Gå til innhold

MediaMonkey v2.5.5 | v3.0-testing har begynt!


iMono

Anbefalte innlegg

Får se om noen på jobben har iTunes liggende....

iTunes er jo gratis, det er bare å laste ned (nesten 40 GB, trist hvis du har modem....)

7785491[/snapback]

QFT.

 

For å holde meg til tråden.. Jeg vurderer å kjøpe MediaMonkey nå. Reinstallerte Windows og MediaMonkey nettop, er jo grei programvare sett bort fra det faens problemet som jeg nettop beskrev.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, han sa GB da skal han stå til svare for det....å han tok grundig feil!

7785590[/snapback]

Skal jeg svare for det? Selvsagt er det megabyte. Og selv DET er ganske mye for et musikkprogram -MediaMonkey er jo beydelig mer kompakt.

 

Og for at dette "svaret" ikke skal være helt uten innhold ..der finnes et fint lite script som kan laste ned albumgrafikk fra flere kilder enn Amazon. ("Batch Art Finder") Kan anbefales for de som mangler albumgrafikk....

Lenke til kommentar

Er det lenge til noen ny versjon av MediaMonkey?

Sitter selv med v.2.5.5, som jeg regner med er siste utgave

 

EDIT:

 

Jeg har et lite irriterende problem..

Bruker Evil Lyrics for å få opp sang tekster osv..

 

Men titlene på de fleste sangene min er "tittel".wv ..

All musikken på PC-en, som ikke er direkte rippet fra CD.. Har jeg komprimert til *.wv format.. Altså WavePack.. All rippet musikk er standard Wave..

 

Men med filene i *.wv format, så kommer **.wv i tittelen på sangene i MediaMonkey..

Windows Media Player vil ikke en gang åpne dem, så det kunne ha vært verre..

Men uansett, er det noen må å bli kvitt *.wv i titlene, eller må jeg endre alt manuelt selv?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Akkurat installert Vista... noen problemer med å kjørte MM i Vista?

7788258[/snapback]

 

Har testa MM såvidt i Vista, og basis-funksjonene funka ihvertfall greit. Fikk lasta inn og spilt av sanger, og auto-tag funka også greit. Fikk ikke testa noe mer utover det, før Vista forsvant fra pc'n....av helt andre grunner.

 

Til iMono: er det noen planer for MM og Linux? Kikka såvidt på forumet til MM, og der var det bare sånne sure svar om at dette var det allerede 1000-vis av spørsmål om..

:D

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Nei, han sa GB da skal han stå til svare for det....å han tok grundig feil!

7785590[/snapback]

Skal jeg svare for det? Selvsagt er det megabyte. Og selv DET er ganske mye for et musikkprogram -MediaMonkey er jo beydelig mer kompakt.

 

Og for at dette "svaret" ikke skal være helt uten innhold ..der finnes et fint lite script som kan laste ned albumgrafikk fra flere kilder enn Amazon. ("Batch Art Finder") Kan anbefales for de som mangler albumgrafikk....

7785714[/snapback]

 

Det er to ting med den Batch Art Finder greia..

Genialt script, akkurat det jeg trenger..

 

Men når jeg skal søke med den, klikker på all.. Så finner den bare art til 155 sanger, jeg har jo 1876.. Så hvorfor søker den bare etter arts til 155 av dem ?

 

Også når søke er ferdig, så er det vell en spøk at jeg må huke av for alle arts jeg skal legge til ? Sant ? ikke si at jeg må huke av save på alle sammen ? Må da være en hurtigere og mer brukervennlig måte ?

Lenke til kommentar
Det er to ting med den Batch Art Finder greia..

Genialt script, akkurat det jeg trenger..

 

Men når jeg skal søke med den, klikker på all.. Så finner den bare art til 155 sanger, jeg har jo 1876.. Så hvorfor søker den bare etter arts til 155 av dem ?

7790215[/snapback]

Scriptet søker etter ett cover til hvert ALBUM, ikke til hver SANG. Kanskje du bare har 155 album?

 

Men scriptet finner bare et mer eller mindre tilfeldig album art på Internett. Du må selv bestemme om du godkjenner det, vil søke etter et alternativ eller vil droppe det.

 

Skriptet bør brukes med omhu, det foreslår ofte grafikk med lav oppløsning. (Ser ut til at Trixmoto jobber med å forbedre skriptet på dette punkt)

 

Selv har jeg bare brukt det på de "vanskelige" albumene, som verken finnes hos iTunes eller Amazon. (Oppløsningen iTunes tilbyr er som regel overlegen (600x600), selv om Amazon kommer etter )

Endret av nojac
Lenke til kommentar

Når all musikken er på plass på den nye PCen (i samme katalogstruktur som før) og MediaMonkey er installert, lukker jeg MediaMonkey og erstatter de nye (tomme) datafilene som MediaMonkey automatisk oppretter med de jeg tok vare på fra den opprinnelige installasjonen. De ligger i mappa MediaMonkey og filene heter mediamonkey.m3u og mediamonkey.mdb (Den siste er en Access database)

 

Når jeg så starter mediamonkey er alt som før.

Lenke til kommentar
Når versjon 2.5.5 dukker opp så er det en uke til alphaen kommer. Tror ikke det er så altfor lenge til den kommer nå "håpe". De har hatt ganske mange betaversjoner, så de har nok fjernet de fleste bugsa nå.

7810338[/snapback]

Litt usikker på hva du mener, og på kildene dine...

 

De har jobbet med 2.5.5-betaer (nedlastbare) siden oktober, og den er nok snart klar, ja.... Men det er jo primært en bugfix-utgave.

 

iMono har jo meldte jo 18/1 her i tråden at han allerede har 3.0-alfa, men at denne ikke er tilgjengelig for oss utenforstående. (Og det er jo normalt at de venter til beta-versjonen er klar før de gjør den tilgjengelig for alle, selv om iMono nevner at "...dere får teste alfa-utgaven")

 

Allerede 31/10 meldte han (den gang kalt Dell_9200) at 3.0 skulle komme "innen en uke".....

 

Men den som venter på noe godt venter som kjent ikke forgjeves. Jeg er også spent! Noe nytt, iMono?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...