Gå til innhold

Dern beste "venice"-cpuen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden ingen andre har svart ennå, svarer jeg selv om jeg ikke er helt sikker. Jeg mener å ha lest at alle venice-cpuene klokker omtrent likt, at du like gjerne kan kjøpe en 3000+ som en 3800+... Det er litt kjekt for de som har kjøpt 3800+en, da.

Du kan vel regne med minst 2.5 GHz med en hvilken som helst venice, men du kan lese denne.

Du vil nok få mest for pengene med en 3000+, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Jeg har også inntrykk av at alle modellene jevnt over kan klokkes omtrent like langt, men en høy multiplikator er jo en fordel hvis man ikke har et veldig bra hovedkort. Så 3000 og 3200 mener jeg er de beste kjøpene alt ettersom.

Det ser ut til å variere mer imellom produksjonsuke og stepping, enn imellom f.eks. 3000 og 3500 når det gjelder overklokkingsegenskaper. Uke 17 av diverse steppinger er regnet for å være bra, mens uke 18 generelt har et temmelig dårlig rykte. Under Overklokking av CPU-kategorien er det en Venice-OC roundup hvor det sies endel om gode og dårlige steppinger.

Lenke til kommentar

Den beste å kjøpe er vel 3700+ fordi den har 1 mb cahce og hvis du kjøper en 3800,3500,3200 og 3000+, så har disse 512 kb cahceminne. Cacheminne kan ikke klokkes så da får du ikke så mye ut av prosessoren uansett hvor mye du klokker.

3700+ er ikke venice,da men en san dieago. Tror den klokker minst like bra som venice!

Lenke til kommentar
Den beste å kjøpe er vel 3700+ fordi den har 1 mb cahce og hvis du kjøper en 3800,3500,3200 og 3000+, så har disse 512 kb cahceminne. Cacheminne kan ikke klokkes så da får du ikke så mye ut av prosessoren uansett hvor mye du klokker.

3700+ er ikke venice,da men en san dieago. Tror den klokker minst like bra som venice!

Alle cache-nivåer på dagens prosessorer, inkludert eventuell L3-cache, kjører synkront med CPUens interne klokke.

Det er riktig at San Diego 3700+ har 1MB L2, og nok overklokker litt bedre enn Venice. Men den er også mer enn dobbelt så dyr som en Venice 3000+. Dobbel L2-cache utgjør heller ikke særlig stor forskjell for K8-arkitekturen.

Lenke til kommentar
Siden ingen andre har svart ennå, svarer jeg selv om jeg ikke er helt sikker. Jeg mener å ha lest at alle venice-cpuene klokker omtrent likt, at du like gjerne kan kjøpe en 3000+ som en 3800+... Det er litt kjekt for de som har kjøpt 3800+en, da.

Du kan vel regne med minst 2.5 GHz med en hvilken som helst venice, men du kan lese denne.

Du vil nok få mest for pengene med en 3000+, vil jeg tro.

Joda det er ikke store forskjellen i hvor langt de klokker,men siden det fokuseres på dette er det viktig å ta med multipper da dette vil ha innvirkning på hvor langt minnebrikkene henger med. En 3000 har multipper 9, en 3200 har 10 og en 3500 har 11 osv.

Personelig synest jeg en 3500 da passer best for å klokke med rammen synkront.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...