Gå til innhold

MediaMonkey v2.5.5 | v3.0-testing har begynt!

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det virker som om det er begrensinger på hvor lenge man kan rippe til mp3. Er dette korrekt?

7270672[/snapback]

Siterer fra et av mine gamle innlegg her på Forumet:

"Nå har jeg erstattet 30-dagers versjonen av mp3-encoderen i MediaMonkey med en ubegrenset gratisversjon.

Det var bare å laste ned fra

http://www-users.york.ac.uk/~raa110/audacity/lame.html

pakke ut zip-fila og erstatte den eksisterende lame_enc.dll i MediaMonkey-katalogen (under Programfiler) med den nedlastede versjonen."

Endret av nojac
Lenke til kommentar

QUOTE(gwh @ 12/11-2006 : 19:17)

Det virker som om det er begrensinger på hvor lenge man kan rippe til mp3. Er dette korrekt?

*

Siterer fra et av mine gamle innlegg her på Forumet:

"Nå har jeg erstattet 30-dagers versjonen av mp3-encoderen i MediaMonkey med en ubegrenset gratisversjon.

Det var bare å laste ned fra

http://www-users.york.ac.uk/~raa110/audacity/lame.html

pakke ut zip-fila og erstatte den eksisterende lame_enc.dll i MediaMonkey-katalogen (under Programfiler) med den nedlastede versjonen."

Da funger det som det skal igjen. Takker og bukker.

Tror faktisk at jeg skal bryte med et par av mine prinsipper og kjøpe dette når det kommer i 3.0 :-)

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd Media Monkey, men har prøvd itunes, winamp, windows media player 10 og mye annet, men har til slutt slått meg til ro med J. River Media Center (http://www.jrmediacenter.com/).

Synes mulighetene for browsing og tagging er veldig bra. Den er kanskje ikke like light-weight som Media Monkey, men den kjører ganske kjapt med 20.000 filer her, og det gjorde det også på en gammel p3-maskin. Noen som har sammenlignet Media Monkey og Media Center?

Edit: Link og leiF.

Endret av fudun
Lenke til kommentar

Flott, flott program!! :w00t: Merkelig at jeg ikke har prøvd denne før! :dontgetit: ..har vel vært for glad og fornøyd med WinAmp..

Men, har jo et lite spørsmål da..

Når jeg trykker på browseren til høyre, så kan jeg velge en gitt Artist, og da kommer Track og Title opp som vanlig.. Men, hvis jeg trykker på et gitt album, da står tracknummer både under track OG title... Er det mulig å fjerne det fra Title ? :ermm:

Takker! :)

EDIT: Og, har også installert EvilLyric .. Når den finner en lyric, er det mulig og lagre den I selve .mp3 fila... På noen har jeg fått til muligheten og høyreklikke og velge "Save lyric into mp3", men når jeg går på properties på ei fil, så er den ikke under "lyrics" -delen.. Mulig å få lagret denne der, permanent? ..hvis ikke er det jo mulig at jeg kan gjøre det permanent også, ved å klippe og lime på vanlig måte.. Men, er det noen muligheter for å VISE lyrics i MM? Altså, uten å starte det ekstra programmet (EvilLyric)? .. takk, takk..

EDIT2: Ble mye dette... Ønsker også ha "COMPOSER" som en Tag i den nederste "Playing Now" -vinduet .. har lagt den til som "customize#1", eller hva den kalles.. tatt en restart.. .. prøvd og skrevet både %composer% og composer .. Noen som vet hvordan jeg skal få til dette?

EDIT3: Skjønte at dette var feil... hmm.. Når jeg høyreklikker for å velge hvilke tags som jeg vil ha med i en liste.. så er ikke "composer" der .. Mulig å få til å legge til den, på et slags vis?

:blush:

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Bumper denne jeg;

1) Når jeg trykker på browseren til høyre, så kan jeg velge en gitt Artist, og da kommer Track og Title opp som vanlig.. Men, hvis jeg trykker på et gitt album under artisten, da står tracknummer både under track OG title... Er det mulig å fjerne det fra Title ?

2) Mulig å legge til ekstra "sorterings"-tags? Vil gjerne sortere/se "composer" og andre ting jeg finner for godt å legge til..

3) Edit: Går det ann å redigere "Music Explorer Tree"? Fjerne elementer, og eventuelt legge til.. Det er flere jeg vet jeg ikke kommer til å bruke, og da hadde det vært ryddigere å fjerne noen elementer..

..ellers er programmet fortsat genialt! :love:

Endret av Bone
Lenke til kommentar

1)

Vet ikke hvordan man fjerner det, men det kan være du kan forandre det om du forandrer taggen. Men dette har ikke jeg peiling på, så da må noen andre hjelpe.

2)

Ser ikke ut til at dette er mulig. Eneste alternativet jeg ser sånn med en gang er det å putte det inn på en av customene. Men dette vil ta evigheter. Det jeg foreslår at du gjør er å søke litt på forumet til MM, og om du ikke finner noe om det så kan du spørre etter det i wishlist til MM. Det skulle vel egentlig ikke være noe problem for de som lager programmet å legge til dette, om det ikke finnes allerede (?).

3)

Hmm.. akkutatt det har jeg også lurt på, og så vidt jeg vet er ikke det mulig. Egentlig ganske irriterende. Får håpe dette endrer seg når versjon 3.0 kommer ut om ikke altfor lenge..

Var visst ikke mye til hjelp dette her :p

Lenke til kommentar

Har noen sanger i AAC-format ( .m4a fra iTunes) som jeg ønsker å få inn i MediaMonkey. Har lagt inn en plugin slik at jeg får sangene inn og kan spille dem av uten problemer.

Men all tag-info er vekk. Under Tittel står filnavnet, de øvrige rubrikker (Artist, Album....) er tomme. I iTunes er alt på plass.

Hvordan går jeg fram for å få med denne informasjonen til MediaMonkey?

Alternativt:

Kjenner noen et godt konverteringsprogram fra AAC til MP3 som gjør at tag-info beholdes?

Perfekt om også albumgrafikken fra iTunes ble med, men det er vel for mye å håpe på. (Den ligger ikke i tag, men i en egen iTunes-mappe)

Lenke til kommentar
1)

Vet ikke hvordan man fjerner det, men det kan være du kan forandre det om du forandrer taggen. Men dette har ikke jeg peiling på, så da må noen andre hjelpe.

Taggen inneholder ikke Track-nummer i hele tatt! Men, det kommer frem bare når jeg trykker på "Album". Når jeg trykker på "Artist" og alle albumene kommer fra den artisten, da står det ikke slik... Er det slik hos deg?

2)

Ser ikke ut til at dette er mulig. Eneste alternativet jeg ser sånn med en gang er det å putte det inn på en av customene. Men dette vil ta evigheter. Det jeg foreslår at du gjør er å søke litt på forumet til MM, og om du ikke finner noe om det så kan du spørre etter det i wishlist til MM. Det skulle vel egentlig ikke være noe problem for de som lager programmet å legge til dette, om det ikke finnes allerede (?).

Rart at det ikke er mulig!? Dumt også! Dell_9200 reklamerte jo så fint om at jeg kunne få MediaMonkey til å se AKKURAT slik som jeg ville! :p ..får kikke litt på forumet! Takker! :)

3)

Hmm.. akkutatt det har jeg også lurt på, og så vidt jeg vet er ikke det mulig. Egentlig ganske irriterende. Får håpe dette endrer seg når versjon 3.0 kommer ut om ikke altfor lenge..

Får håpe det.. får nok en gang kikke litt på forumet.. Men, har du hørt noe (vill gjetting?) om når man kan forvente v3.0? Før årskifte? I løpet av 2007?

Var visst ikke mye til hjelp dette her :p

7303114[/snapback]

Joda! :) Tusen takk!

Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke har fått tid til å svare på noen spørsmål, men de spørsmålene jeg har sett har vært svært komplekse for meg å svare på.

Bone

1) Det kan jeg høre med utviklerne om. Kort sagt er det lurt å spørre om kompliserte ting på MediaMonkey-forumet, der får du raskt og godt svar. Kort sagt er dette laget for deg slik at du vet hvilket nummer sporet har.

2) Det går an. Snakker du om nodene som utvider seg (slik som i punkt 3)? Det kalles for MagicNodes. Veiledning

3) Fjerne noder går også an. Last ned TweakMonkey;

TweakMonkeyConfig.zip

forandre utvidelsen ".zip" til ".vbs" og legg filen i MediaMonkey/Scripts/Auto.

For å fjerne Nettradio- og Internett-noden er det bare å gå via Verktøy>Alternativer>Utseende>Tre, hvor du huker av det du ikke vil se. lykke til.

Ellers kan jeg med glede meddele at 3.0 vil ha FULL støtte for m4a-formatet. MediaMonkey 3.0 vil også, som sagt før, gå vekk fra Winamp sin spiller-skinning og dette vil gjøre MediaMonkey mye mer skinnbar og pen. Vista-støtte er ikke langt unna og jeg skal få de til å bruke "WPF" til å lage MediaMonkey litt penere for dem som vil ha det.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Nå som du endelig er tilbake kan du kanskje se om du kan hjelpe meg også:

Er det mulig å få Mediamonkey til automatisk å sortere etter artist i spillelister? Slik at jeg, når jeg åpner en spilleliste, kan trykke for eksempel "t" og komme ned til alle artistene som begynner på t. Slik det er nå så kommer jeg bare på den første sangen som begynner på t når jeg trykker "t".

Jeg har forresten sortert etter artist, men må trykke på artistknappen hver gang jeg åpner en spilleliste for at jeg skal kunne komme på artistene som begynner på t når jeg trykker "t". Det er dette ekstra knappetrykket jeg vil ha vekk.

Sikkert veldig rotete forklart, men håper noen kan hjelpe meg.

7268006[/snapback]

:innocent:

Lenke til kommentar

Jeg tror de har støtt på noen problemer internt fordi den skulle vært ute ifølge den høyst uoffisielle eposten jeg fikk av Rusty. Det er uansett ikke lenge til nå. RC2 er nettopp lansert og den virker svært problemfri. Tror de bare vil polere 2.5.5 før de hopper til 3.0 som vil ha et nytt brukergrensesnitt. Et BRA og INTELLIGENT valg spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...