Gå til innhold

MediaMonkey v2.5.5 | v3.0-testing har begynt!

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:!:

Jeg mener uten tvil at det er MediaMonkey... MediaMonkey er raskt og enkelt å bruke, mens iTunes har det råe deisgnet!...

Hadde iTunes støttet .ogg filer, så hadde jeg kanskje brukt iTunes til avspilling kun pga. av designet. Men samtidig så støtter ikk iTunes de deilige plugins'ene som finnes ute til nedlasting, og det er veldig synd...! Det som er hovedvekten for å velge MediaMonkey fremfor iTunes er hvor rask den er når du får mange sanger i bibliteket... Dere klarer ikke iTunes å holde følge.

Prøv en av de tre store og finn ut at MediaMonkey er best!

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg faktisk her og leker med tanken på å skifte tilbake til Winamp. Har nå testet MediaMonkey lenge og programmet er definitivt bra, men det er enkelte ting som virkelig irriterer meg:

- Jeg har helt siden jeg begynte å bruke det opplevd at musikken har stoppet opp i 1sekund nå og da. Ikke ofte, men kanskje 1 - 2 ganger om dagen. Det skjer helt tilfeldig helt uavhengig av hva som spilles. Kan hende det bare er jeg som opplever dette, men jeg opplever det i hvertfall. Så da er det en grunn til å skifte for meg. Har formatert (dette var ikke årsaken) flere ganger uten at problemet har forsvunnet.

- Jeg opplever til tider at filer forsvinner fra der de skal være i biblioteket. Dette skjer fordi MediaMonkey finner ut helt på egenhånd at den skal slette f.eks. hva ett album heter, eller hvilket band som har laget ett album. Dette er veldig irriterende og skjer helt tilfeldig. Oppdaget senest i går at ett album plutselig var helt borte fra biblioteket.

- Hurtigtast pluginen jeg bruker (er designet for winamp) fungerer ikke helt optimalt med MM. Jeg må nemlig trykke flere ganger på hurtigtastene for at MM skal reagere. Noe jeg ikke måtte da jeg brukte Winamp.

- Playlisten er litt buggete. Det hender ofte den mener den spiller en annen sang enn den gjør. La oss f.eks. si at jeg spiller av sang A. MM mener jeg spiller sang B. Hvis jeg nå f.eks ønsker å skifte til sang B mens dette skjer går det ikke uten å måtte stoppe sangen. Ikke noen stor krise, men irriterende.

Det er i tillegg en rekke småedetaljer som ødelegger "avspillingsgleden" i MM. Det er slettes ikke sikkert at dere andre kjenner dere igjen i disse problemene, men jeg har opplevd dem så jeg vet at de er der.

Lenke til kommentar
Hadde iTunes støttet .ogg filer, så hadde jeg kanskje brukt iTunes til avspilling kun pga. av designet.

Spiller selv av .ogg filer i iTunes. Null problem. Google litt, så ser du at det er mulig. :)

Har prøvd å google, men finner ingenting... Kan du hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Nå sitter jeg faktisk her og leker med tanken på å skifte tilbake til Winamp. Har nå testet MediaMonkey lenge og programmet er definitivt bra, men det er enkelte ting som virkelig irriterer meg:

- Jeg har helt siden jeg begynte å bruke det opplevd at musikken har stoppet opp i 1sekund nå og da. Ikke ofte, men kanskje 1 - 2 ganger om dagen. Det skjer helt tilfeldig helt uavhengig av hva som spilles. Kan hende det bare er jeg som opplever dette, men jeg opplever det i hvertfall. Så da er det en grunn til å skifte for meg. Har formatert (dette var ikke årsaken) flere ganger uten at problemet har forsvunnet.

- Jeg opplever til tider at filer forsvinner fra der de skal være i biblioteket. Dette skjer fordi MediaMonkey finner ut helt på egenhånd at den skal slette f.eks. hva ett album heter, eller hvilket band som har laget ett album. Dette er veldig irriterende og skjer helt tilfeldig. Oppdaget senest i går at ett album plutselig var helt borte fra biblioteket.

- Hurtigtast pluginen jeg bruker (er designet for winamp) fungerer ikke helt optimalt med MM. Jeg må nemlig trykke flere ganger på hurtigtastene for at MM skal reagere. Noe jeg ikke måtte da jeg brukte Winamp.

- Playlisten er litt buggete. Det hender ofte den mener den spiller en annen sang enn den gjør. La oss f.eks. si at jeg spiller av sang A. MM mener jeg spiller sang B. Hvis jeg nå f.eks ønsker å skifte til sang B mens dette skjer går det ikke uten å måtte stoppe sangen. Ikke noen stor krise, men irriterende.

Det er i tillegg en rekke småedetaljer som ødelegger "avspillingsgleden" i MM. Det er slettes ikke sikkert at dere andre kjenner dere igjen i disse problemene, men jeg har opplevd dem så jeg vet at de er der.

Det er faktisk mange som har kommentert det samme eller lignende problem som det der. I den nye alpha'en skal det meste være fikset. Hva angår tasteutformeren din, så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Funker fint med den som er anbefalt av MediaMonkey...

Lenke til kommentar

Det er faktisk mange som har kommentert det samme eller lignende problem som det der. I den nye alpha'en skal det meste være fikset. Hva angår tasteutformeren din, så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Funker fint med den som er anbefalt av MediaMonkey...

Takk for at du prøver å hjelpe, men jeg har brukt nyeste alpha versjonen helt siden den kom og problemene er fortsatt der. La inn Winamp istad og jeg oppdaget at det problemet med at MM gjør om på IDTAGENE til filene mine var mye større enn jeg først trodde. Det var ikke bare noen få, slik jeg først antok. Dessuten er det mange av disse filene som MM har slettet tagene til, som MM fortsatt sorterer rett i biblioteket. F.eks. "Katatonia - Last Fair Deal Gone Down" albumet mitt var sortert rett i MM under "katatonia > Last Fair Deal....", men winamp rapporterte at dette albumet ikke hadde IDTAGS i det hele tatt. Alt var unknown. Sjekket i windows og der stod det samme. MM har med andre ord slettet tags på en rekke filer som fortsatt vises på rett sted i biblioteket til MM. Virkelig merkelige greier...

Dette forklarer hvorfor jeg fikk store problemer da jeg skulle overføre filer til mp3 spiller som sorterer filer etter IDTAGS. Måtte nemlig skrive inn svært mange tags på nytt igjen. Trodde det var overføringsprogrammet til mp3 spilleren som var problemet siden alt var rett i MM, men det var tydligvis MM som var årsaken.

Skal garantert holde meg til Winamp framover nå. Dette er jo helt katastrofalt!

Lenke til kommentar
Hvordan har du klart å få det til? Du vet at id3v-tagene forandres etterhvert... Den kjører i bakgrunnen. Jeg har aldri hatt dette problemet, og har aldri hørt om det. Det er helt rett at det er katastrofalt...

Dette var bare rart rett og slett.... :ermm:

Det var det. :hmm:

EDIT: Blir sikkert å gi MM ett nytt forsøk en gang i framtiden når det har kommet noen nyere versjoner...

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Har akkurat byttet til MediaMonkey og tror ikke jeg bytter tilbake til iTunes. MEN, jeg savner så "Party Shuffle" fra iTunes.. finnes det ikke noe lignende her?

Har pleid å bruke den funksjonen mye. Spille random sanger fra en spesiell spilleliste f.eks. Samtidig kunne man alltid høyreklikke på en sang og legge til next/last i Party Shuffle liksom. Og dukker det opp noen stygge sanger i lista, så bare merker jeg dem og trykker delete. Og så popper det opp nye sanger i bunnen av lista etter hvert som andre blir ferdige. Hadde alltid 25 sanger i Party Shuffelen min. 5 øverste = last played. 20 nederste = i kø. Og så kunne jeg velge at sanger med høy rating ble spilt oftere..

Lenke til kommentar
Har akkurat byttet til MediaMonkey og tror ikke jeg bytter tilbake til iTunes. MEN, jeg savner så "Party Shuffle" fra iTunes.. finnes det ikke noe lignende her?

Har pleid å bruke den funksjonen mye. Spille random sanger fra en spesiell spilleliste f.eks. Samtidig kunne man alltid høyreklikke på en sang og legge til next/last i Party Shuffle liksom. Og dukker det opp noen stygge sanger i lista, så bare merker jeg dem og trykker delete. Og så popper det opp nye sanger i bunnen av lista etter hvert som andre blir ferdige. Hadde alltid 25 sanger i Party Shuffelen min. 5 øverste = last played. 20 nederste = i kø. Og så kunne jeg velge at sanger med høy rating ble spilt oftere..

AutoDJ er en slik funksjon. Den finnes i den nyeste alpha-versjonen... Der kan du "maintaine" med 10 nye sanger hele tiden, og se tilbake alt fra 5 til alle sangene som er spilt...

Post 500! :w00t:

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Okei, har nå lagt inn alpha-versjonen. Finner innstillingene du snakker om under Options >> Player >> Now Playing, MEN, hvis du har prøvd iTunes (og det har du) så er fungerer den "Party Shuffle" der mye bedre. Skjønte faktisk ikke helt denne. Om jeg sletter en sang så kommer det ikke automatisk opp en ny i lista. Generelt virker det mye mer tungvint enn funksjonen i iTunes. Håper det med tiden blir laget en plugin/funksjon som er bedre..

Endret av vegge
Lenke til kommentar

Bruker nå Winamp som musikk avspiller og MediaMonkey til å organisere musikken min, og ja, må være enig med det som ble sakt på side 10 av dell eller noe, "at man ikke finner ut hvor mye rot man har i musikksamlinga før man bruker Mediamonkey"

Altså har en del sanger(hvordan jeg har fått dem behøver vi ikke å tenke på) men uansett er så mye dritt og slikt, altså masse av filnavnen er jo helt øddelagt, og ja har en stor jobb foran meg, skulle ønske jeg bare behøvde å selecte alt, trykke på en knapp så ville alt bli fikset, 100% feilfritt :p men slik er det jo ikke, selv om mediamonkey gjør det litt lettere.

Lenke til kommentar
Bruker nå Winamp som musikk avspiller og MediaMonkey til å organisere musikken min, og ja, må være enig med det som ble sakt på side 10 av dell eller noe, "at man ikke finner ut hvor mye rot man har i musikksamlinga før man bruker Mediamonkey"

Altså har en del sanger(hvordan jeg har fått dem behøver vi ikke å tenke på) men uansett er så mye dritt og slikt, altså masse av filnavnen er jo helt øddelagt, og ja har en stor jobb foran meg, skulle ønske jeg bare behøvde å selecte alt, trykke på en knapp så ville alt bli fikset, 100% feilfritt :p men slik er det jo ikke, selv om mediamonkey gjør det litt lettere.

:!:

Det er dessverre ikke slik... Til å begynne med likte jeg ikk MM, men så begynte jeg å bruke de funksjonene som de reklamerte for. Da lot jeg ikke noen andre la det gjøre for meg...

Jeg ser det som en umulig jobb for et program å identifisere en sang når både filnavn og id3v tag mangler. Håper det er mange som er enig. Jeg ripper for det meste, og da får jeg ingenting rot... Det første jeg gjør når ny musikk kommer fra eksterne kilder, er å sjekke id3v-tag'ene. Etter det er gjort (med amazon) trykker jeg på CTRL+R og får min geniale formel til å gjøre underverker :tease:

Det som er kommet i nyeste release, er et avansert skript som ordner Stor Bokstav I Alle Ord... Unntatt småordene som etter engelsk-regelen ikke skal være være med stor forbokstav. Prøv det ut, det er genialt!

Lenke til kommentar

Nå er MediaMonkey kommet ut i alpha build 899. Disse funksjonene er implementert/fikset...

What's new in build 899?

- Added basic Data CD Burning (still more to do)

- Added Auto-Play dialog support for WinXP (for CDs and Devices)

- Added encoding plug-in framework so others can add encoding protocols

- Added flac encoder (using the new encoding framework)

- Added synchronization support for Creative devices (& possibly others)

- Added Eject device hack for USB MS devices using WMDM driver

- Fixed synchronization: wmdm.dll doesn't release memory resources

- Fixed synchronization: access violation when brownsing iRiver Hxxx Database

- Fixed 'Back' button doesn't work correctly from Search node

- Fixed Auto-DJ is erratic when Shuffle/Replay are enabled (disabled Auto-DJ)

- Fixed Double-click on white space in track list --> tracks advance

- Fixed options dialog is inaccessible when MM is unskinned

- Fixed converting via 'Send to' menu doesn't include Album Art

- Fixed auto-tag from Amazon: 'unspecified error'

- Fixed auto-tag from Amazon: inaccurate results for search terms with numbers

- Fixed File Monitor monitors the recycle bin when entire drive is monitored

- Fixed .pls should be associated by default so radio plays in MM by default

- Fixed regression: some translated strings don't appear localized

- Improved reading of incorrect ID3 tags

- Improved wording/layout of several dialogs

Liker spesielt at de nå åpner mulgiheten for å ta backup av biblioteket...

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...