Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Honda Civic, ulyd i motor

Anbefalte innlegg

Når motoren er kald så høres den ut som en gresshopper sverm, hva er galt da? På tide med oljeskift? Eller trenger bare ventilene å justeres? Har en 92 modell Honda civic lsi sedan med 1,5 liters 16 ventilers motor. Kjørt 160000 Oljeskift i juni i fjor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Vi har en 95 lsi 1,6 som nummer 2-bil. Ikke uvanlig at at Honda`en kakler og hyler når den er kald. Forklaringen jeg har fått er at disse motorene er så tette (god kompresjon), og dermed bråker de litt når de er kalde. Er det fryktelig mye leven, er det bare å justere ventiler. Oljeskift vil nok ikke hjelpe noe særlig, men det bør jo skiftes en gang i året på disse motorene uansett kjørelengde. Er du nøye med oljeskift er bilen din rustet opp lenge før motoren tar kvelden.

Lenke til kommentar

Takker for svar, det er ikke noe særlig høy lyd bare litt irriterende, tenkte uansett jeg skulle ta oljeskift nå snart. En annen ting er at den akselererer dårlig på lavt turtall på høyt turtall er den sprekere. Kjører en del en '94 modell toyota carina II 1,6 liter 16v og den er det bare å tråkke inn gassen så spinner den av gårde hehe altså mye sprekere enn min på lavt turtall. Det er jo bare 0,1 liter mer vet du hva som kan være forklaringen på det?

Lenke til kommentar

Forklaringa er rett å slett at Hondamotorene er laget slik

De er turtallsmaskiner og effekten kommer også deretter.

Toyota motorene med FE koden er laget for å gå godt på lave

turtall 3S-FE 5S-FE osv

Honda Civic 1,5 sli:

Motorvolum: 1493ccm 16v (sohc?)

Inj system : 2 point TBI injection

Effekt : 90hk @ 6000rpm

Moment : 120nm @ 4700rpm

0-100km/t : 11sek

402meter : 18,2sek

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...