jering Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Hovedkort: Abit NF7-S (link) Har lastet ned nyeste driverpakke fra nVIDIA. Alt gikk greit å installere bortsett fra det integrerte nettverkskortet. Det vises i enhetsbehandling som "Ethernet-kontroller". Det heter visstnok "Realtek RTL8201BL 10/100MB LAN". Sitat fra Realtek: The Ethernet hardware consists of two parts: a PHY chip, and a MAC chip. It's the MAC chip that requires the drivers. RTL8201x is a PHY only chip which does NOT need any driver at all. If you have RTL8201x in your computer system, there must be another MAC chip in the system too. Most likely, the MAC chip is embedded in the chipset. Please contact the board or computer provider to find out which MAC chip is in your system and how to get the drivers for it. Så hvordan skal jeg få installert det? OS er nyinstallert XP Pro norsk med alle oppdateringer fra Windows Update. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Du kan jo prøve å pakke ut install-fila, og installere driveren manuelt? Install-fila funker fint for meg. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Åpne Bios 'Integrated Peripherals' --> 'Onchip PCI Device' og enable LAN Controller'. Lenke til kommentar
israrkhan Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Ellers så kan du jo prøve å hente ned drivere direkte fra Abit, kan hende det hjelper.... + Sikker på at du har NF7-S? Og ikke NF7-S2? Ligger ethernetdrivere under NF7-S hos abit. Abit: NF7-S Abit: NF7-S2 Liste over Socket-A HK *edit: Zink: Hvis onboard lan er deaktivert i bios, vil vel den mest sannsynelig ikke vises i enhetsbehandlingen heller...But, you never know vel å merke...* Endret 26. juli 2005 av neofix Lenke til kommentar
jering Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Har prøvd alle driverne til jeg har funnet som jeg har trodd kunne passe. Har også sjekket at det ikke er deaktivert i BIOS, samt å installere manuelt og peke til den utpakkede nVIDIA mappen. Skulle ikke være rett frem dette... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Kjør default på alt, ikke overklokke. Clear cmos og koble til +12v-kontakten. Jeg hadde også problemer med å få inn nettverk på det kortet, under installasjonen. Tror jeg formaterte og la inn alt pånytt med Bios default. Lenke til kommentar
jering Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Kjør default på alt, ikke overklokke. Clear cmos og koble til +12v-kontakten. Jeg hadde også problemer med å få inn nettverk på det kortet, under installasjonen. Tror jeg formaterte og la inn alt pånytt med Bios default. Når du loadet bios default, ble driveren installert automatisk etterpå eller måtte du installere den manuelt? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Har installert flere nf7-s-kort, men det begynner å bli en stund siden... Etter problemet med lan, så kobla jeg til alt etter manualen d.v.s. koble alt riktig inkl. jumpere, sette vifter på riktig header og enheter og til slutt clear cmos, FØR jeg kobla til strømkabel og formaterte. Tror det skal lite til før nettverket blir utilgjengelig på det kortet, edit: d.v.s. bruk ps/2 mus og tastatur istedet for usb hvis du kan. edit2: for å svare på spørsmålet: nei, alt la seg pent påplass ved neste forsøk. Endret 26. juli 2005 av Zink Lenke til kommentar
jering Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Prøvde også å resette til bios-default, men det ga ingen virkning. Prøvde å avinstallere den ukjente enheten og restarte, men den kom opp som ukjent enhet igjen. Jaggu en nøtt denne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå