jorgis Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Skal gjøre det, men jeg tror at MM i det lange løp kommer til å vinne uansett. 5719694[/snapback] Om en skal tenke på det lange løp, er en nødt til å se på utviklerkraft. For å kunne opprettholde en rask nok utvikling er en nødt til å ha en god del utviklere. Mediamonkey har to? amaroK har 10 faste fulltidsansatte, samt 100+ frivillige. Men så lenge du er nødt til å bruke windows er den saken grei. Du får ta kontakt med amaroK-folkene og høre om de kan lage en windows-port. Eventuelt kan jo du lage den selv? Kildekoden er fritt tilgjengelig. Btw: Jeg har selv god erfaring med hvor vanskelig det er å utvikle et godt produkt og holde tritt med utviklingen når en er få utviklere, så dette er ikke bare noe tull jeg kommer med. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Det er vel fire hovedutviklere. Jiri Hajek, Rusty Samuels, Ludek Stoklasa og Pavle Lacarac. I tillegg så har man en rundt 40 selvengasjerte skript/design/språk-utviklere. Det som kan være minuset med å ha for mange utviklere, er at programmet kan bli rotete og veldig kommersielt. Et eksempel er WinAmp (siste versjonene er TUNGE) og MusicMatch. Er det en ting MediaMonkey ikke er, så er det kommersiell. De fortjener virkelig mye større anerkjennelse for det de har gjort. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) MediaMonkey 2.5.2 RC-3 lansert Endret 22. mars 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Det er vel fire hovedutviklere. Jiri Hajek, Rusty Samuels, Ludek Stoklasa og Pavle Lacarac. I tillegg så har man en rundt 40 selvengasjerte skript/design/språk-utviklere. Det som kan være minuset med å ha for mange utviklere, er at programmet kan bli rotete og veldig kommersielt. Et eksempel er WinAmp (siste versjonene er TUNGE) og MusicMatch. Er det en ting MediaMonkey ikke er, så er det kommersiell. De fortjener virkelig mye større anerkjennelse for det de har gjort. 5727314[/snapback] Ikke kommersiell? amaroK er gratis og har en åpen kildekode. MM koster penger (!) i en Gold-versjon. Hvem er mest kommersielle? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Kommersiell er at man gjør alt for PENGENES skyld. Man kan love alt og grønne skoger og glemme enkelhetens dyd i programmeringen. MediaMonkey utvikler i sitt eget tempo og førsteprioriteten er at programmet skal være lettkjørt. Det kan man ikke si om iTunes, som forøvrig er den mest kommersielle og dermed også den største, mye takket være iPod. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Nå ble det mye amarok her. Dette er jo tråden for MediaMonkey. Fint at programmet settes opp mot alternativer, men så lenge ikke amarok finnes i windows-versjon er den ikke noe alternativ. Lag deres egen amarok-tråd, og velkommen tilbake når Windows-versjonen er tilgjengelig! Hvis ikke MediaMonkey hadde vært kommersiell hadde der ikke vært en Gold-versjon. Hvor mange Gold-brukere finnes der? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Jeje. Kommersiell i den forstanden jeg mener er at man tenker for mye på hva den gjennomsnittlige brukeren krever. MediaMonkey har mange flere funksjoner enn f.eks iTunes, og mange velger heller iTunes pga. design. Jeg har MediaMonkey Gold. Jeg vet ikke hvor mange som har kjøpt programmet, men det er rundt 900.000 personer som har lastet ned MediaMonkey fra Download.com. Den har status 'Popular' og har 5 stjerner fra CNet, og 4,5 fra brukerne. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 This topic has been of great request, flame and bitchiness on the amaroK forums lately. I’m going to answer all of these threads in a succint manner. amaroK will not be ported to windows until (if ever): * amaroK 2.0, which will use the Qt 4 toolkit. Qt 3.x releases, although have windows editions, are not compatible with the amaroK GPL license * KDE-libs, and respective engines are ported to windows * There is an open source windows developer willing to do all the hard work. There is as much chance of any of the current dev’s porting to windows as there is copyrighted music download becoming free. I’ll do it if it does. Så den største sjansen for og få amarok over til windows er ved 2.0, som er en god stund til, desverre Men Dell_9200, hva merer du med at Winamp er tung? Hos meg ligger den på 16mb i minnebruk, er vel ikke for gale det? Det er også ett lite program, med mange funksjoner, endel av de som Mediamonkey (free) ikke har... Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 I det siste har eg hatt problem med at MedieMonkey krasjer når eg avslutter det. Ein ting til er at det av og til kjem ein firkant etter artistnavn. Ein slik ein □ bare litt større. Kva er grunnen til dette? Bruker versjon 2.5.1.934, gratis. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg vil først innrømme at jeg ikke har leita etter svar i alle de 27 sidene av denne tråden. Jeg har nettopp lastet ned MM, og har noen spørsmål. Som forventet er det totalt kaos, da artister har 5-15 mapper hver osv... Hva må jeg gjøre for å fikse dette? Er hypp på å ha Sjanger/artist/Album/sangene veit ikke helt om jeg vil ha det delt opp i album enda... anyways, hva må jeg gjøre for å få det sånn? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 CTRL+R er svaret. En formel kan være: D:\Musikk\<Sjanger>\<Artist>\<Album>\<Tittel> Prøv deg fram. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) CTRL+R (når du har merket av de sangene du skal organisere). Deretter velger du målmappe, eks. C:\Musikk. Så må du skrive inn hvilken inndeling musikken skal ha. Vet ikke om det er blir slik for deg: Genre\Artist\Album\Title. Om jeg har feil får Dell_9200 rette på meg. Han er 1337 To late og hadde vist feil Endret 14. mars 2006 av The_Fire Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 CTRL+R er svaret. En formel kan være: D:\Musikk\<Sjanger>\<Artist>\<Album>\<Tittel> Prøv deg fram. 5755383[/snapback] nå har jeg sitti å kåla litt med det og har noen spørsmål. Jeg prøvde din formel, og det blir bare kål... På lista i MM har jeg kanskje 4 mapper under hverandre av samme artist, og når jeg ctrl+r på de, så blir det oppretta flere mapper, så da er det egentlig mer kål enn det var. Også når jeg fjernet sjanger så blei det kål, tok ctrl+r på en mappe med jokke og valentinerne, så opprettet den fint 5 mapper, og 1 av dem var det bare en sang i. så til spørsmål 2, når jeg bruker ctrl+r så ser jeg at de bytter lokasjon... blir de kopiert? eller blir de fysisk flyttet? må vite det i tilfelle jeg sletter no feil her Takk på forhånd Lenke til kommentar
iMono Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 De blir fysisk flyttet. Og jeg burde kanskje advart deg om at den formelen bruker id3-tag'ene til filene dine. De må fikses først. Men det er heldigvis mye lettere enn fysisk å skrive det inn i filen. Prøv formelen igjen når du har ordnet id3-tag'ene dine, da kan jeg love deg at det ikke blir kål. Lykke til! Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 De blir fysisk flyttet. Og jeg burde kanskje advart deg om at den formelen bruker id3-tag'ene til filene dine. De må fikses først. Men det er heldigvis mye lettere enn fysisk å skrive det inn i filen. Prøv formelen igjen når du har ordnet id3-tag'ene dine, da kan jeg love deg at det ikke blir kål. Lykke til! 5756151[/snapback] hva er den enkleste måten å ordne id3-tag'ene da? må det gjøres manuelt? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Du kan f.eks begynne med å lage samme navn til samme artist. Deretter kan du sortere de etter album. Stor forbokstav og SLIKE ord kan lett ordnes med et innebygd skript. Sunn fornuft kommer godt med når du skal sortere. Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 hmmm har mediamonkeygold men den finner ikke mp3 spilleren min, kun kortleseren, har en 20gb asono mp3spiller som blir gjenkjent som ekstern harddisk i windows, men det eneste mm finner er kortleseren min ? det var da litt merkelig, er ikke bare den som er flyttbar, er en smule irriterende at jeg ikke får synkronisert mp3-spilleren min, hvis det ikke er noen innnstillinger jeg har oversett da Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Jeg bruker MM til å rippe cd og sortere i musikk samlingen min. Men når jeg skulle rippe den ene cden, så fikk jeg denne meligen: Endret 18. mars 2006 av xanonymx Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Lurer på en ting med MediaMonkey, er det mulig å opne en enkelt fil? f.eks si jeg har en radio stasjon jeg vil koble meg opp mot.. Eneste grunnen til at jeg bruker Winamp istede for Mediamonkey nå er vel fordi jeg ikke er helt sikker på om Mediamonkey støtter å høre på radio stasjoner man finner på nett, så spør nemlif fordi jeg vurdere å gå over til Mediamonkey for fult. Endret 18. mars 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
iMono Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 MediaMonkey 2.5.2 lansert Build-nummeret er 951 og har fjernet noen bugs og lagt til noe nye funksjonalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå