Gå til innhold

MediaMonkey v2.5.5 | v3.0-testing har begynt!

iMono

Anbefalte innlegg

Nei, det gjør du ikke. :)

På samme måte som med WMP, har også MM noe å lære av iTunes. Jeg er svært positiv til at MediaMonkey med versjon 3/3.1 vil forbedre seg, nærme seg og til og med gå forbi WMP11 og iTunes når det gjelder å utforske/spille av musikken man har på dataen.

Det viktigste er dog at den beholder lettheten programmet alltid har hatt. Det å kunne ha 40.000 filer uten et sekunds lagg er svært deilig, og store i store kontraster til iTunes og WMP11.

Endret av iMono
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker iTunes til å synkronisere iPoden min. Ca. 1. gang i måneden...

Jeg bruker det også HELE TIDEN som musikkavspillingsprogram!

Uansett, det som er utrolig plagsomt med iTunes er at hvis jeg skifter navnet på en sang. Altså filen, ikke inne på iTunes. Så blir den satt som ! i iTunes.

I iTunes betyr det at filen er borte, eller renamed...

Er det noe annerledes i MediaMonkey? Kan noen forklare meg litt hvordan MediaMonkey organiserer musikken annerledes enn iTunes?

Takk ;)

Lenke til kommentar

Hvis du endrer navnet på en fil i Utforsker vil det bli en "dead link" i MM også. Og du må rescanne den aktuelle katalog for å få på plass den "nye" filen.

Men det er mye enklere å finne og fjerne disse "dead links" i MM enn i iTunes, du finner dem samlet under "Files to edit -->Dead Links"

Og bruker du MM til å redigere filnavn og katalogstruktur slipper du problemet... (Svært mange muligheter, også for automatiserte rutiner)

MM organiserer musikken slik du bestemmer, i motsetning til iTunes som tar valgene selv..... Nytter ikke å forklare, test det selv! Lykke til.

Lenke til kommentar

Nå har jeg anskaffet meg MediaMonkey 2.5.5

Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal legge til sanger, så jeg sjekka "hjelp"

Der sto det at det var bare å trykke "Fil-Legg til/skann spor til biblioteket"

Så jeg trykka på den og så kommer det en boks opp om hvilken mappe/disk som du skal legge til fra. Så jeg trykka på den mappa hvor musikken min er og trykka OK. Null resultat. Det skjedde absolutt ingenting! Hva nå? :hmm:

Lenke til kommentar

Hmmm...jeg går ut fra at du har haket av for de aktuelle filtyper som ikke viser i screenshotet ditt (mp3...) Og at det ikke er m4a du prøver å få inn? Eller filer med beskyttelse (fra iTunes eller WMP)? For de støtter ikke MM2. (Du kan laste ned plugin for m4a...)

Endret av nojac
Lenke til kommentar

Du får altså ingenting inn i biblioteket? Ikke mulig å se det av screenshotet ditt, du ser ikke filene før du velger en av hovednodene (Artist, Album....) Men at du har Ukjent under Aritst-noden og ikke mer er jo et dårlig tegn...

Ser du musikkfilene under Min datamaskin-noden i MM (den fungerer som vanlig Utforsker)? Spiller de normalt når du starter dem derfra?

Endret av nojac
Lenke til kommentar
Du får altså ingenting inn i biblioteket?  Ikke mulig å se det av screenshotet ditt, du ser ikke filene før du velger en av hovednodene (Artist, Album....) Men at du har Ukjent under Aritst-noden og ikke mer er jo et dårlig tegn...

Ser du musikkfilene under Min datamaskin-noden i MM (den fungerer som vanlig Utforsker)?  Spiller de normalt når du starter dem derfra?

8581525[/snapback]

Ja, når jeg spiller av en sang kommer den på spill nå, men ingenting havner i biblioteket. :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...