rexs Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Hva er galt når floppy disk står å lyser hele tiden? Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Hei Snu kabelen, så fungerer den nok fint :smile: Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Quote: Den 2002-08-01 16:18, rexs skrev:Hva er galt når floppy disk står å lyser hele tiden? Floppykabelen står feil vei? Lenke til kommentar
rexs Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 har prøvd å snu på dei, men det hjelper ikke! da kommer lyset helt bort, å det sjer ikke noe Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Diskettetstasjonen kan jo selvsagt være ødelagt... Men det kan også være kabelen som er kaputt. Sjekk at den sitter skikkelig i på både hovedkort og diskettstasjon. Er det et gammelt hovedkort så går det ann å sette kabelen veldig lett feil... Slutt-tips: Prøv diskettstasjonen i en annen maskin og se om den virker der... Lenke til kommentar
Pinhead Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Enig med Guybrush her. Diskettstasjoner og Keith Richards vil overleve 3. verdenskrig, så det er nok bare kabelen som står feil. Hadde samme problem når jeg skulle koble en gammel diskettstasjon i et nytt hovedkort. Den gamle kabelen passet ikke i hovedkortet, og den nye passet ikke i diskettstasjonen. Kabelen må "stå på hodet" i diskettstasjonen. Jeg måtte lage et spor i... kremt... den dingsen du setter kabelen inn i på diskettstasjonen min for å få diskettstasjonen til å fungere. Prøv begge veier med kabelen du fikk med hovedkortet. Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Quote: Den 2002-08-01 17:07, Pinhead skrev:Enig med Guybrush her. Diskettstasjoner og Keith Richards vil overleve 3. verdenskrig, så det er nok bare kabelen som står feil. Vet ikke om jeg er helt enig med Pinhead der.. jeg har to kaputte diskettstasjoner, den ene er under ett år gammel, pluss en som virker av-og-til. Prøv den i en annen maskin du. Keith Richards vil derimor sikkert overleve..:smile: (hvem er det?) Lenke til kommentar
Pinhead Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Keith Richards er den LITT slitne gitaristen i Rolling Stones. Er ikke sikker men jeg tror diskettstasjonen jeg bruker nå nærmer seg 10 år eller mer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Jeg har har hadd mange diskettstasjoner.. Som regel er de nye av dårligere kvalitet enn de gamle og blir raskere ødelagt.. (forstå det den som kan..) Jeg plukker som regel ut diskettstasjonene av eldgamle PC'er før jeg kaster de. Selv om de har stått i 486'er funker de glimrende. Forresten er den beste diskett-leseren jeg har en LS120. Det er sykt rask i forhold til vanlige diskettstasjoner, den henger ikke maskinen når den er i bruk, den bruker IDE-kabelen i stedet for den gamle floppy-kabelen og den tar 120MB LS-disketter. Lenke til kommentar
shakur Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Quote: Den 2002-08-01 22:38, Simen1 skrev:Forresten er den beste diskett-leseren jeg har en LS120. Det er sykt rask i forhold til vanlige diskettstasjoner, den henger ikke maskinen når den er i bruk, den bruker IDE-kabelen i stedet for den gamle floppy-kabelen og den tar 120MB LS-disketter. Bruker den jeg også, skjønner ikke hvorfor ikke flere folk har oppdaget den. Litt dyre disketter da. Lenke til kommentar
trond9 Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Er det den av typen compaq Simen1? Tror jeg har den floppyen du snakker om, LS-120, i en gammel Compaq 166 MHz. Har akkurat samme problem som Rexs. Har snudd kabler, bytta til gammel floppy, blant annet LS-120. Men den hadde en annen inngang enn de andre. Forstår jo nå at det er en IDE ja. Kan dette stemme at jeg har en LS-120 som fulgte med denne gamle Compaq'en? -Trond-Olav- Lenke til kommentar
farfuture Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Jeg hadde samme problem med "det onde grønne øyet" på floppyleser'n som lyste og lyste. Men det løste seg her på HW-forum. Sjekk ut lenka under: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=29489&forum=62 Vennlig hilsen Sigbjørn Aune Lenke til kommentar
Neo0 Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Sjekk kablen, hadde samme problem selv en gang , viste seg at kabelen var skadet fordi den hadde kommet i klem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå