bureaucrator Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Jeg har lyst til å bygge en ny maskin i tillegg til den jeg har, slik at jeg kan veksle mellom de to: den ene er stille, til arbeid, den andre er rask og bråkete, til spill etc. Jeg har hørt at man kan bruk en såkalt switchboks til å veksle mellom hvilken maskin som skal være koblet til skjermen. Stemmer dette? I så fall: hvilken slik switchboks burde jeg velge, og hvorfor? Endret 26. juli 2005 av bureaucrator Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Slike bokser funker fint ja. Hvilken som er best kan eg ikkje svare på, men ut frå dei eg har prøvd er det ikkje store forskjellen. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Det du er på jakt etter heter KVM-switch. Hvilken du bør velge kommer ant på behov og pris. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Takker for svar, folkens. Jeg trenger bare en enkel løsning, så billig og velfungerende som mulig. Nærmer prisen seg 1000,- vil jeg kanskje heller prioritere å kjøpe ny skjerm (+mus og tastatur), og hvis den ikke fungerer helt problemfritt er det utelukket. Ser at det er svært vekslende brukererfaringer hos noen av de som ligger i 500,--kronersklassen hos Komplett. Alle konkrete forslag til enkel og greit KMV-switch mottas med takknemlighet. Lenke til kommentar
Mathan Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Det finnes mange forskjellige priser og leverandører av KVM switcher. Forskjellen er i hovedsak hvilke oppløsning og frekvens skjermen kan kjøre. Jeg har god erfaring med BlackBox sine, men de er relativt kostbare. En annen ting å se på, er om det er inngang for lyd og evt usb. Alle de store web shoppene har mange modeller. Bare søk etter kvm... da ser du utvalget. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Jeg har god erfaring med Aten KVM Petite CS-62A switch fra Komplett (med kabler til 2 PCer). Denne takler også lyd. Til skjerm benytter den standard analog VGA. Ingen ekstern strømforskyning. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Jeg har en fra Chlas Olson. Den funker strengt tatt finfint, men er veldig begrenset (VGA og 2xPS/2 kontakter), den henter strøm gjennom PS/2 kontaktene. Sikkert ikke den boksen du får mest for pengene (300kr tror jeg). Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Bare sånn for å utelukke det enkleste.. Har du sjekket om du har mulighet for å koble to pcer inn på den skjermen du har? Flere skjermer som har den muligheten. Da trenger du bare ei mus og et tastatur til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå