-mAdz- Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Hadde det ikke vært for de hadde den økonomiske situasjonen i Norge vært en helt annen. Hvorfor? Oljen har nok mer å gjøre med den økonomiske situasjonen enn pakistanere har, vil jeg tro... Det vil du tro, ja! Du kan blant annet lese et par poster tidlig i tråden, hvor tomwaitsforalice har forklart dette med arbeidsinnvandringen, regner med jeg slipper å forklare hele regla en gang til.. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Det finnes innvandrere fra andre land også vet du, -mAdz-. Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Ja, men har da aldri sagt noe annet heller! Nå var det snakk om pakistanere, ikke alle innvandrere.. Så det så.. Poenget er at den arbeidsinnvandringen som skjedde på 1970-tallet har fått stor betydning for Norges økonomi i senere tid. Endret 22. august 2005 av -mAdz- Lenke til kommentar
howzer Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Påstanden var at "hadde det ikke vært for pakistanerne hadde den økonomiske situasjonen vært en annen". Jeg har heller liten tro på dette, som allerede forklart. Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Ja vel, da kan vel ikke jeg gjøre noe med den oppfatningen.. Uansett, arbeidsinnvandringen på sytti-tallet har hatt stor betydning for norges økonomi... Endret 22. august 2005 av -mAdz- Lenke til kommentar
haarod Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Eneste jeg kan se pakistanere har bygd her i norge er vel kebab shop. Kebab er en tyrkisk matrett tho' Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Eneste jeg kan se pakistanere har bygd her i norge er vel kebab shop. Kebab er en tyrkisk matrett tho' Kebab kommer ikke fra et land men finnes i variasjoner Asia og Europa. KEbab er både nasjonalrett i Afganistan og Tyrkia og en rekke andre land. Lenke til kommentar
Samene Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Ja vel, da kan vel ikke jeg gjøre noe med den oppfatningen..Uansett, arbeidsinnvandringen på sytti-tallet har hatt stor betydning for norges økonomi... Det er rett for det var en amerikaner som overbeviste oss potetbønder at olje var noe å gå for. Tror uenigheten ligger i hvor arbeidsinnvandringen kommer fra og ikke hvor stor den er. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Det går en gammel vandrehistorie (jeg skal ikke gå god for sannhetsgehalten) som illustrerer hvor lite vi trodde på oljen: En gang i den spede barndommen til prøveboringene i Nordsjøen reiste norske politikere til Volvo i Sverige og tilbød dem halvparten av Nordsjøoljen i bytte mot halvparten av aksejene i Volvo. Heldigvis for oss sa svenskene nei... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå