Gå til innhold

MediaMonkey v2.5.5 | v3.0-testing har begynt!

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du overfører fra MM - ipod'en blir automatisk alle sangene du har på mm biblioteket overført da. Hvis det er slik, hva skjer når du har flere sanger i mm biblioteket ennn du har plass til på ipoden. I itunes kan du krysse av de sangene du vil ha med/ lavære å ha kryss så de ikke kommer med. Hvordan fungerer dette på MM ?

Lenke til kommentar
Når du overfører fra MM - ipod'en blir automatisk alle sangene du har på mm biblioteket overført da. Hvis det er slik, hva skjer når du har flere sanger i mm biblioteket ennn du har plass til på ipoden. I itunes kan du krysse av de sangene du vil ha med/ lavære å ha kryss så de ikke kommer med. Hvordan fungerer dette på MM ?

5359977[/snapback]

Kun sanger som er støttet av enheten som er koblet til vil synkroniseres. I MM kan du også konvertere filer i f.eks .ogg og .flac til mp3 slik at de kan spilles på iPoden. Denne funksjonen må du betale for, men du kan jo gjøre dette manuelt også.

MedioMonkey kan da umulig være bra for gamle datamaskiner som er litt treige?

Jeg tviler nok på at min Laptop 800 MHZ, 128 MB ram og 20 GB harddisk blir særlig glad hvis jeg installerer MediaMonkey.

5360029[/snapback]

MediaMonkey er et litt tyngre program enn Winamp 2.xx, men atskillig lettere enn både iTunes og WMP. Jeg kan ikke si noe annet enn at du får prøve å se. Det er ingen virus eller malware i programmet, så det kan trygt testes.

Jeg har et lite problem med MM her. Når jeg syncer iPoden med MM, fungerer bare noen sanger på iPoden, mens andre "hopper" den bare over. Dette har aldri skjedd før, bare etter jeg byttet fra iTunes til MM. Hva kan forårsake dette?

5360056[/snapback]

Hvis dette er et probleme med den nyeste versjonen (2.5.1.934), så bør du sende en debug logg til utviklerne. Du bør ihvertfall gjøre dette:

Anybody who can reproduce it, please do so with as few tracks as possible (i.e. on a very clear iPod) and when you encounter the problem, e-mail me:
\iPod_Control\iTunes\iTunesDB
\iPod_Control\Device\SysInfo

and a description of which tracks don't play, which do and any other relevant details.

Thanks,
Jiri

Husk at du bør synkronisere ferrest mulig sanger slik at filene som du må sende ikke blir så stor.

Utviklerne er avhengig av gode tilbakemeldinger om eventuelle feil slik at disse kan rettes fort opp. De har selvfølgelig ikke råd til å teste alle enheter som finnes på markedet. Heldigvis går det en vei for MediaMonkey, nemlig oppover.

:)

Lenke til kommentar
Har ikke sett gjennom hele posten, så jeg lurer på om MediaMonkey bruker mer resusser enn winamp?

5362178[/snapback]

Hva med å se på posten over der du skrev? :tease:

kvifor er mm min på engelsk? eg sa at den skulle væra på norsk

5362212[/snapback]

Det vet jeg ikke, men det kan være at innstillingene dine i Windows påvirker noe. Du må selvfølgelig huske å restarte programmet etter du har skiftet språk.

Lenke til kommentar

Skjønte ikke helt svaret.

Ok la oss si at du har en mp3 fil av f.eks "Always will Be - Hammerfall". Men du vil vil ikke ha den med på ipoden fordi du ikke syntes den ikke er så veldig bra. Hvordan får du da mm til å ikke eksportere den inn på ipoden. For MM glør vel som itunes. Og legger alle sangene inn ??. Og de sangene du ikke vil ha med ber du om at ikke skal legges inn, men på hvilken måte ??

Endret av manamind
Lenke til kommentar

Du kan velge å synkronisere HELE biblioteket, eller så kan du synkronisere valgte elementer (spillelister, destinasjon, vurdering etc.). Dette gjør du i innstillingene for enheten som skal synkroniseres.

Hvis du ikke har kjøpt MediaMonkey vil kun sanger som er støttet av iPoden (mp3, wav) bli synkronisert, men hvis du har MediaMonkey Gold kan du velge å konvertere spor som ikke er støttet av enheten til et format som er det.

Lenke til kommentar
YEEEEESSSS!

Hadde ca. 180 gb med musikk, ca 55 000 sanger..

Alllt dette lå i ett eneste rot i EN mappe. (med helt usanssynlige undermapper),

så eneste metoden som var brukbar for å finne en sang, var å søke..  :cry:

Nå ligger nesten all musikken pent sortert i mapper.. :love:

:love: SIMPELTENT BARE ELSKER MM! :love:

5366364[/snapback]

Åj, kan du forklare en stakkars newbie hvordan man ordner filene slik du har gjort? :)

Lenke til kommentar

Her kommer vennen til iTunes skinnet mitt. Dette er et skin til Toaster. Den er basert på spilleren til iTunes. Du må husk å importere filen med programmet Toaster, og sett programmet til å vise Custom skinnet (bildet jeg har lagd).

Du må lage en winamp.exe fil til programmet ved installasjon.

Lykke til!

Bilde:

visning6nm.png

iTunes.zip

Lenke til kommentar
Hva med å bruke auto-organiser (CTRL + R), med en formel som du selv kan lage? Se første post for informasjon om den funksjonen.

5372449[/snapback]

Har testet litt, men tror ikke jeg får det til :blush:

Forstår jeg riktig når jeg aner at det går an å organisere hele musikksamlingen i mapper ferdig med navn ol automatisk? Alt på en gang?

Lenke til kommentar

CTRL + R har jeg jo sagt. Auto-organiser filer.

Der ordner du filene dine etter din egen smak. Hele greien er at du bruker ID3-tagene i musikkfilene dine til å angi navn og destinasjon på mapper og filer som du skal ordne. Det er ikke så vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...