Gå til innhold

MediaMonkey v2.5.5 | v3.0-testing har begynt!


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En detalj om lagring i musikkfiler ("embedded"):

 

I MediaMonkeys Help-fil står det at Ratings lagres i tag. (Tabell "About Track Properties") Dette stemmer vel ikke? For disse ratings følger jo ikke med når filen eksporteres til andre maskiner.

 

Så vidt jeg kan se lagres disse i programmets egen database. Og noen programmer kan plukke opp disse fra andre programmer. MediaMonkey henter f. eks. både fra iTunes og fra MediaPlayer. Men iTunes henter ikke fra MediaMonkey.

Lenke til kommentar

Hvis du fikk med ratingen av filene til en ny maskin tipper jeg at du har tatt med databasen til MediaMonkey samtidig. Jeg styrer i hvert fall litt med å få iTunes-databasen til å fungere ved overflytting, for å få med ratingene. Siden det er et betydelig antall vil jeg nødig miste dem....

Lenke til kommentar
En detalj om lagring i musikkfiler ("embedded"):

 

I MediaMonkeys Help-fil står det at Ratings lagres i tag.  (Tabell "About Track Properties")    Dette stemmer vel ikke? For disse ratings følger jo ikke med når filen eksporteres til andre maskiner. 

 

Så vidt jeg kan se lagres disse i programmets egen database.  Og noen programmer kan plukke opp disse fra andre programmer.  MediaMonkey henter f. eks. både fra iTunes og fra MediaPlayer.  Men iTunes henter ikke fra MediaMonkey.

7412511[/snapback]

 

Har jeg gått glipp av noe? Kan man automatisk hente rating fra nettet?

Lenke til kommentar
Har jeg gått glipp av noe? Kan man automatisk hente rating fra nettet?

7422205[/snapback]

 

Nei, man kan ikke hente ratings fra nettet. Ratings må du sette selv. Og du vil trolig ha liten glede av ratings andre har satt uansett.....

 

Poenget var at noen musikkprogram kan hente ratings fra andre program PÅ DIN EGEN MASKIN. Svært nyttig for oss som bruker flere musikkprogrammer. Eller hvis du vil skifte til et nytt program.

Endret av nojac
Lenke til kommentar

Små spørsmål.. de er sikkert svart på allerede, men jeg husker bare ikke...

 

1) Hvis jeg kjøper MediaMonkey nå; siste versjon.. Hvor lenge får jeg "upgrade"? Lifetime?

 

2) All taggingen som jeg foretar med MediaMonkey, blir de integrert i .mp3 fila i ID3 -taggen, eller blir det lagret i en eventuell database-fil i selve programmet?

 

3) Probler med at noen tagginger som allere eksisterte før jeg la de inn i MediaMonkey ikke vises etterpå... Spesielt den "ripped by / encoded by / ellerhvadennåheterigjen by" -saken..

 

 

Noen som føler for å svare? :)

 

Takk, takk..

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om dette er besvart før, men jeg fant ingenting etter et lite søk.

 

Om man har hele album hvor noen av sangene er flerartistige. F.eks Bryan Adams - Anthology (Se bilde). Hvordan får jeg de flerartistige sangene til å ligge under artisten Bryan Adams? Orker ikke lange lister hvor en og en sang er listet opp under alle artistene.

 

post-55354-1166007480_thumb.jpg

 

Håper noen skjønte spørsmålet mitt... :)

 

*I tillegg bumper jeg mitt eget spørsmål for noen uker siden*

Vil nyeste versjon av MM ha mulighet for å tagge norske album? F.eks Cdon?

 

Edit: Glemte så klart bilde. :blush:

Mvh. Teds

Endret av Teds
Lenke til kommentar
Enten må du vel tagge "Artist" på nytt.. eller så må du vel kanskje ta i bruk "album artist" OG "artist" !? .. er ikke helt sikker..

7491603[/snapback]

Artist noden (orddeling?) ordner vel artistene etter artistnavn. Derfor må du lage en ny node (vet ikke helt hvor man gjør dette, eller om man i det hele tatt kan lage nye noder) som sorterer etter albumartist, deretter artist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...