iMono Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Svake menneske! :!: Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Går det ann å få winamp- modern skin på mediamonkey? sånn at den serrakkuratt ut som vinamp? jeg vil ha den mer kompakt... Lenke til kommentar
iMono Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Det som går an er Winamp 2.xx skins. Noe mer enn det vet jeg ikke, men du kan jo alltids bruke WinAmp som avspiller. Det setter du i Tools>Options>Player... Der kan du velge hvilken du vil bruke... Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg har lyst til at MediaMonkey skal fungere med Modern skins. Det hadde vært litt kult. Jeg vet ikke om de har lov til det... Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Noen som har opplevd at første låta på noen album forsvinner? o_O Lenke til kommentar
iMono Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Jeg har ikke opplevd dette. Kan du fortelle hvordan det skjer? Hvis du går på "Location", ligger den der da? Det som jeg har gjort noen ganger, er at jeg har dratt filen over på en annen artist eller noe slikt. Da må jeg finne den igjen og reversere det.... Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Tja, har auto-tagget fra amazon en hel masse i dag, og på noen album så var ikke første låta der.. Kommer ikke på noen i farten men skal se igjennom i morgen og prøve å se under location (sove nå). Forresten, når det står 1408 tracks to be tagged nederst til høyre, betyr det at det er 1408 sanger der den nyeste infoen bare er lagret av mediamonkey selv, og ikke skrevet til taggen på selve fila? Hva gjør jeg i så fall for at tagsene skal skrives til filene? EDIT: Nå står det 1399, den gjør det kanskje av seg selv? Får bare la den stå på i natt, da.. Endret 5. september 2005 av Medrakil Lenke til kommentar
iMono Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Det er dette som kan ha skjedd. Noen ganger kan det være at tag'en ikke samsvarer med albumet. Da er det din jobb å hake av og eventuelt trykk to ganger i sene intervaller på spørsmåltegnet. Da kan du sette inn nummer selv. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) fields of gold er ikke første sangen da... det er nr. 8... bla ned og se om den står lengre nede, hvis ikke, må du trykke på spørsmålstegnet, og skrive inn 8 edit: trodde det vare et såørsmål, og ikke et svar men, klokka er 10 over 7... Endret 6. september 2005 av norma_saw Lenke til kommentar
iMono Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 fields of gold er ikke første sangen da... det er nr. 8... bla ned og se om den står lengre nede, hvis ikke, må du trykke på spørsmålstegnet, og skrive inn 8 edit: trodde det vare et såørsmål, og ikke et svar men, klokka er 10 over 7... Fields of Gold er nummer 8 ja, men dette var kun et eksempel og var det eneste jeg kunne finne så raskt. Grunnen er at jeg har lagt til flere sanger på det albumet. Programmet fungerer slikt at de som ikke automatisk blir tagget, kommer øverst på listen... Du må også huke den av. Gjør det først, for med en gang du skriver inn et tall, så må du bla ned til det tallet for å finne filen! Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 vet det bare jeg som var morgen trøtt og missfortod _P Lenke til kommentar
iMono Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Hvor skal jeg legge informasjon om Magic Nodes? Jeg vil ikke ha det i første posten, og andre posten er det noen andre som har rettighetene på... Må jeg starte et nytt emne om Magic Nodes? Dette er et skript som gjør det mulig med egne "noder" i MediaMoney Web siden for Magic Nodes: http://students.washington.edu/~shmerkin/magic_nodes. *** BUG FIXES *** The released version contained a bug which caused the min tracks: and max tracks: qualifier to malfunction (thanks to phunkydizco for catching it). An update which fixes this bug has been posted to the website on 5/24. Another bug which caused some fields to malfunction when used at any level of the hierarchy other than the first has been fixed on 5/26. Yet another bug which rendered min tracks: and max tracks: unusable has been fixed on 6/4. ------------------------------------------ For people new to the script, here are some examples to give you an idea of what the script can do: Album Artist|shortcut:Ctrl+F8|child of:artist\<Album Artist>\<Album|Sort by:max(year)> This places the node right after the Artist node, and makes it accesable by pressing Ctrl+F8 (similar to Artist which is accesed by F8). Moreover, clicking on an Album Artist name shows all tracks by that artist. Album Artist (just favorites)|shortcut:Ctrl+8|filter:Rating>=4\<Album Artist>\<Album|Sort by:max(year)> Similar to the above, but it only considers tracks with a rating of 4 stars or above. Since no "child of" qualifier is specified, the node will be put under the "Magic Nodes" root. Artists in Quarantine|SQL filter:Songs.SongPath LIKE '%quarantine%'\<Artist>\<Album|Sort by:max(year)> It shows only tracks whose path contains the word "quarantine". If you have a folder with this name where you put doubtful tracks, this is an easy way to access them in an organized way. Albums by Genre|icon:bottom level\<genre>\<album> This magic node will borrow the icon from the last field in the mask, i.e. album Simple artist|icon:top level\<artist|trim:1>\<artist>\<album> A bare-bones artist node. It takes the icon from the first field, i.e. artist. Tracks by encoding\<format>\<bitrate>\<VBR> This node lets you browse your files according to thir encoding characteristics (the new thing in this version is the VBR field). Artist by last time played\<artist>\<time since last played> Organizes tracks according to the last time they were played. Here are some older examples: Most played albums\<album|sort by:sum(played)|sort order:desc|unknown:no|top:5 percent> (Shows the top 5% played albums) Most played in avg albums\<album|sort by:avg(played)|sort order:desc|unknown:no|top:5 percent|min tracks:8> (Shows the top 5% albums according to the average times its tracks have been played. It ignores albums with less than 8 tracks. I found that my top played artist ranks about 50th in played by average!) Top rated artists\<artist|sort by:avg(rating)|sort order:desc|unknown:no|top:10|min tracks:12> Shows the 10 artists whose average rating is highest. The rating has to be defined for ALL tracks of the artist, otherwise the average is not computed. Involved people\<involved people|trim:1>\<involved people> (Simple mask to see all of your "involved people" information. Doesn't show the "all" node) Comments\<comment|trim:25> (shows first 25 characters of the comment field. You'd be surprised of how many tracks have comments you weren't aware of!) Album Artist\<album artist|trim:1>\<album artist>\<album|sort by:first(year)> (similar to Octopod's Artist by year node. Thanks to Dipinto and Octopod for coming up with the idea. Shows the all node at all but the first level). Playlist by artist\<artist>\<playlist> (for each artist, shows the playlists which contain tracks from that artist. Only works for regular playlists). Country\<country>\<album artist>\<album|sort by:max(year)> (assumes that one of your custom fields have been renamed to "country") Small mistake\<comment|tri:25> (Oops... trim has been misspelled. An error message will appear and the user will be presented with the mask again for editing) Artists by rating\<artist>\<rating> (If you want to play only highly rated tracks from a given artist) Find more examples in the web page: http://students.washington.edu/~shmerkin/m...es/examples.htm. Endret 6. september 2005 av Dell_9200 Lenke til kommentar
djBeeJay Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Hei! Lastet ned Mediamonkey i dag - eller i natt for å være mer presis - og er kjempefornøyd! Endelig er det mulig å få litt oversikt over de altfor mange låtene jeg har... Integrasjonen med Amazon fungerer utmerket, og EvilLyrics er vanvittig morsomt! Blir vel en del dårlig karoke framover nå Er det forresten en mulighet for at MM laster ned albumgrafikk automatisk, slik WMP gjør? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Hei! Lastet ned Mediamonkey i dag - eller i natt for å være mer presis - og er kjempefornøyd! Endelig er det mulig å få litt oversikt over de altfor mange låtene jeg har... Integrasjonen med Amazon fungerer utmerket, og EvilLyrics er vanvittig morsomt! Blir vel en del dårlig karoke framover nå Er det forresten en mulighet for at MM laster ned albumgrafikk automatisk, slik WMP gjør? Well, could be, but personally I prefer better and more reliable results. If tagging from Amazon is made more automatic, user could easily miss that some results aren't correct. Jiri Jeg er ganske enig med han. Det er ihvertfall ikke førsteprioritet at amazon skal gjøre det for deg fordi dette vil noen ganger gi feil resultat og mye arbeid for å gjenopprette. "Auto-tag from Amazon" kommer til å bli utviklet, kanskje allerede i neste versjon. Programmmerne har nok litt av hvert på programmet... Lenke til kommentar
djBeeJay Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg er ganske enig med han. Det er ihvertfall ikke førsteprioritet at amazon skal gjøre det for deg fordi dette vil noen ganger gi feil resultat og mye arbeid for å gjenopprette. "Auto-tag from Amazon" kommer til å bli utviklet, kanskje allerede i neste versjon. Programmmerne har nok litt av hvert på programmet... Jeg er fornøyd med hvordan tag-funksjonen fungerer, der man kan 'previewe' resultatene før man foretar endringer. Det eneste jeg mener kunne vært en grei funksjon, var hvis MM hadde mulighet til å automatisk laste ned albumgrafikken (mulig denne allerede finnes?) En annen ting jeg lurer på, er 'Auto-Organize'-funksjonen. Er også veldig fornøyd med denne, men det er én ting jeg ikke får til. Jeg prøver nemlig å organisere albumene mine bedre. Slik jeg har de nå ligger de under Min musikk/Album/[Artist]/[[År]] [Albumtittel]. Med 'Auto-Organize' får jeg endret filnavnene slik jeg ønsker å ha de, men hvis jeg ønsker at selve mappen som disse ligger i skal skifte navn, må jeg gjøre det manuelt. Hvis f.eks. 'Unplugged'-albumet til Eric Clapton ligger i mappen 'Unplugged', og jeg ønsker at denne skal skifte navn til '[1992] Unplugged', klarer jeg ikke å gjøre dette automatisk. Har prøvd meg fram med formatet <Path:-n>, som - slik jeg har forstått det - skal gi mulighet for dette. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Vet det ble litt knotete skrevet dette, men får håpe dere tilgir meg Lenke til kommentar
iMono Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Jeg er fornøyd med hvordan tag-funksjonen fungerer, der man kan 'previewe' resultatene før man foretar endringer. Det eneste jeg mener kunne vært en grei funksjon, var hvis MM hadde mulighet til å automatisk laste ned albumgrafikken (mulig denne allerede finnes?) En annen ting jeg lurer på, er 'Auto-Organize'-funksjonen. Er også veldig fornøyd med denne, men det er én ting jeg ikke får til. Jeg prøver nemlig å organisere albumene mine bedre. Slik jeg har de nå ligger de under Min musikk/Album/[Artist]/[[År]] [Albumtittel]. Med 'Auto-Organize' får jeg endret filnavnene slik jeg ønsker å ha de, men hvis jeg ønsker at selve mappen som disse ligger i skal skifte navn, må jeg gjøre det manuelt. Hvis f.eks. 'Unplugged'-albumet til Eric Clapton ligger i mappen 'Unplugged', og jeg ønsker at denne skal skifte navn til '[1992] Unplugged', klarer jeg ikke å gjøre dette automatisk. Har prøvd meg fram med formatet <Path:-n>, som - slik jeg har forstått det - skal gi mulighet for dette. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Vet det ble litt knotete skrevet dette, men får håpe dere tilgir meg Bruk "Auto-organize files" funksjonen, og sett inn en av disse formelene... D:\Music\<Artist>\(<Year>) <Album>\<Track#>. <Artist> - <Title> Eller: D:\Music\<Artist>\[<Year>] <Album>\<Track#>. <Artist> - <Title> Står forresten i første post. Lurt å lese hvis du lurer på noe! Endret 8. september 2005 av Dell_9200 Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Trådstarter: Nederste EvilLyrics-linken er herpa, og når jeg fikser den, kommer jeg til microsoft :S Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 http://www.evillabs.sk/evillyrics/ Lenke til kommentar
iMono Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Ordnet ... Takk! Lenke til kommentar
Feh Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Er det noen som får Audioscrobbler til å virke med MM? Jeg får det ikke til å funke... Den kommer opp i General Plugins, men jeg får ikke åpnet "configure" greia og den registrer ikke sangene jeg spiller på last.fm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå