p@ge Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 På den annen side: Finnes det virkelig noen som laster ned noe annet enn sikkerhetsoppdateringer? Det er jo bare dritt disse såkalte "bonusene" man liksom skal få gjennom windowsupdate. Det eneste jeg selv har lastet ned utenom sikkerthetsoppdateringer er .net framework og DirectX....Nei, hadde det ikke vært for sikkerhetsoppdateringene hadde windowsupdate vært komplett verdiløst. så disse såkalte "bonusen" som .net framework og DirectX..... er ikke så dritt allikevel ?? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) så disse såkalte "bonusen" som .net framework og DirectX.....er ikke så dritt allikevel ?? Dette følger jo som regel med programmer som bruker dem likevel, så disse faller inn under en egen kategori og er på ingen måte en "bonus". Men fortell gjerne hva slags "bonus" du føler du får gjennom WU. Endret 27. juli 2005 av Vice Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 så disse såkalte "bonusen" som .net framework og DirectX.....er ikke så dritt allikevel ?? Dette følger jo som regel med programmer som bruker dem likevel, så disse faller inn under en egen kategori og er på ingen måte en "bonus". Men fortell gjerne hva slags "bonus" du føler du får gjennom WU. .net framework og directX kan lastes ned separat og faller under valideringsprosessen. ( om disse er en bonus, kan diskuteres. ) idag begynte microsoft med sin validerings opplegg: Valideringsverktøyet Windows Genuine Advantage (KB892130) Med valideringsverktøyet Windows Genuine Advantage kan du kontrollere at ditt eksemplar av Microsoft Windows er ekte. Verktøyet validerer Windows-installasjonen ved å kontrollere statusen for produkt-ID og -aktivering i Windows. Når du har installert dette elementet, kan det hende du må starte datamaskinen på nytt. Elementet kan ikke fjernes etter at det er blitt installert lykke til Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 så disse såkalte "bonusen" som .net framework og DirectX.....er ikke så dritt allikevel ?? Dette følger jo som regel med programmer som bruker dem likevel, så disse faller inn under en egen kategori og er på ingen måte en "bonus". Men fortell gjerne hva slags "bonus" du føler du får gjennom WU. .net framework og directX kan lastes ned separat og faller under valideringsprosessen. ( om disse er en bonus, kan diskuteres. ) Det at du ikke kom med noe svar på hva du får som "bonus" må vel tyde på at du ikke føler at du får noen bonus. Og uansett , som jeg skrev: .net framework og særlig DirectX følger som regel med de programmene som bruker dette, så det er inget behov for å laste ned dette gjennom WU. (Hittil har det vært nevnt én "bonus": En betautgave av antispyware...) Jeg selv finner meg alltid i å fjerne den såkalte "bonusen" når listen med updates kommer opp, slik at jeg kun står igjen med det som er nødvendig i et uferdig OS: tetting av sikkerhetshull. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Valideringsverktøyet Windows Genuine Advantage (KB892130)Med valideringsverktøyet Windows Genuine Advantage kan du kontrollere at ditt eksemplar av Microsoft Windows er ekte. Verktøyet validerer Windows-installasjonen ved å kontrollere statusen for produkt-ID og -aktivering i Windows. Når du har installert dette elementet, kan det hende du må starte datamaskinen på nytt. Elementet kan ikke fjernes etter at det er blitt installert Så dette verktøyet hopper over på imagefila mi og legger dette til dersom jeg kjører den på c: og dersom jeg prøver og formatere den bort så legger den seg på den nye installasjonen? Neppe. Endret 27. juli 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Dette har kun skjedd i Norge, Tsjekkia og Kina. Hvorfor ikke USA? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Rimelig enkelt å komme forbi denne valideringssjekken viser det seg. For de som kjører WinXP SP2: åpne Internet Explorer, gå til 'Tools' og velg 'Manage Add-ons'. Finn 'Windows Geniune Advantage' i listen og velg 'Disable' (Regner ikke med at det er i strid med forumreglene å oppgi dette. Er tross alt en lovlig, innebygget funksjon i Service Pack 2) Endret 27. juli 2005 av Spaz Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Rimelig enkelt å komme forbi denne valideringssjekken viser det seg. For de som kjører WinXP SP2: åpne Internet Explorer, gå til 'Tools' og velg 'Manage Add-ons'. Finn 'Windows Geniune Advantage' i listen og velg 'Disable' (Regner ikke med at det er i strid med forumreglene å oppgi dette. Er tross alt en lovlig, innebygget funksjon i Service Pack 2) har ikke den filen jeg Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Rimelig enkelt å komme forbi denne valideringssjekken viser det seg. For de som kjører WinXP SP2: åpne Internet Explorer, gå til 'Tools' og velg 'Manage Add-ons'. Finn 'Windows Geniune Advantage' i listen og velg 'Disable' (Regner ikke med at det er i strid med forumreglene å oppgi dette. Er tross alt en lovlig, innebygget funksjon i Service Pack 2) har ikke den filen jeg Da må du sannsynligis først velge 'Add-ons that have been used by Internet Explorer' Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Edit: Endret 27. juli 2005 av zeph Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Rimelig enkelt å komme forbi denne valideringssjekken viser det seg. For de som kjører WinXP SP2: åpne Internet Explorer, gå til 'Tools' og velg 'Manage Add-ons'. Finn 'Windows Geniune Advantage' i listen og velg 'Disable' (Regner ikke med at det er i strid med forumreglene å oppgi dette. Er tross alt en lovlig, innebygget funksjon i Service Pack 2) har ikke den filen jeg Da må du sannsynligis først velge 'Add-ons that have been used by Internet Explorer' framdeles ingenting Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Rimelig enkelt å komme forbi denne valideringssjekken viser det seg. For de som kjører WinXP SP2: åpne Internet Explorer, gå til 'Tools' og velg 'Manage Add-ons'. Finn 'Windows Geniune Advantage' i listen og velg 'Disable' (Regner ikke med at det er i strid med forumreglene å oppgi dette. Er tross alt en lovlig, innebygget funksjon i Service Pack 2) Helt topp.... Funka fint hos meg også det..... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Windows klager over at add ons er disablet men windowsupdate.com funker fint uten validering her også. EDIT: Jeg fylte ut skjemaet som man måtte fylle ut for å benytte seg av tilbudet om å kjøpe lisens og betalte med visakort, men foreløpig er bare 1 krone trukket fra kontoen, ikke 1154,75 som det egentlig kostet. Fikk samtidig en ordrebekreftelse fra MS. Venter nå på at resten av beløpet skal trekkes av kontoen og at produktnøkkelen skal dumpe ned i mailboksen, men synes det er litt rart at bare 1 krone er trukket av Visa. Flere som opplever dette? Endret 27. juli 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Hvem gidder bruke 2 500 NOK på en gydlig XP-lisens nå som Longhorn/Vista slippes snart? Holder MS fristen sin er det vel et år det er snakk om, og da venter jeg heller og kjøper Longhorn/vista istede. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Kommer ikke til å hive meg på Vista det første året. De skal få kurert noen barnesykdommer før jeg blir å kjøpe den i allefal. Endret 27. juli 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 er det kun for XP, eller gjelder denne validiseringen for 2000 også? Lenke til kommentar
diversity Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 bah.. min var visst ikke ekte. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Rimelig enkelt å komme forbi denne valideringssjekken viser det seg. For de som kjører WinXP SP2: åpne Internet Explorer, gå til 'Tools' og velg 'Manage Add-ons'. Finn 'Windows Geniune Advantage' i listen og velg 'Disable' (Regner ikke med at det er i strid med forumreglene å oppgi dette. Er tross alt en lovlig, innebygget funksjon i Service Pack 2) Må være dagen beste tips. Funket utmerket. Takker. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) er det kun for XP, eller gjelder denne validiseringen for 2000 også? Den gjelder også for Windows 2000...... Endret 28. juli 2005 av Znoken Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 jeg har validert min ubetalte xp uten problemer, noen hadde glemt en windows xp vlk på et kontor på jobben... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg