Gå til innhold

Installere windows fra image?

Anbefalte innlegg

Har en bærbar maskin som optisk driv har sluttet å fungere på, den vil heller ikke laste usb cd-rom.

Lurer på om jeg kan ta ut 2,5" hdd og koble denne via en 2,5" usb kabinett og laste over en image av windows slik at setup kan starte fra hdd?

Trenger hjelp fort, noen som har vært borti noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei. hvilket Image snakker du om? er det Windows cd Image du snakker om eller er det Image som er laga med Norton Ghost?

Nå har jeg ikke gjort noe slikt før, har ikke et image, men kan jeg bare kopiere over windows cden slik at setup starter automatisk fra hdd?

Greia her er at cd-romen ikke fungerer og jeg tenkte jeg kunne istallere windows fra en image på selve hdden. Kan ta ut disken og sette den i et usb kabinett jeg har for å kopiere over en image.

Skal installere WinXP Home SP2 på maskinen...

Lenke til kommentar
Leste feil, sorry! :blush:

Nå tror jeg at jeg har fått det til å fungere, kopierte over winxp cden til en fat32 partisjon og kjørte en windows98 bootdisk for så å kjøre WINNT.EXE.

Alt fungerer fint, men når maskinen starter om står det bare "finner ikke lisensavtale for sluttbrukere" så slår den seg selv av....

Skjønner ikke hvordan filen kan mangle, jeg har kopiert alt fra cden

Lenke til kommentar
hvis det er en Orginal cd du har som du kopierte XP fra og inn på Fat32 partisjonen så kan det ha noe med det å gjøre.

Ok...hva mener du er feil her? Kjørt installasjonen flere ganger og den kommer alltid opp med at et eller annet mangler. Nå er det setup.sys som visst mangler.

Kommer til å slenge denne maskinen ut vinduet snart, er så frustrert.

Endret av Dizzie_rascal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...