jorgis Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Alle funksjonene til MediaMonkey? Den er egentlig et alternativ for dem som ikke har PC med Windows. Har den auto-tag? Har den avansert synkronisering med iPod og andre enheter? Du får leve i troen. 5713190[/snapback] Auto-tag? Ah, du mener å automatisk rote fram og fylle inn ID3-tags basert på den akustiske profilen til sangen, slik at den ikke trenger å ha et logisk filnavn el.l i det hele tatt? Avansert iPod-sync? Jess, selvfølgelig. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Auto-tag? Ah, du mener å automatisk rote fram og fylle inn ID3-tags basert på den akustiske profilen til sangen, slik at den ikke trenger å ha et logisk filnavn el.l i det hele tatt? Avansert iPod-sync? Jess, selvfølgelig. 5713228[/snapback] Auto-tag er for albumgrafikk og spor/albuminformasjon. iPod-synkronisering er vel blitt mer vanlig i slik programvare. Fungerer sikkert bra på Linux-distroen din. Jeg forbeholder meg retten til fritt å konvertere mellom 5 formater, auto-organisere, ordne albumgrafikk, fikse id3-tag'er og ta backup av alle mine musikkfiler med få tastetrykk på min Windows maskin. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Auto-tag er for albumgrafikk og spor/albuminformasjon. 5713257[/snapback] Jess, auto-tag for spor/albuminfo (via MusicBrainz-databasen, eller vanlig ID3-søk), samt en album finder som finner albuminfo (om den ikke klarte å finne det automagisk). iPod-synkronisering er vel blitt mer vanlig i slik programvare. Fungerer sikkert bra på Linux-distroen din. 5713257[/snapback] iPod-sync funker fint i amaroK, og derfor i de aller fleste distroer (Ubuntu/Kubuntu, Mandriva, Debian, Gentoo, Red Hat og Fedora Core, blant andre). Jeg forbeholder meg retten til fritt å konvertere mellom 5 formater, auto-organisere, ordne albumgrafikk, fikse id3-tag'er og ta backup av alle mine musikkfiler med få tastetrykk på min Windows maskin. 5713257[/snapback] Jepp, jeg óg. Konvertering mellom så mange formater som jeg praktisk talt vil (ogg, flac, ape, mp3, wma, wav, aac m.m.). Bruker mest flac, og konverterer ikke så mye mellom dem uansett (samlingen min flyttes lite på), men om jeg skulle få behov for å flytte på samlingen min er det bare én kommando, så lagres den trygt på en server som står borti her. LVM sikrer uansett at ting ikke går gale om Ubuntu kræsjer, eller om en disk blir dårlig. Liker også at amaroK lar meg sjekke wikipedia for info om sang/artist/plate, samt viser sangteksten lett og elegant i avspillervinduet. Synkronisering med last.fm er også fint, samme med intelligente spillelister, som legger til nye sanger basert på hva du tidligere har likt å spille sammen (last.fm-basert). At det er gratis, har et stort og sunt utviklerteam, samt har et rimelig sexy GUI er også en bonus. Btw: Dette er ikke noe jeg skriver for å reklamere for amaroK, men heller for å orientere folk om at det finnes alternative spillere som er mer enn gode nok. EDIT: bitteliten typo Endret 6. mars 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hva er siste stabile build nummeret til MM? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Som sagt, tviler ikke på at det programmet er et fint alternativ til MediaMonkey når man ikke har Windows. MediaMonkey kjører kun på Windows, mens amaroK ser ut til å kjøre alt UNNTATT Windows. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Hva er siste stabile build nummeret til MM? 5713313[/snapback] 2.5.1 er siste offisielle lansering, men du kan laste ned RC-2 av 2.5.2 på forumet til MediaMonkey. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Som sagt, tviler ikke på at det programmet er et fint alternativ til MediaMonkey når man ikke har Windows. MediaMonkey kjører kun på Windows, mens amaroK ser ut til å kjøre alt UNNTATT Windows. 5713330[/snapback] Kanskje det antyder at Windows ikke er det lureste valget om man skal spille musikk? Det går forresten fint an å laste ned en amaroK Live-CD om du vil teste amaroK uten å installere Linux. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Kanskje det antyder at Windows ikke er det lureste valget om man skal spille musikk? 5713340[/snapback] Den bør du begrunne. Samme fil, samme koding, hentet fra samme plate, sendes ut via samme lydkort. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Kanskje det antyder at Windows ikke er det lureste valget om man skal spille musikk? 5713340[/snapback] Den bør du begrunne. Samme fil, samme koding, hentet fra samme plate, sendes ut via samme lydkort. 5713344[/snapback] Snakker ikke direkte lydkvalitet (da kunne en like godt spilt av direkte fra CD-platen ), men programvaremessig. Lydkvaliteten i Windows vil jeg tro er like god som i Linux, om ikke Windows har et par ms mer latency, noe du ikke vil merke før du begynner med softsynther o.l. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg har ennå ikke funnet noe som rettferdigjør påstanden din. Hvilke funksjoner i amaroK er så unike? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Korleis fungerer Random-funksjonen? Om eg velger heile biblioteket i iTunes og trykker på play så starter Metallica - Sweet Amber kvar einaste gang. Så om eg velger Dream Theater, eller ein annan artist starter den alltid på samme sangen. Er Random-funksjonen i MediaMonkey betre enn dette? Sånn som det er i dag er det nokre sangar eg aldri får høyrt. Hadde vært greit om du kunne la spelaren alltid finne låtar som er spelt sjeldan, men framleis random. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Har klart å skru av "Slett tomme mapper" når jeg har Ctrl+r'et (Auto-organisert filer). Sitter nå med en haug tomme mapper. Hvordan kan jeg få slettet de fortest mulig? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Søk etter alle mapper i det dirketoratet med explorer, deretter sletter du de som tydelig er tomme når du holder musen over mappen. Endret 7. mars 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Tusen takk Ikke mest effektive, men nå får jeg se hvor mange MB jeg har av hver artist. En liten ting til: Jeg får ikke 'saken over musikken' (se vedlegg) til å være den samme hele tiden. Si at jeg har rekkefølgen <Artist> | <#Spor> | <Tittel> og endrer dette til <Tittel> | <#Spor> | <Artist> så resettes det til normal når jeg starter på nytt. Noe å gjøre med det? Har ikke Gold-versjonen. Edit: Glemte vedlegg Endret 7. mars 2006 av The_Fire Lenke til kommentar
iMono Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Har du 2.5.1 eller 2.5.2 RC-2? Hvis du har sistnevnte, så har den et problem med at den "glemmer" noen brukerinnstillinger. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Må nesten teste ut dette er *laster ned* Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Bare synd amaroK ikke finnes til Windows, ellers kunne jeg vurdert og bytte til den, for det er en meget god mediaplayer utifra det lille jeg har sett/prøvd. Last ned den Live-cd'en og prøvd den Dell_9200 Lenke til kommentar
iMono Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Skal gjøre det, men jeg tror at MM i det lange løp kommer til å vinne uansett. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Denne Media spilleren er genial, slipper jo å sitte i timesvis å sortere musikk... +++ Jeg måtte bare fikse egen bakgrunn til spilleren (ikke perfekt men) Endret 9. mars 2006 av Tdnoz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå