Gå til innhold

Asus A7V-E. Pcen starter bare noen ganger!

Mokrish

Anbefalte innlegg

Jeg har et litt eldre skjermkort med litt eldre komponenter. 1 Ghz AMD prosessor, 63MB Radeon 8500LE, En 70 GB harddisk av et eller anna slag og Asus A7v-E hovedkort. Det som er greia er at når jeg skrur på power begynner pcen å kjøre. Men så kommer aldri denne pipe lyden i starten. Det kommer aldri noe bilde på skjermen og pcen bare står der å surrer å går uten at noen ting skjer. Etter å ha rørt litt på ledninger og tatt litt og dunket litt på pcen fungerer den bare plutselig noen ganger.

Anyone got a clue what this is??? Jeg skjønner isåfall ikke hvor det er dårlig kontakt. Strøm har den jo, men hardisken vil ikke begynne, eller så vil ikke hovedkortet det. Tror det er hardisken. Any suggestions?

Leita på nettet, har ikke funnet noe forum som hadde dette issuet ennå. Men vet heller ikke hva jeg skal søke etter.

Mokrish

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tyder jo på kontaktfeil, f.eks. en slakk jumper som ikke kortslutter orntlig (clear Cmos og sjekk jumpere på hdd, cd-drev etc.).

Skadet kabel. Kanskje strømforsyninga er iferd med å ta kvelden eller du har lekk kondensator (se etter gul saft i bunnen eller svulmende topp) - statisk el har omsider knekt kortet (dårlig jording?)

Prøv å skifte kabler og bytt ide-plassering.

edit: A7V-E forum

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...