zaint Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Hei.. Jeg har en Tempo Corvette 380.. så lurte jeg på hvor mange omdreininger det er jeg skal skru tomgangs skruen ut, etter at jeg har skrudd den helt inn?? Og hvor ofte burde jeg bytte olje? Endret 26. juli 2005 av zaint Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Skru ut skruen så den går rent på tomgang og på turtall, er ikke sikkert du treffer perfekt, men turtall er såklart det beste å finjustere den til.. Olja på Tempo 380 (kommer kanskje an på modell) Skal vel være sammen med bensinen, så den bytter du når du skal fylle bensin. Lenke til kommentar
Junk3r Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 en og en halv runde ut er standard, men det varierer . det er motorolje på motren og 2taktsolje i bensinen på tanken. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Girolja trenger du vel knapt bytte annenhvert år engang. Kjenner en som har kjørt i MANGE år på samme girolja uten problemer (Også en Tempo). Tomgansskruen (ikke lufteskruen) skrur du inn til du har en fornuftig og passelig tomgang. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Girolja trenger du vel knapt bytte annenhvert år engang. Kjenner en som har kjørt i MANGE år på samme girolja uten problemer (Også en Tempo). Tomgansskruen (ikke lufteskruen) skrur du inn til du har en fornuftig og passelig tomgang. Å kjøre leenge uten å bytte motorolje er ikke noe som gir umiddelbare problemer. Men det vil nok ganske sikkert få langsiktige konsekvenser.. Så det er ikke bra.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Han kjøpte Tempoen (Corvette) i '86 og bytta olje i 2003. Sviver og går fremdeles som ei klokke. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 He he, må være god olje da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå