Gå til innhold

SV-Halvorsen: Pakistanere har bygget opp Norge?

Anbefalte innlegg

Hadde det ikke vært for de hadde den økonomiske situasjonen i Norge vært en helt annen.

Hvorfor?

Oljen har nok mer å gjøre med den økonomiske situasjonen enn pakistanere har, vil jeg tro...

Det vil du tro, ja! Du kan blant annet lese et par poster tidlig i tråden, hvor tomwaitsforalice har forklart dette med arbeidsinnvandringen, regner med jeg slipper å forklare hele regla en gang til..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men har da aldri sagt noe annet heller! Nå var det snakk om pakistanere, ikke alle innvandrere.. Så det så..

Poenget er at den arbeidsinnvandringen som skjedde på 1970-tallet har fått stor betydning for Norges økonomi i senere tid.

Endret av -mAdz-
Lenke til kommentar
Ja vel, da kan vel ikke jeg gjøre noe med den oppfatningen..

Uansett, arbeidsinnvandringen på sytti-tallet har hatt stor betydning for norges økonomi...

Det er rett for det var en amerikaner som overbeviste oss potetbønder at olje var noe å gå for. Tror uenigheten ligger i hvor arbeidsinnvandringen kommer fra og ikke hvor stor den er.

Lenke til kommentar

Det går en gammel vandrehistorie (jeg skal ikke gå god for sannhetsgehalten) som illustrerer hvor lite vi trodde på oljen:

En gang i den spede barndommen til prøveboringene i Nordsjøen reiste norske politikere til Volvo i Sverige og tilbød dem halvparten av Nordsjøoljen i bytte mot halvparten av aksejene i Volvo. Heldigvis for oss sa svenskene nei... ;)

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...