iMono Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Nei, det gjør du ikke. På samme måte som med WMP, har også MM noe å lære av iTunes. Jeg er svært positiv til at MediaMonkey med versjon 3/3.1 vil forbedre seg, nærme seg og til og med gå forbi WMP11 og iTunes når det gjelder å utforske/spille av musikken man har på dataen. Det viktigste er dog at den beholder lettheten programmet alltid har hatt. Det å kunne ha 40.000 filer uten et sekunds lagg er svært deilig, og store i store kontraster til iTunes og WMP11. Endret 6. mai 2007 av iMono Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg bruker iTunes til å synkronisere iPoden min. Ca. 1. gang i måneden... Jeg bruker det også HELE TIDEN som musikkavspillingsprogram! Uansett, det som er utrolig plagsomt med iTunes er at hvis jeg skifter navnet på en sang. Altså filen, ikke inne på iTunes. Så blir den satt som ! i iTunes. I iTunes betyr det at filen er borte, eller renamed... Er det noe annerledes i MediaMonkey? Kan noen forklare meg litt hvordan MediaMonkey organiserer musikken annerledes enn iTunes? Takk Lenke til kommentar
nojac Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hvis du endrer navnet på en fil i Utforsker vil det bli en "dead link" i MM også. Og du må rescanne den aktuelle katalog for å få på plass den "nye" filen. Men det er mye enklere å finne og fjerne disse "dead links" i MM enn i iTunes, du finner dem samlet under "Files to edit -->Dead Links" Og bruker du MM til å redigere filnavn og katalogstruktur slipper du problemet... (Svært mange muligheter, også for automatiserte rutiner) MM organiserer musikken slik du bestemmer, i motsetning til iTunes som tar valgene selv..... Nytter ikke å forklare, test det selv! Lykke til. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 du finner dem samlet under "Files to edit -->Dead Links" 8561812[/snapback] Så digg Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hva er tags? Hører at alle snakker om det her... Lenke til kommentar
ssf Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Tags er informasjon lagret om sangen. Uunnværlig å ikke tagge hvis du bruker mp3 spiller av hvilken som helst type Endret 8. mai 2007 av ssf Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Nå har jeg anskaffet meg MediaMonkey 2.5.5 Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal legge til sanger, så jeg sjekka "hjelp" Der sto det at det var bare å trykke "Fil-Legg til/skann spor til biblioteket" Så jeg trykka på den og så kommer det en boks opp om hvilken mappe/disk som du skal legge til fra. Så jeg trykka på den mappa hvor musikken min er og trykka OK. Null resultat. Det skjedde absolutt ingenting! Hva nå? Lenke til kommentar
nojac Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Sørg for at du får haket av de aktuelle mapper (i ruta foran mappenavnet) og pass på at du har valgt de aktuelle filtyper før du klikker OK. Endret 10. mai 2007 av nojac Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg har gjort det. Det skjer ingenting uansett. Jeg hadde forventet at det skulle begynne å laste inn alle sangene til MM Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Jepp! edit: Ja, nojac... hva nå? Endret 10. mai 2007 av SirChris Lenke til kommentar
nojac Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Vet ikke...aldri hørt om det. Kommer stien til musikkkatalogen din opp i "Valgte mapper" ? Og du er sikker på at katalogen inneholder filer av de typer du har krysset av? Kan du lage et screenshot? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Stien kommer opp og alt ting. Se screenshoten. Når jeg trykker Ok så skjer det absolutt ingenting Lenke til kommentar
nojac Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Hmmm...jeg går ut fra at du har haket av for de aktuelle filtyper som ikke viser i screenshotet ditt (mp3...) Og at det ikke er m4a du prøver å få inn? Eller filer med beskyttelse (fra iTunes eller WMP)? For de støtter ikke MM2. (Du kan laste ned plugin for m4a...) Endret 10. mai 2007 av nojac Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Det er KUN mp3 filer som jeg prøver å få lagt til. Har du en anelse om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Trykk på "+"-tegnet på Bibliotek mens du legger til filer og vis at det ikke er artister der. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Se nå Dette er før jeg trykker Dette er etter jeg har trykka. Ingen forandring Endret 10. mai 2007 av SirChris Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg må gå å lage middag til familien nå, men dere kan jo gi meg noen forslag på hva jeg kan gjøre. Jeg kommer tilbake til klokka 17:00 Lenke til kommentar
nojac Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Du får altså ingenting inn i biblioteket? Ikke mulig å se det av screenshotet ditt, du ser ikke filene før du velger en av hovednodene (Artist, Album....) Men at du har Ukjent under Aritst-noden og ikke mer er jo et dårlig tegn... Ser du musikkfilene under Min datamaskin-noden i MM (den fungerer som vanlig Utforsker)? Spiller de normalt når du starter dem derfra? Endret 10. mai 2007 av nojac Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Du får altså ingenting inn i biblioteket? Ikke mulig å se det av screenshotet ditt, du ser ikke filene før du velger en av hovednodene (Artist, Album....) Men at du har Ukjent under Aritst-noden og ikke mer er jo et dårlig tegn... Ser du musikkfilene under Min datamaskin-noden i MM (den fungerer som vanlig Utforsker)? Spiller de normalt når du starter dem derfra? 8581525[/snapback] Ja, når jeg spiller av en sang kommer den på spill nå, men ingenting havner i biblioteket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå