Gå til innhold

MediaMonkey v2.5.5 | v3.0-testing har begynt!


iMono

Anbefalte innlegg

Bare for å nevne noe om iTunes her: iTunes kopierer ingenting til "sitt" format uten at man selv vil det. Dette må stilles inn på forhånd i instillingene før man ripper. Værre er det ikke. Det tar også minimalt med tid å importere sanger til iTunes (ikke noe lenger tid enn f.eks MM). Det eneste iTunes ikke liker, er .wma filer, som den konverterer til hva enn man har stillt inn på forhånd. Om den har .ogg støtte vet jeg ikke. Om det er VBR eller ikke spiller ingen rolle på rippinga... (bortsett fra kvaliteten såklart)

 

Hvordan får jeg MM til å automatisk slette filer/mapper fra biblioteket, hvis filene på HD er fjerna? Er ofte jeg sletter filer fra HD, men så ligger de fortsatt i MM biblioteket...

MiCro tolket deg litt feil. Du trykker på "Files To Edit", og "Dead Links". Trykk på den første, og alle filene skal bli gjennomsiktig. Trykk CTRL + A og delete-knappen. Høres komplisert ut, gjort på 10 sekunder :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke en oppfordring til piratkopiering av programvaren. Jeg har kjøpt lisensen, det kan du og få ved å betale 200 kroner. Dette sikrer også at MediaMonkey blir videre utviklet. Men hvis eneste grunnen til at du vil skifte er at man overvåker mappene, kan du likesågodt <Sett inn uttrykk her>... Men vil som sagt anbefale alle å kjøpe programmet for å sikre programmets vekst :yes:

Lenke til kommentar
Bare for å nevne noe om iTunes her: iTunes kopierer ingenting til "sitt" format uten at man selv vil det. Dette må stilles inn på forhånd i instillingene før man ripper. Værre er det ikke. Det tar også minimalt med tid å importere sanger til iTunes (ikke noe lenger tid enn f.eks MM). Det eneste iTunes ikke liker, er .wma filer, som den konverterer til hva enn man har stillt inn på forhånd. Om den har .ogg støtte vet jeg ikke. Om det er VBR eller ikke spiller ingen rolle på rippinga... (bortsett fra kvaliteten såklart)

 

Hvordan får jeg MM til å automatisk slette filer/mapper fra biblioteket, hvis filene på HD er fjerna? Er ofte jeg sletter filer fra HD, men så ligger de fortsatt i MM biblioteket...

Hvis jeg ikke husker feil så spør programmet "Vil du rippe i det mye sikrere formatet AAC" eller noe sånt. Villedende reklame, spør du meg. Og NEI, den har ikke .ogg støtte!

 

Jeg skal repetere for dere som ikke vet det. Softwaren til iPod støtter .mp3 og aac formatet. Derfor kopierer iTunes det autmatisk fordi iTunes er et program lagd av Apple for Apples iPod. Det er ikke tilfellet med MediaMonkey, men for å "tilfredstille" brukerne som bruker iTunes også har de lagd inn støtte for iPod. Hvorfor ble mange tvunget til å bruke iTunes? Fordi man var nødt til det pga. at iTunes var det eneste programmet som man kunne bruke til iPod!

 

Jeg vet at man kan laste ned "plugins" for det også til WinAmp, men MediaMonkey er det eneste programmet utenom iTunes som støtter iPod!

Lenke til kommentar

Bruker kun iTunes til å overføre til iPod, og siden alle filene på pcen er mp3 eller m4a, så har jeg ingen store problemer der :) bare legger til filer i bibliotek, lager spilleliste, overfører til iPod, så sletter jeg biblioteket. Fungerer utmerket. Men å bruke iTunes til å spille av musikk, og bruke som mediespiller på pcen er dritt :p

 

Oppgraterte til Gold i dag, og det var herlig at den oppdaterer biblioteket med en eneste gang jeg starter en ny torrent, så når torrenten er 100% er det bare å spille i vei uten ekstra pes :dribble::dribble: Det var den tingen som kanskje fikk meg til å holde på MM ;)

Lenke til kommentar

Fortell oss om det! Hva skjedde, hvordan skjedde det. Og hvis du klarer å fortelle det; Hvorfor skjedde det?

 

 

Advarsel!

 

Hvis du har 500 mhz celeron prossessor og over 100.000 sanger; IKKE prøv å rename alle på gang!

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Akkuratt installert det. Gikk på min datamaskin og fant fram mp3-mappa og valgte all. Etter at den hadde "lest alle" så gikk jeg inn på Equalizer og loada dance. Og vips ;). yehey....

 

btw: har p4 2.4ghz, 1024 ram. 11giga med musikk.

Da skulle det gått fett. Samme specs som deg, men 80 GB musikk... gikk glatt.

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv Mediamonkey, har brukt det i en god stund nå.

Digger programmet enda, men som sakt så er ingen ting perfekt og det som jeg misliker litt med programmet er at det bruker litt mer minne en f.eks Winamp, og muligheten som winamp hadde til å styre musikken med knapper fra tastaturet.

Ja vet om et program som gjør det mulig, men det er liksom ikke intregert i spiller, det er et eget program som du selv må starte opp. Men kan hende at det også har kommet noe lignende som en plugin nå?

 

Men uansett ellers så er MediaMonkey helt supert, har ikke noe annet negativt å si om programmet, og jeg annbefaler alle å ta en titt og teste det ut :)

Lenke til kommentar
Du kunne kanskje nevnt at det finnes en del plug-ins til MediaMonkey?

 

Det er også mulig å endre utseende til MediaMonkey, selv om det ikke finnes så mange forskjellig alternativer enda. De finner man her. Jeg har lagd en blanding mellom to eksisterende skins, som ble seende slik ut:

Mulig at jeg kan få låne den ? :whistle:

Det kan du godt. :)

 

Edit: Hvorfor støtter ikke forumet .rar filer?

Jalla.zip

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...