Gå til innhold

MediaMonkey v2.5.5 | v3.0-testing har begynt!


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kan MediaMonkey v2.5.2.942 Beta 1 testes ut. Dette er en liten endring i selve brukermetoden, mens det er flest bugs som er fikset.

 

LINK

 

What's new?

 

      - Added lots of scripting fixes and functionality (see script forum for details)

      - Added ability to rename iPod

      - Added manual synching of tracks via drag & drop for iPods & other DB-based devices

      - Fixed synchronization with auto-conversion may not fill the device to capacity

      - Fixed synchronization settings don't persist for disabling a device

      - Fixed synchronization of metadata from the device back to the PC doesn't work

      - Fixed synchronization status bar sometimes incorrectly shows 'converting'

      - Fixed iPod doesn't trigger AutoPlay dialog

      - Fixed streaming audio is choppy for some stations

      - Fixed Auto-tag from Amazon displays some unicode incorrectly

      - Fixed Auto-tag from Amazon parsing and problems displaying some comments

      - Fixed tracks may not be found on drive with Volume ID = 0

      - Fixed tracks queued via Explorer are sometimes added to Now Playing twice

      - Fixed focus is lost when tracks are deleted

      - Fixed copy/cut/paste are disabled on Location & My Computer nodes

      - Fixed <Auto number> and <Playlist> masks can't be used for Convert or Auto-organize

      - Fixed $ character in masks is ignored and can cause errors when using Auto-organize

      - Fixed Album Artist tagging in ogg/flac for better compatibility

      - Fixed CMYK Album Art triggers an access violation

      - Fixed Export All Playlists script fails when illegal characters are in Playlist name

      - Fixed FLAC playback doesn't work for non 16-bit per sample streams

      - Fixed volume meter is slow/refreshes slowly for some mp3 files

      - Fixed open threads can cause deadlocks

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Fiffig program, men det irriterer meg at den ikke liker samlealbum, dvs den deler albumet. Den deler opp slik at jeg bare får høre på en artist fra albumetav gangen. Noen gode tips?

5466243[/snapback]

Du må forandre 'Album Artist' eller 'Artist' (husker ikke helt) til noe sånt som 'Multiple Guitarist'. Da vil du få alle sangene under 'Multiple Guitarist'. Du får i tillegg artistene i treet, men du kan sortere noden ved å høyreklikke og filtrere artister med kun et spor. Håper noe av dette funker for deg.

5466487[/snapback]

Kan du forklare litt mer spesifikt? Forstår ikke helt...

5478174[/snapback]

 

 

Ja forklar litt nærmere, er irriterende med samle album. Har jo kjøpt MM nå så nå må jeg få alt til å funke :)

Lenke til kommentar
Her er en nyttig side. Følg linker og les: .m4a

5417432[/snapback]

 

 

EDIT: Det var bare å bla litt tilbake så fant jeg svaret. Beklager! Glem denne posten ;)

 

 

Hei,

 

Støtter MediaMonkey (ny eller gammel versjon) m4a formatet? Dvs. til avspilling (nå snakker jeg altså ikke om tagger).

 

mvh.

muthe

5535988[/snapback]

Hei Wintermuthe :D

 

Der har du svaret ditt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er litt sen, men nå er Beta 2 versjonen av MediaMonkey 2.5.2 kommet ut. LINK

What's new?

 

      - Added ability to scroll through multiple Album Art entries with wheel mouse

      - Added ability to import metadata from Windows Media Player when scanning

      - Added transparent synchronization support for Sony Ericsson walkman phones

      - Added lyrics support for iPod synchronization

      - Updated flac encoder/decoder to version 1.1.2

      - Improved synchronization speed of MTP devices significantly

      - Improved iPod synchronization when genre = Audiobook (resume playback & not incl. in shuffle)

      - Fixed iPod synchronization - non-music entries (podcasts/movies) are not written correctly

      - Fixed synchronization fails to manually delete tracks on UMS devices using the WMDM plugin

      - Fixed synchronization of tracks via Location node don't use synch mask

      - Fixed synchronization of Album/Artist creates unwanted .m3us for MTP devices with DBs

      - Fixed synchronization of Album Art for some MTP devices

      - Fixed synchronization should never delete filetypes that MM doesn't understand

      - Fixed setting genre to null causes multiple track update

      - Fixed data CD Burning burns tracks in incorrect order

      - Fixed $ character in masks doesn't work as expected

      - Fixed mouse gestures can't be completely disabled

      - Fixed keyboard shortcuts missing for some actions

 

 

PS: På ITavisen er det virkelig dumme folk. Kan noen hjelpe meg med å få litt vett og objektiv informasjon inn i hodene deres?:

 

http://www.itavisen.no/services/phorum/sho...Id=51239&skip=0

Lenke til kommentar
Vel, ikke rot, men når man får 500 album listet etter hverandre nedover, så tar det tid å finne det man skal ha, når man ikke husker hva det heter...

 

Å browse etter artist er også nytteløst, ettersom 1/5 av alle "artistene" startet med 01, 02, 03 etc. I tillegg til det, så har jeg vel musikk fra litt under 1000 artister på pcen

For å få litt hjelp til dette, bør du sjekka ut UberView. Der kan du tom. leggja til album frå ulike kjelder (f.eks. om du har samlinga delt over fleire harddiskar), og få eit samle grensesnitt akkurat sånn som *du* vil ha det.

 

Trøst mi, ai nåo!

Lenke til kommentar

Den spiller av sanger fra hele biblioteket ditt og legger til opptil 50 nye sanger til spillelisten din slik at den aldri går tom for sanger. Jeg vil ikke si den er så avansert å bruke, men den har visst en komplisert koding slik at den velger sanger 'intelligent'. Den kommer til å bli videreutviklet i fremtidige versjoner.

Lenke til kommentar
Er det noen her som bruker MediaMonkey med iPod video? Hva bruker dere i så fall til å overføre filmene med? Og hva synes dere om det som løsning kontra å bare bruke iTunes?

5626370[/snapback]

 

 

Støtter mediamonkey video i det hele tatt da? tror nemlig ikke det, så det å overføre filmer detter vel litt ut..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

MediaMonkey er et flott program med mange muligheter. Særlig er jeg imponert etter at jeg fikk skiftet ut det blå MediaPlayer-inspirerte standardskin med et flott metallisk iTunes-skin.

 

Likevel:

 

Gratisversjonen er nedskalert og mangler noen godsaker (Bl. a. automatisk overvåkning av musikkatalogene, sleep-timer og automatiske spillelister basert på flere kriterier. Dessten er MP3-encoderen tidsbegrenset)

 

Programmet greier ikke å finne tracks fra Amazon dersom album er ukjent.

(Finner diverse album av artisten....) Og albumgrafikken blir ofte ikke oppdatert ved Autotag. På dette punktet er faktisk MusicMatch min favoritt!

 

Programmet fant de fleste ratings satt i iTunes. Men ikke alle!

 

Jeg trenger et program der jeg med et enkelt tastetrykk kan bla videre til neste sang. (Shift-Alt...blir for tungvint!) Mulig at der fins plugins for slikt.... Og jeg vil gjerne kunne flytte kataloger eller hele musikksamlingen til en annen posisjon uten å måtte sette ratingene på ny.

 

Konklusjon: I valget mellom å kjøpe MediaMonkey Gold og å fortsette med iTunes velger jeg foreløpig det siste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...