BearT Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Sikkert feilpostet denne her, beklager isåtilfelle det. Jeg kjøpte i fjor en Medion Ram bærbar, det skulle vise seg å bli litt problemer etterhvert. Etter kort tid begynte hengslene bak ved skjermen å bli slitt, og regelrett flasset litt av. Jeg tenkte ikke særlig over det ettersom det ikke hadde stor betydning for hvordan pc`en fungerte. Problemet blei litt verre etterhvert, også ettersom jeg pendlet mye med pc`en min og pga. mye bagasje ahdde jeg ikke plass til å ha pc`en min i bæreveske så jeg heiv den i sekken med mye annet men var forsiktig med hvordan jeg la den osv. Så ca et år etterpå har det oppstått nye problemer, dvd rommen sluttet plutselig å funke og strøm adaptoren var heilt fucka, den nektet å lade osv og plasten på selve ladegreia ville lissom ikke inn i pc`en pga den regelrett hadde smeltet litt bort, fant ut at NÅ var det tid for å bruke reklamasjonen sin, jeg nevnte selvsagt ingenting om det med skjermen før jeg heiv den inn ettersom jeg da hadde mistet rettighetene mine til å få det fiksa (slikt må sies fra med en gang) Pc`en hadde fått noen små overfladiske smeller, så det med skjermen kan jeg stå for selv, har nok vært litt dum der, i tillegg har klisteret der det står Medion på løsnet etter det hektet seg litt når limet allerede hadde gitt litt etter. Så får jeg telefon idag, "Vi vil ikke fikse din pc pga. den har blitt behandla røft", jeg diskuterte litt frem og tilbake og de mente at dvd`en og strøm problemet bare ville bli Dismissed nede i tyskland pga. de overfladiske skadene. Jeg kjenner til forbrukerkjøpsloven svært godt pga rettslære og lignende, men er ikke dette litt på grensa? Jeg er klar over at jeg mister rettigheter til reklamasjon når jeg opptrer grovt uaktusomt men dvd`en og strøm problemet er etter min formening noe jeg ikke har skyld i... Pc`en må sendes til tyskland, og jeg vet ikke om salgsstedet mitt da går over til tysk forbrukerkjøpslov? Har ikke butikken jeg kjøpte det fra et reklamasjon\garanti ansvar før de sender problemet videre til forbruker? Sitter litt oppgitt her Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 du trenger bare å forholde deg til norsk lov her og ikke tysk. Lenke til kommentar
BearT Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Var det jeg å trodde, men hvor går lissom grensa for at jeg har misligholdt pc`en min, greit, jeg kan ta ansvaret for noe av det med skjermen osv. men dvd`en og strømkabalen ligger utenfor mitt område mener jeg, er det et uskrevet krav at man har pc`en sin i bæreveske til enhver tid, noen som har forslag tilhva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 si til butikken at du har brukt og oppbevart pcen bra og at skadene oppsto ved normal bruk Lenke til kommentar
BearT Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 De har vel egentlig allerede gjennomskuet atdet ikek er tilfelle, har nå snakket med de og lekt litt advokat, så de sender den inn til leverandør, som jeg også har snakket med, så får håpe det ordner seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå