Gå til innhold

MediaMonkey v2.5.5 | v3.0-testing har begynt!


iMono

Anbefalte innlegg

Er det bare hos meg, eller er det en liten delay når man søker i en sang ved hjelp av den "dingsen" som går fra venstre mot høyre på spilleren? Når jeg drar den bortover, så tar det 1 sek før det skjer noe, og det kan hende den "spretter" tilbake, og så til der jeg satt den før det skjer noe. I Winamp gikk dette helt glatt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagt til fungerende plugins, men dere må skrive hvilke plugins dere bruker og poste linker slik at jeg kan legge det til første post.

 

Er det forresten noen som vet hvordan toaster fungerer? Stilig på bilde, men får det rett og slett bare det ikke til... :blush:

Lenke til kommentar

Det tok faktisk overraskende liten tid å adde i underkant av 10000 filer... Problemet ligger ikke i hvordan MM takler det, men hvor lang tid det tar å finne frem :p

 

En annen ting som var kjipt, var at hvis man lukket MM, så måtte man bla seg tilbake til den folderen man var i før man lukket på nytt :( Skulle ha startet der den sluttet synes jeg.

Lenke til kommentar
En annen ting som var kjipt, var at hvis man lukket MM, så måtte man bla seg tilbake til den folderen man var i før man lukket på nytt :( Skulle ha startet der den sluttet synes jeg.

Det kommer nok i senere release, men selv liker jeg når programmet har "default" innstillinger.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Dette hørtes ut som et meget spennende program!

 

Håper at jeg nå kan finne et alternativ til iTunes for å legge til sanger på iPod-en. Har noen prøvd dette og kan si at fungerer (med iPod-mini andre generasjon)? Jeg har prøvd ephpod før og det føkket opp hele ipoden sånn at jeg måtte formatere den :thumbdown:

Endret av the_lynx
Lenke til kommentar
En annen ting som var kjipt, var at hvis man lukket MM, så måtte man bla seg tilbake til den folderen man var i før man lukket på nytt :( Skulle ha startet der den sluttet synes jeg.

Det kommer nok i senere release, men selv liker jeg når programmet har "default" innstillinger.

Hehe... Ikke for å klage, men det virker som at det meste "kommer i en senere release" :whistle: Gir programmet over helgen. Føler jeg at Winamp fortsatt er bedre da, så går jeg tilbake, men foreløpig virker det lovende :yes:

Lenke til kommentar
En annen ting som var kjipt, var at hvis man lukket MM, så måtte man bla seg tilbake til den folderen man var i før man lukket på nytt :( Skulle ha startet der den sluttet synes jeg.

Enig med deg på det punktet. Det er litt tungvindt å bla seg tilbake hver gang man starter programmet på nytt.

Lenke til kommentar
Du må jo teste selv da! Utviklerne lagde programmet for å takle 50.000++ sanger, så det skal gå bra. Du finner ihvertfall ut om du har mye rot! :D

Jepp da. Skal teste det. Men pr kl nå sitter jeg på jobb. Skal utforske dette imorgen....

 

Og nei, det er IKKE mye rot i musikk mappene mine.... ALLE sangene er redigert med, både filnavn og ID3 tag. :thumbup:

Endret av SpritHansi
Lenke til kommentar
Håper at jeg nå kan finne et alternativ til iTunes for å legge til sanger på iPod-en. Har noen prøvd dette og kan si at fungerer (med iPod-mini andre generasjon)?

Jeg bruker kun MediaMonkey for å oppdatere min Ipod Mini (1. generasjon). Det funker som en drøm - mye mer lettvint enn med Itunes. :w00t:

 

Sinclair

Lenke til kommentar
Hehe... Ikke for å klage, men det virker som at det meste "kommer i en senere release" :whistle: Gir programmet over helgen. Føler jeg at Winamp fortsatt er bedre da, så går jeg tilbake, men foreløpig virker det lovende :yes:

Den kommentaren der var litt teit. Du aner egentlig ikke hvor mye arbeid det er for 2 selvstendige utviklere å få med alt i første release. Dessuten er det det beste programmet nå, men det er vel bare bra at det blir enda bedre vel? :hmm:

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
For å sjekke om iTunes hadde blitt noe bedre, så lastet jeg det ned på nytt igjen. Jeg benytter flytende bitrate-.ogg filer når jeg ripper, resultatet var at iTunes kopierte alle filene til sitt format. UTEN engang å spørre om det! :thumbdown:

Jeg hadde også det problemet da jeg skulle teste ut den nyeste oppdateringen av I-Tunes... Den kopierer all musikken over i egne "organiserte" mapper.

 

Jeg fant dette meget irriterende, og bruker i dag Media Monkey. Det er regel og rett et genialt program.

 

"Hvilken spiller du bruker er snakk om smak og behag", vil kanskje mange si. Vel, jeg er av de som liker og ha orden på musikken min. Jeg har over 40 gb med musikk, og den beste måten å organisere dette på for meg, er å bruke Media Monkey.

 

Det skader ikke at programmet så og si organiserer for deg :thumbup:

 

Edit: skrivefeil....

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Svært idiotisk å klage på et program du tydligvis ikke kan bruke. iTunes endrer

ikke noen filformater, men det er ikka alle som støttes, mao må de konverteres.

Ogg støtte kan du få via plug-in.

http://www.neilturner.me.uk/2003/Oct/19/og..._in_itunes.html

 

iTunes har iallefall aldri laget rot i mine musikkfiler, funke som varm kniv i smør!

Jeg bryr meg da faen om plugins. Problemet er programmet som det er. Si meg, kan du forandre path'en på 10.000 filer på under et minutt med iTunes? Hvis ikke, så kan du holde godt kjeft! Jeg er ikke sur, men å si at jeg ikke kan iTunes som jeg brukte i hele fjor sommer blir veldig teit!

 

iTunes er som sagt lagd for iPod-brukere. Enten liker man programmet, eller så gjør man det ikke! Hvis man ikke liker det, er det lite man kan gjøre... Hvordan er rippemuligheten på iTunes? Kan du velge bitrate når du trykker på "Rip-cd"? Kan du velge hvor akkurat de filene du ripper skal være? Når du prøver programmet vil du merke forskjellen.

 

iTunes lager ikke rot, det er det du som gjør. Men problemet er at ikke iTunes ikke hjelper deg på vei. Et spørsmål til: Når du kopierer en mappe inn i Musikmappen din, og har iTunes åpent, legges artisten autmatisk inn da? Når du strever med "Duplicate Files" kan du da trykke på en knapp og få de vekk med et tastetrykk?

 

Prøv MediaMonkey du!

Lenke til kommentar

Bare for å nevne noe om iTunes her: iTunes kopierer ingenting til "sitt" format uten at man selv vil det. Dette må stilles inn på forhånd i instillingene før man ripper. Værre er det ikke. Det tar også minimalt med tid å importere sanger til iTunes (ikke noe lenger tid enn f.eks MM). Det eneste iTunes ikke liker, er .wma filer, som den konverterer til hva enn man har stillt inn på forhånd. Om den har .ogg støtte vet jeg ikke. Om det er VBR eller ikke spiller ingen rolle på rippinga... (bortsett fra kvaliteten såklart)

 

Hvordan får jeg MM til å automatisk slette filer/mapper fra biblioteket, hvis filene på HD er fjerna? Er ofte jeg sletter filer fra HD, men så ligger de fortsatt i MM biblioteket...

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...