Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved oppstart av nybygd pc

Anbefalte innlegg

For et par dager siden fikk jeg et par komponenter som jeg hadde bestillt, dette var blant annet Cpu, Hk, og Skjermkort. Når jeg hadde satt sammen alt av deler og skrudde på pcn så ble det svart skjerm :thumbdown: . Jeg har prøvd skjermkortet og ram hos en kompis men da fungerte det som det skulle. Vi har kommet til den konklusjonen at det kan være Hken som er defekt, men hvis det er noen der ute som kan komme med råd og veiledning til dette så hadde det vært supert!!

Det står bare "no signal" på skjermen ved oppstart og jeg kommer meg ingen vei, ikke til biosen engang. EpoX kortene har et nummerert lys når man starter opp for å kunne se om det er noen feil med oppstart, men det står FF på min, som betyr at alt skal være i skjønneste ordning :no: :Alt er ikke i skjønneste ordning når jeg ikke kan se bilde på skjermen :hmm: .

BTW, dette er oppsettet mitt : PSU: 500 W

HK: EpoX 9NPA+ Ultra Pci-E

Cpu: Amd 3800+

Skjermkort: Powercolor 850 Pro, Pci-E

Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg på best mulig måte ;):D

Spørsmål er vell lagd for å kunne svares på? :hmm:

Endret av Bad4Bing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du koblet til alle strømkontaktene? Det skal være 2 kontakter på hovedkortet, og 1 kontakt i skjermkortet. så må du ha RAM installert. Og så må du være sikker på at prosessoren er satt riktig i, og at KJØLINGEN VIRKER. Dersom du er 100% sikker på at alt dette er på plass og riktig, kan du gå videre å anta at hovedkortet er blåst.

Lenke til kommentar

Har koblet alle kontaktene i Hket og skjermkorter, alle viftene går, dette gjelder Cpu, skjermkort og hovedkort. Rammen har jeg lest i manualen at den skal kunne passe. Har prøvd å ta ut batteriet, CCMOS osv, men til ingen nytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...