett, og hva kan jeg gjøre for å få litt mer sprut i den? Hvor kan delene skaffes, tenker da på kam og lignende. Tenkte å porte toppen når den først er av, bytte løftere og slikt om nødvendig, hva annet bør jeg gjøre? Hvor kan jeg få tak i kamdrev og andre drev, gjerne i freshe farger Motoren er en C20NE btw.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå