Kjekssjokolade Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 thank you Dell fikk så lyst å prøve å "skinne" litt selv, å nå skal det testes her Skjønner ikke at jeg aldrig har prøvd dene avspilleren før, lastet den ned i tolvtiden igår kvell, satt utover natta å organiserte og testet, så mye enklere, penere og bedre enn andre avspillere jeg har testet før...stort pluss at den "leser" flack filer, for oss musikkelskere Lenke til kommentar
ArizarD Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Har noen spørsmål omgående MediaMonkey. 1. Jeg vil for eksempel foreta meg et hurtigsøk etter en spesifikk sang gjennom min playlist uten å måtte bla gjennom hele playlisten, hvordan gjør jeg det? I WinAmp kan man trykke "J" og få opp en slik hurtigsøk, hvordan gjør jeg det i MediaMonkey? 2. Hvordan får jeg playeren og playlisten til å fortsatt vises på skrivebordet etter å ha minimert MediaMonkey library? Lenke til kommentar
blured Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) 1. Er det et slikt søkevindu som er øverst du mener. Så man kan søke etter det man vil. Sang, Artist, Album ect... Slik at man slipper å bla neddover alle artistene ? 2. Og her har du MiniSpilleren: Playlist og Playeren... Endret 25. mars 2006 av manamind Lenke til kommentar
ArizarD Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Okey! 1000 takk edit: Men får ikke til å lukke Library vinduet uten at den lille avspilleren forsvinner! Endret 25. mars 2006 av ArizarD Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Har brukt mediamonkey noen dager og må si jeg syns det fungerer ganske bra. Men det er noen ting jeg lurer på om er mulig: Få den til å oppføre seg litt mer som winamp: Man har en fast liste som har de siste sangene man har lagt til, nederst på listen. Vil ikke noen sortering på tittel, album osv. Jeg vet jeg kan sortere på "sist endret" men om jeg endrer en tagg på en sang som er 3 år gammel så ligger denne sist. Om jeg hopper i mellom forskjellige playlister så mister det valget jeg har gjort på hvordan musikken skal sorteres. Altså, når jeg går inn på en annen playlist må jeg trykke på "endringtidspunkt" på ny for å få den samme sorteringen som jeg hadde på forrige playlist. Nå ser det ut som det er "tittel" som står som default sortering. Hurtigknapp for å søke etter sanger, nå må jeg trykke med musen i søkefeltet for å søke. [LØST] ctrl+f gjør susen [/LØST] Mulighet til å stille på fontstørrelsen selv. Når man har shuffle på og sitter å "blar" med neste knappen og hører en sang man ville høre og trykker tilbake, så sender winamp deg til den sangen som spilte sist, men mediamonkey spiller sangen som ligger et hakk bak den nåværende sangen. edit: Ble punkt nr 1 litt mer forståelig nå? Skal se litt på de smarte spillelistene. Endret 27. mars 2006 av Garreth Lenke til kommentar
blured Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) 1. Man kan lage en Auto spilleliste som inneholder sanger man har lagt til de siste fem dagene. Skjønner ikke helt hva du mener med nederst på listen (har ikke brukt winamp noe særlig), men en autospilleliste over sanger som er lagt til den siste tiden er det eneste jeg vet om man kan lage. Men nå kan ikke jeg alt om MM heller. Skjønte ikke helt det andre problemet ditt, mulig det er jeg som er litt treg... 2. Skal du søke etter en sang kan man bare trykke F3. Eller Ctrl+f. Tror det er det samme i Winamp. Mulig jeg tar feil men . Men du må ikke dra musa helt opp til search baren for å søke ihverfall 3. Muligheten til å stille på fontstørrelsen er jeg veldig usikker på. Men det burde vel være mulig det. Endret 27. mars 2006 av manamind Lenke til kommentar
vegge Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Har brukt MM en stund nå og hadde blant annet ei spilleliste med 250 rolige sanger. Så ble harddisken min litt fucka opp og mens jeg spilte musikk ble alle sangene grået ut. Fikset disken ved en formatering og hadde heldigvis identisk backup av MP3-ene på en annen disk. MEN, MediaMonkey klarer ikke nå å synkronisere biblioteket med sangene på disk, selv om de ligger på nøyaktig samme plass som før. Sjekk bildet jeg har lagt ved. Det har liksom dukket opp to HD-er under "Location". Problemet ligger i at jeg mister informasjon som rating og antall ganger spilt. Har prøvd å merke de "grå" sangene og velge Locate Moved/Missing Tracks, men selv om jeg søker etter Madrugada - Sail Away i mappa som inneholder sangen, så går det ikke.. Forstod noen problemet? Forslag til løsninger? Endret 28. mars 2006 av vegge Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Måtte bare drite i den skinninga, har ikke tålmodighet Men fy for et deilig programm altså, elsker det Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Finnes der plugin for "hva spilles nå" til messenger Live? Hvordan blir jeg kvitt mediamonkey mappen som hele tiden blir laget? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Finnes der plugin for "hva spilles nå" til messenger Live? Hvordan blir jeg kvitt mediamonkey mappen som hele tiden blir laget? 5868359[/snapback] du kan laste ned winamp plugins for det der "se hva jeg hører på" opplegget Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 nå er det mediaMonkey som gjelder...WMP er ingenting i forhold... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Finnes der plugin for "hva spilles nå" til messenger Live? Hvordan blir jeg kvitt mediamonkey mappen som hele tiden blir laget? 5868359[/snapback] du kan laste ned winamp plugins for det der "se hva jeg hører på" opplegget 5868434[/snapback] Men det pluginet som ligger linket til på førsteside her virker ikke med live messenger, bare msn messenger. Viser bare artist, eller sangnavn på live. Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Hvordan er det man går fram når man vil sortere,auto amazon eller auto tag?...skjønner jo sånn cirka hvordan det gjøres,men vil ikke gjøre noe feil. Ingen som vet? Endret 5. april 2006 av FloppyK Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Kan man organisere musikken i mapper àla A, B, C... Så artistnavn i mappen? Eller finnes det et annet program for dette? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Ja. Dette går an. Formelen blir da: .\<Artist:1>\<Artist>[...] Kolon etterfulgt av et siffer forteller hvor mange tegn som skal brukes i sorteringen. Du kan gjøre dette på alle Auto-organiseringsvalgene dine. F.eks <Tittel:1>/<Title:1> Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) ...\Min musikk\DJ Kristoffer\<Artist:1>\<Artist>[...]\<Artist>\<Album> - <Artist>\<Tittel> - <Artist> Slik? Jeg vil ha en slik bane: \Min musikk\DJ Kristoffer\A\Kaizers Orchestra\Mann mot Mann - Kaizers Orchestra\Mann mot Mann - Kaizers Orchestra.mp3 Endret 6. april 2006 av The_Fire Lenke til kommentar
iMono Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 (endret) [...] brukes av meg KUN for å vise at man vanligvis har et fortsettende direktorat (sorteringsformel). Beklager misforståelsen, men formelen blir altså slik: [...]\<Artist:1>\<Artist>\<Album> - <Artist>\<Tittel> - <Artist> [...]=Direktoratet FØR. Jeg vet ikke hvor musikkmappen din ligger på maskinen. Det skal også fungere å kun skrive dette. .\<Artist:1>\<Artist>\<Album> - <Artist>\<Tittel> - <Artist> Endret 6. april 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Ok. Bra jeg spurte først Men da fikk jeg det til. Tusen takk! Lenke til kommentar
Teds Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hvordan blir jeg kvitt mediamonkey mappen som hele tiden blir laget? 5868359[/snapback] Jeg også slet med at jeg ikke fikk den vekk, men det var en fil og ikke en mappe. Filen het "Toaster" og var type "konfigurasjonsinnstillinger". Lå under disk C. Etter utallige forsøk her og på forumet til MM, har jeg gitt opp. Skjulte bare filen og nå har jeg helt glemt at den ligger der. Lenke til kommentar
Teds Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hvordan er det man går fram når man vil sortere,auto amazon eller auto tag?...skjønner jo sånn cirka hvordan det gjøres,men vil ikke gjøre noe feil. Ingen som vet? 5869120[/snapback] Er vel noe av det simpleste som finnes. Tatt fra førstesiden. En av de viktigste funksjonene i MediaMonkey, er auto-taggingen. Du merker sanger fra et album, trykker på CTRL + L og programmet henter informasjon om albumet fra diverse Amazon sider. Du kan selv velge hvilken informasjon som du vil auto-tagge. Er såre enkelt. Du finner sangen din, auto-tagger. Om ikke MM finner skiva automatisk kan du bare søke etter artist eller tittel. Finn skiva. Kryss av det du skal ha med i tagginga; artist, sangnavn, cover, informasjon, utgiver osv. Trykk Auto-tag og vær så god, taggingen er vellykket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå