Gå til innhold

MediaMonkey v2.5.5 | v3.0-testing har begynt!


iMono

Anbefalte innlegg

kan være det var iTunes ja. er ikke sikker jeg, men jeg synes MediaMonkey ser like dum ut som WMP 9 og 10. å den bruker jeg ikke. hmmm, nå sa jeg jo ikke at jeg var sikker på at MediaMonkey rota til musikken, men jeg sa at jeg hadde hørt det. er litt forskjell på det da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå testet programmet mer. Har bare en ting å si: Det er GENIALT!

 

MediaMonkey er definitivt mitt nye førstevalg av musikkavspiller til pc. Det eneste problemet jeg har så langt er at jeg ikke får til å bruke winamp plugins. Når jeg skal velge hvor jeg vil ha pluginen under installasjonen må jeg installere der winamp er. Prøver jeg å installere under MediaMonkeys mappe vil ikke installasjonen starte. Kan hende dette varierer fra plugin til plugin, men slik er det i hvertfall på den jeg ønsker å benytte meg av.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Du kan prøve å legge in plug-in'en der den vil, for deretter å kopiere den over til plug-in mappen til MediaMonkey. Vet ikke om det vil fungere, men det er nå i alle fall et forslag. :)

Vurderte faktisk å prøve dette i går. Valgte å ikke gjøre det da jeg ikke fant hva navnet på pluginen jeg ønsket å flytte over var.

 

Tok nettop å flyttet hele "plugin" mappet fra winamp og over til MediaMonkey. Overskrev ikke eksisterende filer. Dette fungerte. bruker nå den geniale key controller pluginen jeg har til winamp i MediaMonkey. :D

 

Da var programmet perfekt. :love:

 

Takk for forslaget btw.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Det stemmer nok det vennen min. Etter jeg ble frelst av MediaMonkey, brukte jeg ikke noe annet. For å sjekke om iTunes hadde blitt noe bedre, så lastet jeg det ned på nytt igjen. Jeg benytter flytende bitrate-.ogg filer når jeg ripper, resultatet var at iTunes kopierte alle filene til sitt format. UTEN engang å spørre om det! :thumbdown:

Svært idiotisk å klage på et program du tydligvis ikke kan bruke. iTunes endrer

ikke noen filformater, men det er ikka alle som støttes, mao må de konverteres.

Ogg støtte kan du få via plug-in.

http://www.neilturner.me.uk/2003/Oct/19/og..._in_itunes.html

 

iTunes har iallefall aldri laget rot i mine musikkfiler, funke som varm kniv i smør!

Lenke til kommentar

Det største problemet for meg med iTunes var "Duplicate Files". Når man rescannet biblioteket, så ble det doble filer. Jeg husker ikke alt siden det er en stund siden jeg brukte iTunes. Begynner å bli et år nå.... Skal laste ned og skrive de store forskjellene!

Lenke til kommentar

Jeg vil ha deres ønsker for å gjøre MediaMonkey komplett! Det som jeg vet er på planene er at man kan browse vi album art. Jeg vil at de skal integrere Toaster-programmet!

 

PS: Noen som vet hvordan man både får de til å finne bildet OG hvordan man forandrer de greiene i MSN. Jeg har 7.5 BETA... Har bildene lagt i en samlet mappe

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Tja... Sikkert en helt grei spiller hvis man setter seg inn i den, men etter å ha lagt til hele samlingen min, på godt over 8000 sanger så blei det bare et stort endeløst ROT :p Itunes fungerer fint for meg, både når jeg ripper cder og sånn ellers... MM var ikke helt min type spiller, så jeg fortsetter å holde meg til winamp...

Lenke til kommentar

Vel, ikke rot, men når man får 500 album listet etter hverandre nedover, så tar det tid å finne det man skal ha, når man ikke husker hva det heter...

 

Har et helt mappesystem på pcen så jeg alltid finner hva jeg leiter etter. Med MM brukte jeg f.eks nesten 10 min på å finne det albumet jeg lette etter, ved å gå inn på min datamaskin, brukte jeg 10 sek...

 

Å browse etter artist er også nytteløst, ettersom 1/5 av alle "artistene" startet med 01, 02, 03 etc. I tillegg til det, så har jeg vel musikk fra litt under 1000 artister på pcen :hmm: Det tok rett og slett for lang tid å finne frem, iforhold til å bruke winamp, hvor jeg finner sangene ved å browse filsystemet på pcen...

Lenke til kommentar
Vel, ikke rot, men når man får 500 album listet etter hverandre nedover, så tar det tid å finne det man skal ha, når man ikke husker hva det heter...

Du bare trykker på artister, slik at du får alle artister opp på listen. Så trykker du på File Path, og får de sortert etter hvor de er. Hvis filnavnene dine har et mønster, så kan du lage din egen "formel" og hente informasjon fra filnavnet og hvor filen din ligger (Auto-Tag from Filename). Hvis filnavnene er slik:

 

D:\Musikk\Led Zeppelin\Houses of the Holy\01 - The Ocean

 

blir formelen slik

 

D:\Musikk\<Artist>\<Album>\<Track#> - <Title>

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Vel, ikke rot, men når man får 500 album listet etter hverandre nedover, så tar det tid å finne det man skal ha, når man ikke husker hva det heter...

 

Har et helt mappesystem på pcen så jeg alltid finner hva jeg leiter etter. Med MM brukte jeg f.eks nesten 10 min på å finne det albumet jeg lette etter, ved å gå inn på min datamaskin, brukte jeg 10 sek...

 

Å browse etter artist er også nytteløst, ettersom 1/5 av alle "artistene" startet med 01, 02, 03 etc. I tillegg til det, så har jeg vel musikk fra litt under 1000 artister på pcen :hmm: Det tok rett og slett for lang tid å finne frem, iforhold til å bruke winamp, hvor jeg finner sangene ved å browse filsystemet på pcen...

Det pleier være lurt å sette seg inn i ett program før man trekker forhastede konklusjoner.

 

1. Du kan finne sangene ved å browse hd. Det er bare å velge "libary" og deretter "location" i menyen til venstre.

2. Grunnen til at ting blir rotete når du leter via artist er fordi du har kaos i filenes ID Tagger.

Lenke til kommentar
Vel, ikke rot, men når man får 500 album listet etter hverandre nedover, så tar det tid å finne det man skal ha, når man ikke husker hva det heter...

 

Har et helt mappesystem på pcen så jeg alltid finner hva jeg leiter etter. Med MM brukte jeg f.eks nesten 10 min på å finne det albumet jeg lette etter, ved å gå inn på min datamaskin, brukte jeg 10 sek...

 

Å browse etter artist er også nytteløst, ettersom 1/5 av alle "artistene" startet med 01, 02, 03 etc. I tillegg til det, så har jeg vel musikk fra litt under 1000 artister på pcen  :hmm: Det tok rett og slett for lang tid å finne frem, iforhold til å bruke winamp, hvor jeg finner sangene ved å browse filsystemet på pcen...

Det pleier være lurt å sette seg inn i ett program før man trekker forhastede konklusjoner.

 

1. Du kan finne sangene ved å browse hd. Det er bare å velge "libary" og deretter "location" i menyen til venstre.

2. Grunnen til at ting blir rotete når du leter via artist er fordi du har kaos i filenes ID Tagger.

ID tagene er tipp topp, men filnavnene er det annerledes med :p Location ja... da blei det hele mye enklere :p

Lenke til kommentar
Vel, ikke rot, men når man får 500 album listet etter hverandre nedover, så tar det tid å finne det man skal ha, når man ikke husker hva det heter...

 

Har et helt mappesystem på pcen så jeg alltid finner hva jeg leiter etter. Med MM brukte jeg f.eks nesten 10 min på å finne det albumet jeg lette etter, ved å gå inn på min datamaskin, brukte jeg 10 sek...

 

Å browse etter artist er også nytteløst, ettersom 1/5 av alle "artistene" startet med 01, 02, 03 etc. I tillegg til det, så har jeg vel musikk fra litt under 1000 artister på pcen  :hmm: Det tok rett og slett for lang tid å finne frem, iforhold til å bruke winamp, hvor jeg finner sangene ved å browse filsystemet på pcen...

MediaMonkey kan brukes på samme måte som Windows Explorer hvis du benytter deg av Location treet på venstresiden i MM. Jeg har organisert musikken min slik at Min Musikk inneholder en mappe for hver bokstav i alfabetet, albumene organiseres da etter navn. Og på samme måte som jeg kunne brukt Windows Explorer for å finne et album, bruker jeg location treet.

 

Edit: Der hadde det jaggu kommet mye nytt siden jeg begynte å skrive innlegget mitt gitt. :wee:

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...