Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Laptop kommuniserer ikke med Router via kabel

Anbefalte innlegg

Jeg bruker for tiden KNOPPIX (via CD) med Linux på min stasjonære PC. Grunnen er at PC'en bare skrur seg RETT av etter 1-5 minutt hvis jeg kjører den i Windows XP Home edition. Det jeg har tenkt å gjøre er å få ut de viktigste filene mine på den stasjonære PCen, få de over til en Laptop jeg har, og formatere hele Windows-dritt'n.. Jeg har bl.a. 6GB musikk og flere downloada spill på enda flere GB som det hadde vært fint om jeg hadde fått ut.

Den stasjonære PCen har en nettverkskabel til Routeren, og internett på den PCen virker som bare det, det har det alltid gjort. Det gjør det forsåvidt Laptopen også, men da bare via WLAN. Jeg har nemlig et trådløst nettverkskort på den.

Jeg har prøvd både nettverkskabel og krysset kabel til routeren, men det ser ikke ut som Laptop'en kommer i noe som helst kontakt med den. Den har et trådløst nettverkskort. Windows XP er installert

Siden som jeg følger for å få ut data av den stasjonære PCen over til Laptopen:Her :)

PS: har ikke lest alt som står på denne siden. (Jeg følger "Windows Networking" under punkt 3.6)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...